Beste allemaal, zoals eerder aangegeven
@ertromp wilde ik mijn dsg7 laten aanpassen bij de dsg dokter. Echter binnen de garantietermijn van mijn auto (te weten nog 1 dag

) begon mijn dsg out of the blue vreemd te schakelen naar oneven versnellingen en met name de 3e. In mijn optiek slipte die heel erg en ik vreesde een nieuwe koppeling. Daar ik nog geen aanpassing had gedaan kon ik naar de garage van aankoop en kon dezelfde dag terecht met de grootste vrees uiteraard.
Wagen werd gelijk onderzocht en mee gereden en er werd inderdaad geconstateerd dat die niet op de juiste manier naar oneven versnellingen schakelde, echter in de computer werd beslist geen versleten koppeling gedetecteerd en ook waren er geen andere meldingen zichtbaar.
Chef van de garage vertelde mij dat hij dacht aan vervuilde olie in de aansturing (mechatronic) waardoor er wellicht niet goed gecommuniceerd kon worden tussen bak en koppeling (vergeef me dat ik niet heel technisch ben mocht dit niet kloppen). Zijn advies was om op dat moment een reinigingsmiddel toe te voegen om evt vervuiling los te weken om vervolgens de automaat te "spoelen" waarop ik natuurlijk zei: kan dat wel is het niet de koppeling etc. Toch wilde de chef dit eerst proberen en beloofde mij de garantie te waarborgen daar ik binnen de termijn met het probleem kwam.
Die zelfde dag na 1 keer geluid uit de bak te hebben waargenomen schakelde de auto weer als normaal wat natuurlijk erg prettig was maar goed was dit dan de oplossing. Later bleek wel dat bij een koude start de versnellingsbak de 1e keer dat die naar 3 moest schakelen dit voelbaar met de nodige moeite deed (was die eenmaal in 3 geweest was het ook weer weg) nu 2 maanden later en een gespoelde bak rijdt en schakelt de 02 echt weer helemaal soepel misschien zelfs soepeler als ik ooit heb ervaren.
Conclusie voor mij is dat het spoelen en verversen van deze lifetime olie toch geen wassen neus is en ben erg blij met hoe de garage mij geholpen heeft en alles ook nog binnen garantie gelukkig.