Verplaatst naar Superb II vanuit Superb I

Hetzer

Forumguru
Re: New Superb

mooie achterlichten trouwens op de vernieuwde Superb
 

Bijlagen

  • 32997-e8fb6a768b1d7979e79ff3234881fa04.jpg
    32997-e8fb6a768b1d7979e79ff3234881fa04.jpg
    47,1 KB · Weergaven: 73
Re: New Superb

ja maar die ahterlichten die moet ik ook hebben in de mijne
.ik ben al een jaar te vergeefs opzoek naar een ander achterlicht .

en die van de passat zijn een paar milimeter verschillend helaas.
 

Remco28

Actief lid
Re: New Superb

Ik snap eigenlijk niet waarom de superb bijna hetzelfde dashboard heeft als de oude octavia.
Zeker na de facelift had dit toch moderner moeten zijn i.p.v de subtiele wijzigingen.
Ik had wel interesse in een superb na mijn octavia2,maar ik heb steeds het idee dat ik dan een oud model octavia zit.
Dus toch maar weer een occie denk ik.
 

LenK

Forumguru
Re: New Superb

Het is maar een facelift. En zo goed verkoopt de Superb niet, dan zijn de kosten om er een nieuw dash in te zetten misschien te hoog.

De vorige Passat verscheen in 1996 met een facelift in 2000
De Superb kwam in 2002 met een facelift in 2006

De huidige Passat kwam in 2005.

Het zou dus kunnen dat de nieuwe Superb nog best wel lang op zich laat wachten. In dat geval hadden ze wel wat meer mogen vernieuwen. De huidige Sup is niet lelijk maar wel wat oubollig.
 

Exciter

Administrator
Re: New Superb

Iets wat mooi is, hoeft van mij niet perse veel te veranderen. Kan ook nog eens mis gaan, kijk maar naar de nieuwe Seat's.

Superb is in mijn beleving een mooie auto en ik zal hem zo wel willen hebben.
 

Remco28

Actief lid
Re: New Superb

Ik vind het inderdaad ook een mooie auto,alleen de binnenkant vind ik toch niet mooi.
Ik vind het dash van de octavia2 veel mooier.
 

Fabia

† In Memoriam
Re: New Superb

Maar als ik een Superb zou kunnen betalen zou ik het zeker doen. Juist dat niet iedereen er in rijdt maakt het voor mij nog antrekkelijker. Hoeveel Superb's zie je onderweg?
 
Re: New Superb

ik elke keer 1 als ik in de weerspiegeling van een raam kijk
1761.gif
 

higgy

Forumguru
Re: New Superb

Kreeg uit betrouwbare bron te horen dat het inderdaad 'mogelijk zou zijn' (let op de grote slag om de arm) dat het onderstel van de Phaeton tzt. gebruikt gaat worden voor de Superb2 (dus niet voor de gefacelifte 1b)
We wachten af!
 

higgy

Forumguru
Re: New Superb

Op de autoRAI wisten de Skoda-mensen me te vertellen dat er half 2008 toch echt een nieuwe Superb te verwachten is.
 

SkodaMan

Actief lid
Re: New Superb

In mei 2009 loopt mijn huidige leasecontract af. Naast de nieuwe Mondeo staat de Superb II hoog op mijn verlanglijstje.
grin.gif
 

LenK

Forumguru
Re: New Superb

</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

Kreeg uit betrouwbare bron te horen dat het inderdaad 'mogelijk zou zijn' (let op de grote slag om de arm) dat het onderstel van de Phaeton tzt. gebruikt gaat worden voor de Superb2 (dus niet voor de gefacelifte 1b)
We wachten af!

[/ QUOTE ]
Dan wordt de auto wel groot. Dit onderstel heeft 10 cm meer wielbasis en 10 cm meer spoorbreedte.
Dan komt er een gat tussen de O2 en de Superb opvolger.
En ik neem aan dat ze bij VAG niet dezelfde fout blijven maken. De grootste van een merk moet wel bij het merk passen qua prijs/uitstraling niveau.
Dat is bij de Phaeton niet het geval maar bij de Superb ook niet, zeker niet als ie nog groter en dus nog duurder wordt.
Dan wordt het net zo'n verkoopmislukking als grote Koreanen of grote Japanners (uitgezonderd Lexus), misschien wel mooi maar geen status en dus niet verkocht.
 

EdK

Forumguru
Re: New Superb

Tja misschien staat er nog wel een conceptmodel op de band die ze tussen dee O2 en de Super B willen plaatsen !!
Met 4 modellijnen is skoda er echt nog niet en naar mijn bescheiden mening is hun expanciedrift groot genoeg om nog een paar modellijnen erbij te willen hebben !!
 

higgy

Forumguru
Ik ga nog even door. Met die foto's van die Superb-achtige zonder stuur staat wel vast dat er een Superb II komt, denk ik zo.
Dat Skoda-mensen op de AutoRAI dat ook toegeven, zegt ook het nodige.
Blijft de onderstel-vraag. Hierboven noem ik nog Phaeton, maar dat lijkt me toch wel onlogisch. Niet alleen is dat niet bepaald een topper voor VW, maar de O2 is gebouwd op het Golf-V onderstel, dus wat is er logischer dan een Superb II bouwen op het nieuwe Passat-onderstel?
Ik denk ook dat de TDI niet meer zal verschijnen in de Superb, maar dat men daar van meet af aan de common-rail-diesel zal gaan monteren.
MJ 2008 van de O2 zal nog wel met de TDI (Pompedüse) uitgerust worden.

Als ik in oktober bij de fabriek ben, doe ik alsof ik gek ben (lukt me heel goed) en vraag ik de voorlichter gewoon naar de Superb II.
 

Hetzer

Forumguru
hadden wij deze foto's al gezien duidelijk de nieuwe Superb
 

Bijlagen

  • SuperB%20New%20Model%201.jpg
    SuperB%20New%20Model%201.jpg
    22,5 KB · Weergaven: 60
  • SuperB%20New%20Model%202.jpg
    SuperB%20New%20Model%202.jpg
    24,9 KB · Weergaven: 55

LenK

Forumguru
De lijn bij deze Superb van de bovenkant van de koplampen zit ook in de Fabia en de Roomster, alleen hebben ze daar het glas omhoog getrokken om het vrolijker te maken, maar als je goed kijkt zit dezelfde vorm er wel in.
Wat mij betreft hadden ze de lampen van deze auto's zo gemaakt:
 

Bijlagen

  • 1828_skoda_roomster.jpg
    1828_skoda_roomster.jpg
    21,3 KB · Weergaven: 25
Bovenaan Onderaan