RS weer terecht en de verdere zoektocht

Dennis78

Forumguru
@Thokozanoah : Jammer van je slechte ervaring. Dit komt totaal niet overeen met mijn ervaring (gelukkig voor mij :D )

Hoop in ieder geval dat je deze slechte periode snel kunt afsluiten met een mooie aankoop, succes :thumbsup:

@Disaster-Master eigenaar geeft aan dat de auto momenteel een liter op de 12.500 km verbruikt, zijn dealer Huiskes Kokkeler heeft aangegeven dat dit blok uitgevoerd is met de nieuwe type zuigers etc.
Auto is verder interessant, 1e eigenaar, schade- en rookvrij met nagenoeg alle opties .......Alleen geen electrische achterklep en panodak....
Lijkt mij keurige wagen dan. Olie problemen is idd tot 2012. Weet niet precies wanneer ze in 2012 veranderd zijn van zuigers etc. Ik gok niet op 1 januari; daarom wel even motorcode nakijken (bij de rdw of kentekenbewijs)

Hebbie je buurman met zn vw erop gewezen dattie met dat ding asap naar de dealer/garage moet?
1L op 700km.. pfff man.. hoop dat t niet te laat is al..

Thokozanoah

Forumguru
Lijkt mij keurige wagen dan. Olie problemen is idd tot 2012. Weet niet precies wanneer ze in 2012 veranderd zijn van zuigers etc. Ik gok niet op 1 januari; daarom wel even motorcode nakijken (bij de rdw of kentekenbewijs)

Enig idee welke motorcode juist is? Ik kan daar op Google niet helemaal uit wijs worden.......
Als ik naar de gegevens van het RDW kijk geeft hij aan type "ACCDAAX01", dus het zou hier gaan om een CDAA.....?

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Enig idee welke motorcode juist is? Ik kan daar op Google niet helemaal uit wijs worden.......
Als ik naar de gegevens van het RDW kijk geeft hij aan type "ACCDAAX01", dus het zou hier gaan om een CDAA.....?
Ja dat is de typegoedkeuring voor het CDAA blok :nailbiting:

Noord26

Forumguru
Ik heb ook CDAA, maar nergens problemen mee. Ik denk dat het ook opgeblazen wordt door media. M'n baas rijd een a4 met dezelfde motor en 2ton plus: ook niets mee aan de hand.

Verwijten doe ik de interval van 30.000km. Dat laat kanaaltjes in het blok dicht slibben. Hier elk jaar/15.000 een beurt.

Kempes

Forumguru
Zoals ik het begrepen had zijn die CDAA blokken vroeg of laat allemaal een keer aan de beurt (of de kans erop is zeer groot), persoonlijk had ik de gok niet genomen en verder gezocht naar eentje waarvan je weet dat die al gemodificeerd is of naar een ander type blok..

Of je moet 3000 euro op de plank gereserveerd laten liggen, heb je geluk dan ligt het er tegen de tijd dat je hem weer wegdoet nog en kun je dat voor de volgende aanschaf gebruiken..

MaxN

Donateur
Hebbie je buurman met zn vw erop gewezen dattie met dat ding asap naar de dealer/garage moet?
1L op 700km.. pfff man.. hoop dat t niet te laat is al..

Die laat zijn verkoper al zoeken naar een andere auto.
Heeft de auto net 3 maand namelijk.
Komt een Passat 2.0TDI voor terug, met gesloten portemonnee is de afspraak.

Noord26

Forumguru
Natuurlijk zullen er ook zijn die geen problemen ondervinden zoals @Noord26 aangeeft.
Maar waarom zou je risico gaan opzoeken. Of je moet enorm goede garantievoorwaarden meekrijgen bij de koop.
Dat onderstreep ik helemaal. Reeds in het bezit van een CDAA, wordt ik wat huivering van de berichten op het 'grote boze internet'. En zou ik ook liever iets anders zoeken of heel goede garantievoorwaarden moeten hebben als er toch een CDAA gekocht zou worden..

vleier

Forumguru
heb zelf ook een CDAA blok als ik het goed heb.
Die van mij gebruikt nagenoeg geen olie.

Je kunt ook vragen aan de particulier of de auto is aangepast. Zo ja. Of de papieren erbij zitten.

Wellicht zou je kunnen zoeken naar een S2 welke uit eind 2012 of begin 2013 is..
Daarmee loop je dan minder risico..

De verhalen zullen inderdaad uiteenlopend zijn.
maar je hoort veelal problemen. Nu is het wel vaker zo dat als het allemaal goed is je niets hoort en zodra er ergens bij een fabrikant iets fout staat dan staan de forums er vol mee.

Je zou aan de verkopende partij kunnen vragen (en dat moet dan aantoonbaar zijn) of hij de zuigerswap met vergen gehad heeft of niet. Zoniet; dan zou ik hem idd laten staan.

Geen idee wat je zoekt hoor. Je was natuurlijk het motorvermogen van je RS gewend.
Als je zoiets wilt blijven rijden dan kom je snel bij de 1.8 uit. Maar is bijv een nieuwere O3 met 1.4 niets voor je ?

Die laat zijn verkoper al zoeken naar een andere auto.
Heeft de auto net 3 maand namelijk.
Komt een Passat 2.0TDI voor terug, met gesloten portemonnee is de afspraak.
Ah ok. Klinkt als een goede afspraak en is netjes van de dealer als het idd zo opgelost word.

Bovenaan Onderaan