Eerste keer dat ik geinformeerd heb is na 3 maand. Na kerstmis ben ik zelf korter beginnen opvolgen, en ondanks dat ik telkens vraag wanneer ze iets meer kunnen zeggen (bv. binnen een week), en dan vraag of ik zelf moet bellen of zij mij contacteren (zeggen dan dat ze mij gaan contacteren), moet ik toch telkens opnieuw zelf contact zoeken of langsrijden, omdat ze niet binnen de afgesproken tijd reageren. Afgelopen vrijdag was de eerste keer dan ik spontaan een melding kreeg, alhoewel dat je dat niet meer zo spontaan kon noemen, ze hadden zelf wel door dat als ze nu niet zelf contact opnamen, ik het er niet bij ging laten
Ze zeggen me wel dat ik best elke dag mag bellen, waarop ik dan antwoord dat ik weet dat dat niets uithaald, maar ik nu wel elke week een update wil. Dus : zou in jouw plaats gewoon elke 2 weken eens bellen. Vraag naar je order nummer (commissie), zodat je bij volgende telefoon kan vragen : "dit is mijn order nummer/commissie, kan je eens snel in de tab "bestelling" kijken of er een geplande productieweek staat, en en de tab "opvolging" kijken, wanneer de geplande aankomsttijd bij de importeur is. Dit duurt voor hen ongeveer een minuut om te checken dan...Dinsdag 16/02 besteld, levertijd 12 juli = 5 maand![]()

Vandaag besteld, verwachte levertijd 31 mei.
Dus 3,5 maand...

Deze levertermijn moet het forumrecord zijn vermoed ik.Mijn witte combi 1.6 tdi, dsg, Style Business, met panodak, 19-inch Sirius velgen, sunset, LED-interieurpakket, en elektrisch verstelbare passagiersstoel wordt over 3 weken bij de dealer verwacht. In derde week januari besteld, dus buitengewoon vlot.
Zo vlot, dat ik nog 2 maanden moet wachten tot mijn huidige leasecontract afloopt. Het is niet anders...
Net bericht gekregen van dealer dat onze SIII L&K al geproduceerd wordt in week 10 en geleverd zal worden eind maart.
Dit is uiteraard zeer goed nieuws voor ons! Maar misschien ook hoopgevend voor de anderen die op hun L&K aan het wachten zijn. De onze is immers een 2.0 150PK mét bijna alle vertragende opties: panoramisch dak, geventileerde beige lederen zetels, Pegasus anthraciet velgen, zwenkbare trekhaak en 220V & USB-aanluitingen.
Hij is besteld op 21 oktober 2015. De eerste geschatte levertijd was 'tussen maart en juni 2016', is later verschoven naar september 2016 (!) maar is nu dus teruggebracht naar week 10.
In totaal dus ongeveer (maar) 5 maanden wachten (ipv 11 maanden).![]()