Jee13 - Skoda Octavia RS TDI

Cordoba

Forumguru
Ik heb 'm 3 dagen op rij gewassen: de eerste 2 dagen voor een detailbeurt, en de 3e dag even afgespoeld om nog een toplaagje wax er overheen te zetten.
 

Jee13

Forumguru
Is al even geleden dat ik fotos in mijn topic heb gepost

voorportieren zijn afgelopen maandag door LRS in HI Ambacht voorzien van folie

Voorportieren zijn 50% folie en achter 20%


20160919_114810.jpg


20160919_114803.jpg


20160919_114821.jpg
 

Noord26

Forumguru
Zeer fraai plaatje! @Jee13

50% is maximaal toegestaan voor de voorste ruiten? Is dat gemeten door het bedrijf? Werkt dit ook inbraakwerend?
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
De vraag is eigenlijk ontstaan om meerdere vliegen in 1 klap te kunnen tackelen. De standaard sunset (achterste ruiten geblindeerd) valt in de praktijk wat tegen en er is nog steeds behoefte aan meer verduistering. Het andere is het weren van het dievengilde. Wat helaas in het verleden veel schade heeft opgeleverd aan de auto.
 

Jee13

Forumguru
55% is toegestaan

hier de officiele regelgeving:
---
regelgeving hierover geeft aan dat er minimaal 50% lichtdoorlaat gemeten moet worden. Alles hieronder ( 49%) word bekeurd en de folie moet terplekke worden verwijderd. Alles hierboven (vanaf 50%) is toegestaan.

De voorste ruiten ( voorruit en voorste zijruiten ) moeten een minimale lichtdoorlaat hebben van 55% nadat de correctie van 5% bij de gemeten waarde is opgeteld.

De achterportieren en achterruit mogen zonder limiet getint worden mits de auto voorzien is van een rechter buitenspiegel.
---

Mijn voorportieren heb ik laten meten door LRS en zijn 46%, dus ben ik officieel iets te donker, het oogt niet overdreven donker, dus ik vermoed dat oom agent me niet snel aan de kant zal zetten.

Glas is zeker inbraakwerend nu doordat de folie het glas bij elkaar houdt en de ruiten bol zijn, is de auto van buiten veel moeilijker in te komen, van binnenuit is het altijd makkelijker om de ruiten kapot te krijgen, door de folie zal de ruit als een grote plaat eruit te drukken zijn.
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Goed idee, laten meten. Iets over de waarde zal niet (meer) zoveel problemen opleveren. Een aantal jaren geleden was het wel een issue en had de politie ook meetapparatuur bij zich. Echter moet deze apparatuur geijkt worden en hoeft er tegenwoordig niet meer zoveel gemeten worden, dus je bent redelijk veilig denk ik want er zullen er niet veel meer zijn met deze apparatuur in de wagen.
 
Bovenaan Onderaan