Het grote S3 levertijden topic

Bij mij gaat het, als het blijft zoals het is, 9 maand wachten voor een auto van meer als 41 000. Zaterdag mag ik wel inloopwagen ophalen bij dealer tot mijn superb er is. Waarschijnlijk een octavia. Dealer probeert via invoerder nog een superb tepakken te krijgen maar ik vrees ervoor.Zal toch aanpassen zijn komende uit een Volvo v70. Hopelijk schuift productiedatum van de superb snel naar voor.

9 Maanden wachten pffffffffffffff

Datum zal eerder oplopen hoor
Gisteren bij dealer geweest. L&K is voor 17 december... Style met panoramisch dak 15 oktober!

BBO

Senior Member
Als datum verschuift naar december is dit een levertermijn van 16 maand voor mijn Superb L&K... De voorziene productie datum staat nu al tijdje op eerste deel mei. Eind vorig jaar stond hij op eind mei. Als ik m'n wagen zou aanpassen naar een Style zou hij zelfs onmiddelijk in productie kunnen volgens dealer. Volgens de dealer was ik bij hun de 3 die een SIII bestelde en de eerste met alle toeters en bellen op. Dealer beweert ook dat Skoda principe aanhoudt van Fitst in first out op voorwaarde dat alles beschikbaar is zoals pano dak of bruin leder. Als een L&K opschuift naar december gaan er nog veel zeer lang moeten wachten.

Ik heb op dit forum nog maar 1 iemand gezien die zijn SIII L&K in ontvangst heeft mogen nemen en dan een HB en geen combi. Of heb ik iemand over het hoofd gezien? Ik heb nog maar 1 L&K combi in het wild gezien, was in zwitserland. Die wagen had trouwens enkele zaken niet die in Belgie standaard zijn op een L&K.

Servaas

Actief lid
Superb L&K HB, 2.0 TSI 280 PK Quartz Grey met pack L&K, beige geperforeerd leder interieur, 19" Phoenix antraciet velgen. werd besteld eerste week van november 2015. levering werd bij bestelling voorzien rond 10 maart 2016

Gisteren contact met dealer gehad. productie is opgeschoven naar mei of juni 2016 omwille van problemen met de levering van het panoramisch dak.

BadBert

Forumguru
Levering van mijn s3 is weer verschoven naar de originele schatting van week 11 (was week 10).

ik ben zoooooo goed in wachten he.... pffffffff hahaha :shutup:

gelukkig rijd mijn o2 weer lekker na de reparatie :dankje:

VolvoFox

Senior Member
Vandaag is er contact geweest tussen de leasemij en de dealer (Hegeman Nijmegen) en mijn auto schijnt er nu echt aan te komen. Voor het ontbreken van de 230v wil men helemaal niets compenseren. rear entertainment had ik al besteld, maar het is onbekend of men dit in mindering gaat brengen op de factuur. Je tekent als het ware een blanco check bij Skoda en ze vinden dat ze kunnen veranderen wat ze maar uit komt. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Het B-Merk van VAG denkt dat ze alles kunnen maken !!!!!!!
Ben het wel met je eens: juist de achterbank - beenruimte en USB/230V - was een belangrijk argument om voor de Superb te gaan. Daarnaast lees ik over andere velgen (geen Stratos maar Zeus) en dakrailing zwart ipv chroom. Echt niet grappig.
Is het overigens geen mogelijkheid dat wel de voorbereiding van USB/230V gelegd wordt en later de "stopcontacten"?

Laatst bewerkt:

Tinto

Forumguru
Ben het wel met je eens: juist de achterbank - beenruimte en USB/230V - was een belangrijk argument om voor de Superb te gaan. Daarnaast lees ik over andere velgen (geen Stratos maar Zeus) en dakrailing zwart ipv chroom. Echt niet grappig.
Is het overigens geen mogelijkheid dat wel de voorbereiding van USB/230V gelegd wordt en later de "stopcontacten"?
Zwarte dakrailing ipv zilveren?!?!

Klopt dit, want dit is de eerste keer dat ik hier over hoor?

Tinto

Forumguru
Heb net via de Skoda chat te horen gekregen dat de dakrailing in het zilver geleverd blijft. Zie screenshot

Bijlagen

• image.png
    image.png
    1,4 MB · Weergaven: 46

VolvoFox

Senior Member
De auto in kwestie heb ik nog niet gezien, daarom een fotootje uit de configurator geplakt. Alleen is de dakrailing zwart, ik begreep dat er een probleem was bij de leverancier van de zilverkleurige dakrailings.

Zwarte dakrailing ipv zilveren?!?!

Klopt dit, want dit is de eerste keer dat ik hier over hoor?
zie 1e quote: dat las ik in het Wie heeft er een superb III besteld topic. Bij nalezen zie ik wel dat het om een Ambition BL gaat.

barthoefs

Senior Member
Deze middag de Passat terug opgehaald, heeft voor de laatste maand een nieuwe batterij gekregen...
Volgens de afleveringsdienst bij Jennes zou ik eind februari mijn wagen in ontvangst nemen.
Er stond trouwens een Cappucino Beige Combi Style klaar om geleverd te worden.

1.6 DSG Diesel, Hatchback, Style, wit, panorama, trekhaak, wit. Levering vandaag van week 8 met stip naar week 12 gezet. Reden: problemen met panoramadak en motor.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan