16' Octavia RS 230 manueel Corrida red

Speedhunter

Forumguru
uw spiegel gaat zowiezo verdonkeren van zodra hij lichten opmerkt. Je zal dan nog wel lichten zien maar alles erond is een stuk donkerder. Je moet het idd eens proberen (knopje onder de spiegel)
Het het eens geprobeerd, blijft nog steeds zeer donker. Het is mooi van buiten dus ik beklaag het me niet.

Mooi !!! :thumbsup:
Gefeliciteerd met je wagen. Goeie kleur ook :jaja:
Dankje!
Welkom, mooie uitvoering! Ms kruisen we elkaar eens onderweg . Ben ook van de kuststreek maar geen blankenbergenaar ! :cool:
Dankje, ik ook niet, ben vooral aan de westkust te spotten :cool:

DannyG

Forumguru
Stoere bak :thumbsup:. Die Turini's staan er ook mooi onder (is minder "schreeuwerig" dan de Extremes). Verder niets op aan te merken buiten het feit dat je smaak zeker OK is ;) (lees: met de mijne overeen komt :D).

Veel plezier en veilige kilometers gewenst.

Greetz :cheers:

Speedhunter

Forumguru
Stoere bak :thumbsup:. Die Turini's staan er ook mooi onder (is minder "schreeuwerig" dan de Extremes). Verder niets op aan te merken buiten het feit dat je smaak zeker OK is ;) (lees: met de mijne overeen komt :D).

Veel plezier en veilige kilometers gewenst.

Greetz :cheers:
Hartelijk bedankt :D:cheers:

B.Stuurder

Forumguru
Mooie wagen, redelijk uniek ook denk ik, zelfs in België, waar je gezien dit forum zowat je nek breekt over de RS uitvoeringen? :D

95% is inderdaad erg donker. Ik zou bang zijn dat de wagen op een bestelwagen zou lijken of, wanneer in het zwart, een lijkwagen, maar als ik de foto's zie is het gewoon erg strak. Ook in Nederland mag je trouwens je ruiten vanaf de B-stijl verduisteren tot 100% als je wilt, maar dan moet je wel een rechter buitenspiegel hebben volgens de wet. De ramen vóór de B-stijl mag je ook verduisteren maar daar zitten wel grenzen aan, ik meen dat ze maximaal 55% verduisterd mogen zijn, omdat de bestuurder wel zichtbaar moet blijven. Bovendien krijg je inderdaad issues met naar buiten kijken als je ramen vóór te donker zijn.

Kun je auto's die achter je rijden niet in de buitenspiegels onderscheiden, als dat in de achteruitkijk spiegel niet lukt?

Speedhunter

Forumguru
Mooie wagen, redelijk uniek ook denk ik, zelfs in België, waar je gezien dit forum zowat je nek breekt over de RS uitvoeringen? :D

95% is inderdaad erg donker. Ik zou bang zijn dat de wagen op een bestelwagen zou lijken of, wanneer in het zwart, een lijkwagen, maar als ik de foto's zie is het gewoon erg strak. Ook in Nederland mag je trouwens je ruiten vanaf de B-stijl verduisteren tot 100% als je wilt, maar dan moet je wel een rechter buitenspiegel hebben volgens de wet. De ramen vóór de B-stijl mag je ook verduisteren maar daar zitten wel grenzen aan, ik meen dat ze maximaal 55% verduisterd mogen zijn, omdat de bestuurder wel zichtbaar moet blijven. Bovendien krijg je inderdaad issues met naar buiten kijken als je ramen vóór te donker zijn.

Kun je auto's die achter je rijden niet in de buitenspiegels onderscheiden, als dat in de achteruitkijk spiegel niet lukt?
Haha thx, ja er rijden idd wel wat RS'en rond op Belgische bodem :D De prijs samen met de taxen zorgt ervoor dat dit gewoon een heel erg interessante auto is voor Vlaanderen.

Heel licht vooraan tinten kan wel mooi zijn. Ik dacht dat men hier een laag percentage mag tinten vooraan. Maar kan ook verboden zijn, weet het niet precies. Over die buitenspiegels is idd wat ik nu doe. Zo lukt het wel om het achteropkomend verkeer in de gaten te houden :thumbsup:

Speedhunter

Forumguru
Even wat nieuwe foto's posten:

20160727_164249.jpg

20160727_164301.jpg

20160727_164312.jpg

20160727_164316.jpg

20160727_164328.jpg

leon-cupra

Forumguru
Mss het vrs logo in de grill vanvoor + skoda logo zwart maken? Zou best knap staan met de andere zwarte accenten.

