Passat vs superb

Bakkertje

Forumguru
Valt wel mee hoor. Lange benen onder nog langere pubers => Superb. Alu randjes fetisjist of al jaren gedroomd van led verlichting => Passat :cheers::tegek::deuk:

Ik denk dat de rijeigenschappen eerder doorslaggevend zouden kunnen zijn. En voor de lange benen heb je niet perse een Superb nodig hoor, dat past ook prima in een Passat ;)

maartenv84

Senior Member
Ja idd. Ik ga voor een langere testrit beide auto's rijden. Juist ook om de stoelen goed te kunnen testen. Dat zal waarschijnlijk de doorslag gaan geven

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

vandaag ook ff gereden in de superb. passat rijdt wel wat fijner moet ik zeggen. je hebt zeg maar minder het gevoel dat je met een grote auto op pad bent in de passat. Maar dat verschil is ook weer niet zo groot. denk daarom dat ik daarom toch maar voor de superb ga de opties die ik daarin kan zetten voor 25 netto minder per maand, geeft dan toch de doorslag.

enige wat ik dan niet heb tov de passat is het pano dak. maar verder alles wat de passat heeft +
key less entry
canton sound
19" velgen
verlaagd
electrische stoelen
electrische achterklep

Hahahaha beide niet... 2 kleine kinderen en geen alu fetishist en dromen van led doe ik niet haha

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ik eigenlijk ook niet ;) het stel van 8 en 13 kan best de benen kwijt achterin en de hond zou ook in de Passat wel passen hoor. En gek genoeg ben ik zelf wel van de details (kon me ongelooflijk ergeren aan de harde plastics achterin mijn Golf). Dus eigenlijk de gedroomde Passat kiezer. Maar niet eens mee gaan rijden want de S3 voldeed aan al mijn wensen. Wel een korte blik geworpen bij Audi, maar die meerprijs voor de knuffelplastics en de perfecte naadjes versus het inleveren van een pak ruimte ging me echt wat ver

Middag

Forumguru
vandaag ook ff gereden in de superb. passat rijdt wel wat fijner moet ik zeggen. je hebt zeg maar minder het gevoel dat je met een grote auto op pad bent in de passat. Maar dat verschil is ook weer niet zo groot. denk daarom dat ik daarom toch maar voor de superb ga de opties die ik daarin kan zetten voor 25 netto minder per maand, geeft dan toch de doorslag.

enige wat ik dan niet heb tov de passat is het pano dak. maar verder alles wat de passat heeft +
key less entry
canton sound
19" velgen
verlaagd
electrische stoelen
electrische achterklep

Welke verlaging ga je doen? Advies: ga niet voor de Eibach met originele dempers. Eibach verlaagt teveel aan de voorzijde. De dempers kunnen de veerbewegingen niet meer controleren en je auto wordt erg onrustig.

sandervdw

Actief lid
Een A4 wordt vanaf het begin ontworpen om longitudinale motoren te hebben. Als ze diezelfde V6 in de Superb willen zetten moeten ze ook de s-tronic meenemen (DSG is enkel voor transversale motoren). Het zou kunnen natuurlijk, maar dan gaan ze enorm in hun eigen vel snijden omdat de Passat zo geen versie heeft.

Eventueel zouden ze een hybride versie wel in de RS kunnen zetten maar die kwam volgens mij pas in 2019?

Schep

Forumguru
Vandaag toch een pluspunt voor de Passat gevonden; KESSY werkt ook op de achterdeuren, terwijl dat op de Superb alleen op de voorportieren werkt.

Welke verlaging ga je doen? Advies: ga niet voor de Eibach met originele dempers. Eibach verlaagt teveel aan de voorzijde. De dempers kunnen de veerbewegingen niet meer controleren en je auto wordt erg onrustig.

ik heb geen idee. ik gaf bij de dealer aan dat ik vond dat die wielkasten zo slecht gevuld zijn en dat hij zo hoog op zijn 'poten' staat tov de mooie fotos in de folder. De dealer gaf aan dat je dan de auto moet verlagen en dat dat ongeveer 400 kost. Het nadeel waar hij me op wees was dat de demping dan minder wordt waardoor de auto wat meer deint. ik heb met een verlaagde versie gereden en je merkte het inderdaad, maar vond het niet super hinderlijk....

maar misschien zijn er meer ervaringen die me doen besluiten om de mooiigheid op te offeren voor praktisch en prettig weggedrag?

Bakkertje

Forumguru

key less entry
canton sound
19" velgen
verlaagd
electrische stoelen
electrische achterklep

Hahaha en dat zijn nou net opties die mij weer gestolen kunnen worden. En zo zie je maar dat iedereen zijn afwegingen anders maakt. Overigens heb je nog geen leer/alcantara wat wel op de Passat zit ;)

Zelf heb ik dan liever een perfecte zit (stoel) en noem me maar een alufetishist (lekker denigrerend maar goed) maar ik hecht veel waarde aan de "werkruimte" waar ik 2,5 uur per dag zit.

Tuulster

Forumguru
Wat ik in de overweging nog niet tegenkom is, voor de leaserijders onder ons, de verplichting om binnen een bepaald energielabel te blijven.
Bij ons mag je helaas niet boven een B label uitkomen en rij je diesel....

Zoek daar maar eens een passat op uit.......

De_Sam

Lid
Is er niemand die zoiets had van wauw die superb ziet er nice uit en alle logische beslissingen om misschien toch voor iets anders te gaan genegeerd heeft? Of ben ik de enigste die een auto koopt met zijn gevoel in plaats van verstand? (Hopelijk geen spijt van later)

Canon-Eye

Forumguru
besluiten om de mooiigheid op te offeren voor praktisch en prettig weggedrag
Praktisch en prettig weggedrag komen bij mij op de eerste t/m vijfde plaats, dan een hele tijd niets en dan pas mooiigheid (naar mijn smaak dan - wat anderen er van vinden laat me sowieso diepvries).

De_Sam

Lid
Maar weggedrag is dit nu zo verschillend? Ofwel merk ik het niet.
Al met verschillende grotere wagens gereden van verschillende merken en uiteindelijk als je volle gas de hoek om wilt moet je toch niet naar dit soort auto's kijken vind ik. Rechtdoor rijden ze toch allemaal hetzelfde? Zelfde met de zetels, in de laatste jaren echt nog nooit in een auto gezeten waarvan ik had van deze zetels zijn nu echt zoveel beter als die van een andere wagen.
Wel groot verschil met de zetels uit mijn eerste wagen ja maar dit is dan ook al wat jaren terug + heel ander segment van auto.

Moet wel zeggen dat wij hier ook niet de kilometervreters zijn.

Praktisch kan ik nog begrijpen maar de meeste breaks geven toch heel wat ruimte.

Ik zeg het ofwel ben ik immuun voor dit soort dingen en kan ik daarom gemakkelijker de beslissing nemen om de auto te nemen die ik echt het mooiste vind. (binnen het budget natuurlijk)

Bovenaan Onderaan