Het grote Superb III COMBI topic

RefleCs

Forumguru
Ik heb in mijn hoofd zitten om mijn toekomstige S3C met panodak te voorzien van glanszwarte wrap op het dak. Heb gezocht naar een plaatje van een S3C in het Business Grey om dat erin te shoppen maar niet kunnen vinden. Ook de spiegelkappen wil ik graag zwart hebben. Hier misschien iemand die een plaatje heeft of een shop kan maken?
 

dirkr

Senior Member
En ik blijf maar twijfelen welke optie nog te nemen om af te werken:
- Kessy met of zonder Virtual Pedal
- Light assist met BSD & Lane Assist (dit lijkt me de meest nutteloze optie)
- Upgraden naar 18" velgen
- gewoon nog vullen met kleine opties zoals extra netten, isofix, driver alert, crew protect?

wat denken jullie?
 

barthoefs

Senior Member
En ik blijf maar twijfelen welke optie nog te nemen om af te werken:
- Kessy met of zonder Virtual Pedal
- Light assist met BSD & Lane Assist (dit lijkt me de meest nutteloze optie)
- Upgraden naar 18" velgen
- gewoon nog vullen met kleine opties zoals extra netten, isofix, driver alert, crew protect?

wat denken jullie?
- kessy & virtual pedal heb ik genomen (eigenlijk intereseert alleen de autmatische koffer mij, maar we hebben packs in belgie waar dan ineens kessy en leer inzitten)
- BSD en lane assist getest en waren storend voor mij, dus niet gonomen. Groot licht assist heb ik wel (niet smart light)
- hij staat sowieso mooier op 18 duims dan op 17 duims
- driver alert werkt niet goed op de passat nu, rest zou ik ook niet nemen
 

dirkr

Senior Member
tis ook Belgie hier :)
Heb de elektrische koffer apart genomen want de rest van het pack waar alcantara + kessy in zat interreseerde me niet.
De BSD enzo lijken me ook meer te storen dan handig te zijn..
Gok dat het de 3-zone airco zal worden met dan 18" pegasus :)
 

barthoefs

Senior Member
tis ook Belgie hier :)
Heb de elektrische koffer apart genomen want de rest van het pack waar alcantara + kessy in zat interreseerde me niet.
De BSD enzo lijken me ook meer te storen dan handig te zijn..
Gok dat het de 3-zone airco zal worden met dan 18" pegasus :)
Ja had ook aan de velgen gedacht, maar dan wordt hij pak duurder in de maand voor de leasen. Dan toch maar de zeus genomen met supergeoptimaliseerde rolweerstand. Lagere CO2 = lagere taksen
 

dirkr

Senior Member
Inderdaad..sjees..
Stom dat door de iets grotere velgen de leaseprijs zo omhoog gaat. optie van 300euro maar wel 2000euro in budget ofzo aangezien de winterbanden en dergelijke ook mee doorgerekend worden

dan maar kleine rommel :)
 

plas0108

Forumguru
- Kessy en virtual pedal = erg handig
- BSD = nuttig, Lane assist = storrend en voelt vreemd aan rond de middenstand van het stuur zou ik nooit los bestellen
- 18" minimaal, 19" nog mooier
- Voorruitverwarming niet i.v.m. 3 kleuren ruiten
 

dirkr

Senior Member
- Kessy en virtual pedal = erg handig
- BSD = nuttig, Lane assist = storrend en voelt vreemd aan rond de middenstand van het stuur zou ik nooit los bestellen
- 18" minimaal, 19" nog mooier
- Voorruitverwarming niet i.v.m. 3 kleuren ruiten

3 kleuren ruiten? Wat bedoel je daarmee?
De voorruitverwarming komt standaard mee met een pack..
 

peter_f

Nieuw lid
3 kleuren ruiten? Wat bedoel je daarmee?
De voorruitverwarming komt standaard mee met een pack..

Ik maakte me net dezelfde bedenking / vraag. Ik heb deze voorruit namelijk ook gekozen, met als voornaamste reden dat mijn wagen 's winters altijd buiten staat, en ik het krabben wat moe ben.

In België is dit volgend pack (catalogus prijs 965€):

Pack Ambition Comfort:
  • Elektrische regelbare bestuurderszetel met lendensteun en geheugenfunctie, binnenverlichting voor de voetruimte vooraan
  • Buitenspiegels, elektrisch verstel-, verwarm- en inklapbaar, zelfdimmend, met geheugen-functie
  • Verwarmde voorruit
  • SUNSET - Verduisterde ruiten achteraan
  • Parking Distance Control voor- en achteraan
  • Verwarmde voorzetels, individueel regelbaar
  • Verwarmde ruitensproeiers vooraan
 

plas0108

Forumguru
3 kleuren ruiten? Wat bedoel je daarmee?
De voorruitverwarming komt standaard mee met een pack..

Als je donkere ruiten achter besteld, Privacy glass of sunset zoals ze dat bij Skoda noemen heb je dus al twee verschillende kleuren glas. De verwarmde voorruit van de nieuwe Superb is tegenwoordig geen voorruit meer met "draadjes" maar een voorruit met daar in een folie. Door deze folie krijgt de ruit in vergelijk met de eerste zijruiten al een andere kleur vandaar de drie kleuren glas.

Bekijk maar eens een test op youtube. Meestal zijn dit full options Superbs en is dit dus goed te zien.

www.autoweek.nl/.../rij-impressie-skoda-superb-combi

 

dirkr

Senior Member
Lijkt me nog wel ok..zie niet direct veel verschil.
Wel goeie review.. neemt ook opeens mijn twijfel weg of ik wel/niet het Virtual Pedal zou nemen.. niet dus ^^
 

plas0108

Forumguru
Nee dat denk ik ook. Het is een handeling die je niet te geforceerd moet uitvoeren. Je loopt naar de achterkant van de auto en doet een schopbeweging onder de bumper en meteen daarna een klein stapje terug. Dat is voor mij de manier waarop het bijna altijd werkt, zelfs in mijn garage waar ik maar een halve meter achter de auto over heb.
 

Tuulster

Forumguru
Virtual pedal werkt bij mij altijd!
Je moet indaad en schop beweging maken en niet zoals die journalisten in het begin massal deden bij de introductie, "swippen" met je voet. :pardon:
 

Giant

Forumguru
Eens, ook ik herken de problemen niet. Gewoon een schoppende beweging in de lengterichting van de auto maken en niet zijdelings en het functioneert eigenlijk altijd.
 

Steph@nie

Actief lid
Wij hebben de onze gisteren in België besteld. Hadden ook een paar twijfelpunten...
De velgen hebben wij 19" phoenix genomen,je kan die van de shop momenteel niet bijbestellen want daar is niets meer op voorraad wij wilden ook graag antraciet maar dit was niet mogelijk.

Ik weet niet of je leder wil, maar bij het pack van alcantara kan je een opleg doen van 235 en dan heb je leder ipv alcantara en dan nog eens al de opties van het pack. En dan ben je goedkoper dan enkel het leder te nemen.

Mooie kortingen nu met salon,wij hebben bijna 7000 euro aan kortingen gehad!

Veel succes met je keuze ☺
 

Tinto

Forumguru
Voor de liefhebber een weinig geziene rode Superb.
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    119,1 KB · Weergaven: 102
  • image.jpeg
    image.jpeg
    120,1 KB · Weergaven: 102
  • image.jpeg
    image.jpeg
    93 KB · Weergaven: 101
Bovenaan Onderaan