B.Stuurder
Forumguru
Ja da's niet fijn en ik snap ook je voorkeur voor Passat nu.
Ik reed de Talisman als huurauto en was extreem teleurgesteld. De DCC vond ik veel minder verschil maken dan in mijn Superb, de ACC werkt maar tot 140 km/h, de lane assist is passief en zet het radiogeluid zachter (alsof mijn passagiers moeten weten dat ik iets fout doe?) en dat navigatie/-entertainmentsysteem vond ik vreselijk. Ohja, en die full LED lampen zijn ook passief. Doe mij dan maar actief xenon...Talisman ook in gereden en die heeft mij positief verrast
Of je neemt een Sup met DCC @ 15mm lager dan standaard...Een Passat met standaard sportonderstel plm. 20mm verlaging is prima en de Passat rijdt een stuk strakker.
Dsg icm 21% bijtelling kom je altijd bij 1,6 uit. Dcc niet leverbaar op 1,6. Met 25% bijtelling is een Superb ineens heel duur, dus was geen optie helaas.
Dacht ik ook, maar mijn fransoos voldoet prima! Ik heb 3 jongens (15,13 en 9 jaar) dus het gaat prima. Zit veel tussen de Papa's oren denk ik.![]()
Een VW Passat en een S3 naast elkaar in getallen gezet voor mezelf in augustus 2015 (de gadgets van de Passat geëlimineerd, dus twee 'gelijke' auto's) en wat bleek: ruim € 9.000 in het voordeel van Skoda.
Omdat ik de auto zelf aan heb geschaft en lease maatschappij eruit kon laten verwachtte ik een leuke korting. Daar dacht VW anders over: op een auto van € 61.000 kon ik € 600 korting verwachten. Toen ben ik maar snel via de tussendeur van Borchwerf naar Skoda gelopen. Van dezelfde (!) verkoper kreeg daar wel een redelijke korting. Keuze was toen heel erg snel gemaakt. En ik heb er geen seconde spijt van.
En voor alle andere (voor)oordelen geldt heel eenvoudig: Gelukkig rijdt je zowel met een Passat als een S3, O3 etc tenminste in een mooie en nette auto en godzijdank niet in iets wat eindigt op twee klinkers.Die Koreaanse ellende wil ik me zelf besparen. Oeps, weer een mening...
Hm, als ik de Passat en de Superb naast elkaar zit weet ik wel welke van die twee ik het meest een "directiewagen" vind. En dat is niet de Superb...
Sterker, ik vind de nieuwe Superb erg tegenvallen, tenzij je 'm norm aan gaat kleden. Zeker bij de combi is dat het geval, dat vind ik nu net een Octavia.
Ik vind deze thread leuk om te lezen, en iedereen komt met "zijn" redenen. Voor mij is het simpel, iedereen kiest wat hij/zij zelf mooi en/of praktisch vind.
Daarom zie je ook meer andere wagens dan alle Superbs en Passats bij elkaar.
Mijn vrouw wilde bijvoorbeeld geen Passat (ik mocht er 2 weken in rijden), vond het een enorm saaie auto (letterlijke woorden waren dat ding ziet er niet uit), terwijl ze de Superb wel leuk vond. Ik zelf heb uiteindelijk gekozen voor een Superb omdat die in mijn budget en met mijn belangrijkste opties het snelst te leveren was.
En als we het toch hebben over welke auto het "strakst" rijd, ik heb ook een werkweek - 5 dagen (zo'n 1200 km) in een nieuwe Mondeo gereden, die rijdt beter als zowel de Superb als de Passat. Maar ook hier weer, niet snel genoeg leverbaar met mijn "must have" opties.
Eigenlijk is net zo als met muziek, iedereen vind weer iets anders leuks en dat zorgt dan weer voor deze leuke discussies om elkaar te overtuigen dat de een "beter" is als de ander.
Voor mij is er geen beter/slechter, slechts anders en daardoor ook zoveel meningen en rijdt iedereen in zijn/haar auto, die dan natuurlijk wel de beste ter wereld is..![]()
Heb hiervoor ook 3,5 in een s2 gereden hoor!Het "probleem" is dat mijn kinderen 3,5 jaar in een Superb hebben gezeten. Probeer jij ze dan maar eens achterin een 308 te krijgen![]()