Denk dit zelf even te proberen bij de mijne met plasti-dip.

B.Stuurder

Forumguru
Haha thx, ja er rijden idd wel wat RS'en rond op Belgische bodem :D De prijs samen met de taxen zorgt ervoor dat dit gewoon een heel erg interessante auto is voor Vlaanderen.

Heel licht vooraan tinten kan wel mooi zijn. Ik dacht dat men hier een laag percentage mag tinten vooraan. Maar kan ook verboden zijn, weet het niet precies. Over die buitenspiegels is idd wat ik nu doe. Zo lukt het wel om het achteropkomend verkeer in de gaten te houden :thumbsup:

Zitten er geen dimmende spiegels op dan? In Nederland krijg je op de Style business, zoals ik hem heb besteld, standaard dimmende binnen- en buitenspiegels. En Parkassist, Columbus navi met connect, parkeersensoren voor en achter, etc. Eigenlijk kun je nog maar weinig toevoegen, dat is in België ook anders als ik het zo eens lees hier. Overigens was de RS versie toen deze nog bestelbaar was, ook redelijk kaal dacht ik.

B.Stuurder

Forumguru
Mss het vrs logo in de grill vanvoor + skoda logo zwart maken? Zou best knap staan met de andere zwarte accenten.

Denk dit zelf even te proberen bij de mijne met plasti-dip.

Bij mij gaat de dealer dit regelen (Skoda logo voor en achter) Ik heb aangegeven dat ik het Monte Carlo logo wil, dat is namelijk zwart....

Goofy@5E

Forumguru
Je kunt het logo zefs uit mekaar halen, bestaat uit 3 delen, cromen ring, de vogel, en de grondplaat, zou voor rode ondergrond gaan en wat nu chroom is zwart dippen, en als je een logo wil bestel het gewoon bij je dealer met volgend nummer 3V0 853 621 A FOD ( prijs = 18€ ) veel goedkoper dan bij superskoda, en dan kun je zelf een beetje experimenteren, staat ook al een tijdje op men ,,too doo list,,

0ri0n88

Forumguru
Schitterende wagen!! Mooie kleur en het interieur is ook supermooi met die rode stiksels.
Mocht ik zelf zoiets uit kunnen en mogen kiezen zou ik alleen een HB nemen maar dat terzijde, neem aan dat je de ruimte van de combi nodig hebt.
Veel plezier van je vette bak!

Goofy@5E

Forumguru
@Hetzer huiswerk gedaan se, je had gelijk...:pardon:

Betekenis van het ŠKODA logo
  • De grote cirkel staat voor de wereld/wereldbol en de algemeenheid en perfectie van producten.
  • De vleugel staat voor technische vooruitgang op gebied van productie en verkoop over de hele wereld.
  • De pijl staat voor onze progressieve productiemethodes en hoge productiviteit.
  • De kleine cirkel (oog) staat voor de precisie in onze productie, technisch inzicht en toekomstvisie.
  • De kleur zwart staat voor de honderdjarige traditie van ŠKODA.
  • De kleur groen staat voor onze milieubewuste productietechnieken, de recycling van materialen en zuinige, brandstofbesparende auto’s (met name onze Greenline-serie).
upload_2016-8-18_19-49-19.png

030

Forumguru
Paar weken geleden de spulleboel afgemaakt qua kleurschema. Corrida rood met nu echt alles zwart;

- logo's (voor/achter)
- spiegelkappen
- grillomlijsting
- zwarte Turini's
- zwarte dakrail
- knipperlichten achter smoke
- zwarte NL-sticker op kentekenplaat
- Sonniboys

Nu is hij ècht af. Kortom, ik kan de zwarte logo's zeker aanraden!

B.Stuurder

Forumguru
Paar weken geleden de spulleboel afgemaakt qua kleurschema. Corrida rood met nu echt alles zwart;

- logo's (voor/achter)
- spiegelkappen
- grillomlijsting
- zwarte Turini's
- zwarte dakrail
- knipperlichten achter smoke
- zwarte NL-sticker op kentekenplaat
- Sonniboys

Nu is hij ècht af. Kortom, ik kan de zwarte logo's zeker aanraden!
Foto?

Bovenaan Onderaan