Superb 3 Ongeval superb 3

BBO

Senior Member
Heeft iemand een idee of de schade nog te herstellen is. Een bumper en kofferklep is te vervangen. Maar de ruimte van het reservewiel wiel is ook ingedeukt. Want ik heb niet echt zin om weer 9 maand te wachten op een nieuwe Superb combi L&K DSC_0615.JPG

BBO

Senior Member
Snelheid was max 40km/h

Bijlagen

• DSC_0619.JPG
    DSC_0619.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 228
  • DSC_0620.JPG
    DSC_0620.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 209

BBO

Senior Member
zijn de airbags afgegaan of is het chassis verbogen ?
Nee, koffer gaat nog normaal open en dicht. Deuren klemmen ook niet. Maar ik weet niet wat ik moet denken van 'bak' waar reservewiel ligt. Auto trekt ook niet links of rechts

Servaas

Actief lid
ik denk dat ze dat nog wel voldoende zullen kunnen uitblutsen zodat het wiel er inpast en nieuwe bumper en kofferklep opzetten. Je weet nu ineens waar de kreukelzone achteraan zit alhoewel ik vermoed dat je daar niet echt behoefte aan had.:pardon:

Beste BBO,

Ze zeggen het eerste krasje doet het meest pijn, maar dit is wel heel erg.

Wat ongelofelijk balen.
Heb je zo lang moeten wachten op je nieuwe bolide.
Ben je na 9 maanden dolblij met de nieuwe aanwinst en dan dit.
Heel veel succes met de afhandeling.
Zoals @family man het beschrijft lijkt het mee te vallen.

Toch een fijn weekend.

Als je voor het clubje uit Amsterdam bent en en je houdt van een zonnig weekend komt het misschien toch nog een beetje goed.

BBO

Senior Member
Beste BBO,

Ze zeggen het eerste krasje doet het meest pijn, maar dit is wel heel erg.

Wat ongelofelijk balen.
Heb je zo lang moeten wachten op je nieuwe bolide.
Ben je na 9 maanden dolblij met de nieuwe aanwinst en dan dit.
Heel veel succes met de afhandeling.
Zoals @family man het beschrijft lijkt het mee te vallen.

Toch een fijn weekend.

Als je voor het clubje uit Amsterdam bent en en je houdt van een zonnig weekend komt het misschien toch nog een beetje goed.
Spijtig genoeg niet eerste keer dat ik bezoek krijg achteraan. Maar wel eerste keer dat ik niet enkel schade zie aan de bumper maar ook binnen in. Net ook iemand gesproken die automechanieker is. Volgens hem zal er werk aan zijn. Maar hij vermoed geen probleem. Hij kan natuurlijk niet alles zien met bumper enzo nog op. Wat uitblutsen, nieuwe stukken op zoals jij ook zegt. Het blijft toch balen. En dan weer een week of langer in een veel te kleine vervangwagen rond tuffen zonder luxe

BBO

Senior Member
@Antera, niet mijn schuld. Maar ik heb weinig verstand van wat kan/ mag herstelt worden. Vooral de ingedeukte ruimte van reservewiel baarde mij zorgen.

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet wat er op bezoek gekomen is via de achterdeur, maar als dat met 40 km/u is gegaan, is het een zware jongen geweest.:sterretjes:

Mogelijk valt het mee, maar ik denk dat ie ook op de uitlijnbrug moet, om te checken of de achteras er nog wel juist onder staat. Ik zou in elk geval niet staan te springen om een auto na zo'n zware schade te kopen: extra kans op roest, en mogelijk verborgen schade. Hoe zuur het ook is, ik zou voor een nieuwe gaan, ongeacht of ie wel of niet reparabel is. (kwaliteit van de reparatie blijft een vraagteken in zo'n geval)

BBO

Senior Member
@Cordoba, het was een mercedes E met ovaal lichten vooraan. Ze was net na mij de straat op gereden en ca 50 meter verder was het zebrapad waar ze op mij is ingereden. Ze heeft nog geremd en daardoor dook haar wagen onder de mijne.

