Mijn Superb 3.6 V6 4x4 2010

bobbl

Forumguru
Heren, ff over de Navigatie, heb de Navi zo staan dat ik 3 routes krijg waaruit ik kan kiezen en ik kies altijd blauw en dan geeft die de goede (snelste) weg.
Laatst heb ik het vinkje uitgezet zodat die maar 1 route geeft, ik denk dat is handig, maar dan stuurt de navi je via hele onlogische routes. Heel raar.
In bijde gevallen staat onder in de balk in een popup schermpje de snelste route aangevinkt.
Iemand ook soortgelijke ervaringen met de Columbus?
 

milanseegers

Forumguru
Haha @bobbl bij mij is precies het zelfde gebeurt. Lampje ligt nu los in de koplamp. Zucht.. bij de Fabia moet je ook de bumper uitbouwen om er bij te kunnen. Niet iets waar ik nu op zit te wachten. Dat lampje blijft daar dus nog ff liggen...

Denk niet dat het bij jou kwaad kan mits hij de hoogte regeling niet in de weg zit... Mocht dat zo zijn dan zou een verstelling het mechaniek kunnen beschadigen, dat zou zonde zijn!
 

SuperBeeb

Forumguru
@ bobbl:
Had laatst ook een hele onlogische route.
Vorig jaar nieuwe navi-cd gekocht, sindsdien zijn de 3 keuzes bij mij weg. Dacht dat t een softwarewijziging was, maar zal eens in t menu duiken.
 

s-line

Forumguru
Wat je ook kan doen als je lampje erin is gevallen.... @milanseegers en @bobbl
Een flexibele magneet of soupel ijzerdraad aan het uiteinde met een propje plakband inwikkkelen(wel met de plakzijde aan de buitenkant) en dan zo op de lampje "drukken" en dan kan je hem er zo uit pakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

bobbl

Forumguru
Wat je ook kan doen als je lampje erin is gevallen.... @milanseegers en @bobbl
Een flexibele magneet of soupel ijzerdraad aan het uiteinde met een propje plakband inwikkkelen(wel met de plakzijde aan de buitenkant) en dan zo op de lampje "drukken" en dan kan je hem er zo uit pakken.

Gaat niet lukken, lampje ligt helemaal onderin de unit, uit het zicht, dus moet de lamp echt op kop houden om hem eruit te schudden.
 

s-line

Forumguru
Bijzonder......
Ik heb toch heel wat keren deze methode toegepast,wel bij verschillende auto's weliswaar.
 

bobbl

Forumguru
Bijzonder......
Ik heb toch heel wat keren deze methode toegepast,wel bij verschillende auto's weliswaar.

Ja had ook wel kunnen lukken,maar bij de Superb lampunit zit onderin een sleuf, en daar is die dus in gerold en ligt dus helemaal onderin de lampunit uit het zicht, dus enigste oplossing is de lamp op kop houden zodat die er weer uit valt.:jaja:
 

bobbl

Forumguru
Heren, een vraagje, komt bij jullie de automatische clima ook erg vertraagd in?
Lijkt wel hoe warmer het interieur hoe langer het duurt voor die inkomt.
Voorbeeld: auto hele dag in de zon op het werk en bij wegrijden duurt het ongeveer 2km rijden voor die koude lucht begint te blazen.

Is dit normaal of is er wat aan de hand?
Hoor het graag
 

CDK

Forumguru
@bobbl ik weet natuurlijk niet hoe lang jij over die 2 km doet..... Bij mij duurt het een tiental seconden voordat er écht koude lucht geblazen wordt.
 

bobbl

Forumguru
Nou in dat geval is mijne dus erg traag met inkomen, terwijl die daarna gewoon erg koude lucht blaast.
maar effe in de gaten houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

bobbl

Forumguru
Nog een andere vraag: is het slecht voor de bak om met motor uit de auto in vrij van een heuvel te laten rollen??
 

Rallye

Forumguru
Waarom zou dat slecht zijn? Als de motor uit is kun je alleen ontkoppeld rollen, lijkt me. En dan draait je versnellingsbak niet mee.
 

Canon-Eye

Forumguru
auto hele dag in de zon op het werk en bij wegrijden duurt het ongeveer 2km rijden voor die koude lucht begint te blazen.
Je kunt 'm flink helpen door de eerste 500 meter alle ramen (en eventueel het dak) open te zetten.

is het slecht voor de bak om met motor uit de auto in vrij van een heuvel te laten rollen?
Voor de bak zal het wel meevallen. Voor de auto als geheel (en de inzittenden) hangt het nogal af van de omstandigheden: hoe steil en hoe lang is de helling, zitten er flinke bochten in, al dan niet een ravijn of rotswand ernaast, etc.
Want met de motor uit heb je ook geen rembekrachtiging - en dat kan slecht uitpakken als de auto al te veel snelheid gaat maken.
 

bobbl

Forumguru
Ik heb altijd de eerste 500 mtr tot aan de verkeerslichten de ramen open, en nog komt de airco vrij laat in.


En ik stond in de file voor Spa heuvel af, dus was gewoon gecontroleerd rustig heuvel af.....
 
Bovenaan Onderaan