Superb 3 Poll : Levertijd Skoda Superb

Levertijd Skoda Superb

• Totaal aantal stemmers
    84

EGorseling

Senior Member
Besteld eind september/begin oktober, verwachtte levering was week 12, nu week 10. Dus grofweg 5 maanden....
S3 HB Style BL - 1.4TSI 110/150 handbak - geen extra's - standaard kleur....
Zal worden geleverd op de standaard Stratos velgen, zonder 230V/USB (maar dan wel met RSE app - jippie)
:deuk:

Goed, ik ben al blij dat hij eerder komt dan eerst verwacht - afwachten of het inderdaad week10 wordt natuurlijk.

Qua communicatie zijn de dealers niet pro-actief zoals overal op dit forum te lezen. De belofte om de klant op de hoogte te houden wordt niet uitgevoerd. Informatie verstrekking gebeurt alleen als je als klant er zelf (bijna maandelijks) om vraagt - en dan ook alleen een summier reply over leverweek, geen details....

B@s0302

Senior Member
Dat communicatie niet het speerpunt van de meeste dealers is, wordt langzamerhand, helaas, duidelijk. Er tekent zich ook wat anders af naar mijn idee; vooral de luxere uitvoeringen, dikkere motoren kennen een langere levertijd. Denk dat dit ook te maken heeft met de produktieplekken die door D'Ieteren en PON geclaimed zijn..

De oorzaak van de lange levertijd. Heet succesvolle auto

Vergeet vooral niet de gruwelijk slechte logistiek van skoda ! Skoda kan werkelijk waarniemand vertellen wanneer zijn/haar auto zal worden gemaakt. Dat heeft niets met succes te maken maar met slechte planning van de gehele keten (toeleveranciers -> fabriek)

B@s0302

Senior Member
Skoda zal hierin zeker stappen moeten zetten om geen last te krijgen van het Alfa 156 debacle.. Heel veel, zakelijk, verkochte auto's, langere levertijd, veel auto's tegelijk op de occasion markt na 3jr waardoor restwaarde daalt en dus leasetermijn stijgt enz enz..

Eind December besteld, toen van de dealer te horen gekregen dat de auto in week 5 gemaakt zou worden, en inderdaad, de auto is deze week in de fabriek gemaakt en over een paar weken hoop ik hem dan toch wel te hebben. dus voor mij viel (valt) de wachttijd gelukkig mee.. Superb combi quartz grey 1.4 tsi, met alle opties behalve trekhaak

Stone

Actief lid
Al 30 SIII bestellers gestemd, begint een mooi beeld te geven. Meesten hebben hem blijkbaar al na 2-4 maanden, maar toch ook een derde mogen een half jaar of langer wachten.
zijn dit enkel stemmen van geleverde autos of zijn er ook stemmen bij van verwachte leveringen?

EGorseling

Senior Member
Mag ik nog eens stemmen, maar dan met de gewenste, normaal te verwachten leverdatum? Zeg maar 2 weken ofzo?
:maakmegek:

Mijn stem is ook de verwachte leveringsdatum:
eind december besteld (SIII Combi 150pk DSG L&K) en datum wass officieel 27 juli 2016).
Dealer heeft laten weten dat het waarschijnlijk eind mei zou zijn.

Hangt dit echt allemaal af van een paar opties of versie?

Sluiskamp

Nieuw lid
Op 4 sept de HB 1.6 TDI Style met trekhaak, hill-hold en sunset gesteld. Levertijd door de dealer gezet op
29 febr 2016 i.v.m. het aflopen van het leasecontract. Vorige maand maar eens gebeld of de levertijd klopt, zonder blikken of blozen de productiedatum op week 9 gezet. Vorige week nog maar eens gebeld, nu productiedatum week 11. en waarschijnlijk leveren in week 13. pfff
Om gek van te worden.. Bijna 7 maanden wachten....te gek voor woorden.

DavidV

Forumguru
Voorziene levertijd net aangepast van 13 maand naar 9 maand (eind juni).... Gaat de goede richting op zullen we maar zeggen :yeehaa: :pardon:

DavidV

Forumguru
... En nog maar eens aangepast van 6 maand over 13 maand, naar 9 maand en nu 7 maand, zou er begin mei zijn. Nog even volhouden en dan blijkt dat hij sinds gisteren voor mijn voordeur stond :D ... ofzo...

Bovenaan Onderaan