Ik denk dat ze twee keer nadenken voor ze een wagen van meer als 40 000 euro en 1200 km op de teller voor het schroot verklaren....

Ik heb er vandaag 230 km met gereden, groot stuk snelweg. Ik heb niets abnormaal gevoeld. De elektrische kofferklep sluit nog mooi, de naden tussen kofferklep en c stijlen zijn nog gelijk. En deuren sluiten normaal. Ik heb mij vanavond eens onder wagen gelegd, ik heb weinig verstand van automechanica, maar had de indruk dat de bak waar het reservewiel wil inligt gewoon een blikke ton is die niet veel moet hebben om in te deuken. De bumper is op de flanken zelfs niet losgesprongen.

Canon-Eye

Forumguru
Die reservewielbak maakt deel uit van de kreukelzone en heeft dus gedaan wat-ie moest doen: kreukelen, en daarmee een aardig deel van de botsingsenergie opnemen. En dat is maar goed ook, want anders zou een groter deel van die energie op de inzittende(n) hebben ingewerkt...

Jese8

Ex-lid
Onderhuids kan er van alles mis zijn. Ik zou direct laten nachecken of de boel nog wel veilig is, en snel laten maken. Als er nu weer iemand op zou knallen dan ben je de eersre centimeters al kwijt.

ElScorpione

Forumguru
Zoals hier boven al meerdere keren gezegd: rij langs een schadehersteller en laat die er eens een blik op werken. Daar weten ze waar ze over praten. Ik heb met een VW polo (die was nog geen jaar oud) een vergelijkbare aanrijding gehad. Er reed iemand met ongeveer 50km per uur achterop terwijl ik stil stond. Dat was een behoorlijke klap. Achterbumper zat tegen achterwiel aan. Die auto was net niet total loss, maar heb hem ingeruild. Ben hem bijna twee weken kwijt geweest voor het herstel. Je kunt een Polo natuurlijk niet vergelijken met een Superb, maar onderschat de kracht van zo'n botsing niet. 40 kilometer per uur lijkt niet hard, maar rij maar eens met 40 per uur tegen een muur. Je zult versteld staan van het gevolg.

Canon-Eye

Forumguru
rij maar eens met 40 per uur tegen een muur. Je zult versteld staan van het gevolg
Dat is niet helemaal eerlijk als vergelijking, want een muur kreukelt niet - althans minder dan een andere auto (hangt van de dikte van de muur af...). Dus in dat geval (vrijwel) alle botsingsenergie worden opgenomen door die ene auto, en dat maakt nogal verschil...

Laatst bewerkt:

ElScorpione

Forumguru
Dat ben ik helemaal met je eens, maar feit is dat de meesten de impact van een botsing (hoe gering de snelheid ook lijkt) onderschatten.

BBO

Senior Member
De garage en carrossier bedrijven zijn gesloten door het hemelvaart weekend.

Ik ben bij iemand geweest die vroeger de dienst na verkoop deed in een skoda garage en nu in een vw garage. Hij zegt dat ik mij geen zorgen moet maken. Dat er al veel zwaardere ongevallen hersteld zijn. Er is wat werk aan doordat bodem plaat eruit zal moeten. Maar hij denkt ook, al ben je dat nooit 100% zeker, dat de stootbalk niet geraakt is. De meeste schade zit eigenlijk onder de auto, kunststof panneel en ook reservewiel bak. De bumper is enkel zwaar gekrast en hij is niets naarvoor gekomen. De uitlaat zit links. Dit is ook een 'meevaller'. Want de ruimte waar bij de 2.0tsi de rechtse uitlaat zit is bij de TDI redelijk hol. De parkeersensor die op de rechter flank zit zit niet los.

Bovenaan Onderaan