Columbus Kaartupdates MIB Columbus

ElScorpione

Forumguru
Het werkt via de Mac ook feilloos, mits je rekening houdt met een aantal zaken:
Mac OSX laat namelijk bestanden achter waar sommige apparaten niet tegen kunnen. Ik heb op deze manier mijn Columbus van de meest recente kaarten en bluetooth update voorzien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

ElScorpione

Forumguru
Daar lijkt het dan inderdaad wel op. Maar het is je inmiddels gelukt zie ik. Vraagje: kun jij de verkeerstekens aanzetten? Dat lukt mij namelijk niet. Die hele optie ontbreekt in het menu onderdeel 'Kaart'.
 

tib888

Actief lid
ik heb verkeersbordherkenning dus dit staat default aan bij mij denk ik? Zal straks eens checken.
 

tib888

Actief lid
Verkeerstekens staan aangevinkt bij mij ja.

Ben trouwens wel teleurgesteld in de nieuwe "update". 2 grote ontsluitingswegen die dit jaar hier in de buurt zijn afgewerkt (+- juli), en waardoor de verkeerssituatie danig gewijzigd is, staan nog niet op de nieuwe kaart???
 

ElScorpione

Forumguru
Dat is hier juist wel het geval. Een grote nieuwe weg (totaal anders) staat hier wel in de kaart. Zelfs een nieuwe tunnel staat er al op.
 

Frenkie

Forumguru
Ik heb al geruime tijd geleden (lees april/mei 2015) doorgegeven dat een bepaalde weg in mijn woonplaats tegenwoordig een voetpad is. Daar kun je (paaltjes) en mag je dus ook niet meer in.
Suggestie staat momenteel nog op "In progress". Ik verwacht hier dus niet al te veel van.

EDIT: aanvraag gedaan om editor te worden in Nederland :)
 
Laatst bewerkt:

ElScorpione

Forumguru
De informatie op Here is volgens mij behoorlijk actueel. Een nog maar net geopende nieuwe afrit op de A58 staat er al op. Het is dus meer de vraag wanneer deze zaken hun weg vinden naar onze Columbus.
 
Als ik proberen te update naar ECE 2016 dan krijg ik na een aantal seconden de volgende boodschap:
Fout: geen bestanden beschikbaar. Een medium met bestanden voor de software-update plaatsen of de bron controleren, alstublieft.
Heeft iemand hier ook mee te maken gehad? En wat heb je toen gedaan?
Bekijk bijlage 45271

Hier zelfde probleem gehad. Update via windows pc gedownload, op een 32 Gb Lexar Professional 400x kaartje in beide slots, geen suc6. Zelfde exercitie nogmaals met Apple Mac gedaan, zelfde kaartje beide slots geen suc6.
Via de Apple na 3e keer proberen uiteindelijk gisteravond toch een melding "bezig met software download", heb gewacht tot laden op 9% stond. Kreeg het toen koud, auto uitgezet en naar binnen.
Vanochtend nagekeken maar helaas, update niet gelukt. Foutmelding :
upload_2016-1-20_16-10-1.png
Hierna zelfde melding over Albanie, Oostenrijk enz.
Conclusie : upload niet goed :angry:

Hierna upload via Windows op 32 Gb Sandisk Ultra USB 3.0 USB stick gezet, auto gestart en zie daar, update zonder problemen begonnen. Na a een uur gereden te hebben met de melding van een oplopend percentage update de mededeling update 100% klaar. Systeem daarna gereset en versie gecheckt, geeft nu keurig 2016 aan.
:yeah:
Wonderlijk, heb de O3 nu ruim 2 jaar en dit is de eerste keer dat een update gelukt is, ook de dealer kreeg het niet voor elkaar. Moet nu alleen nog controleren of het allemaal ook nog goed werkt, van de week maar weer eens een lange rit maken..........
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

Pazo

Lid
Hallo allemaal,

Ik heb net mijn Octavia uit November 2010 opgehaald van de garage, helemaal blij. Ik woon in een nieuwbouwwijk van nu 2 jaar oud, en merkte dus dat mijn straat niet in het navigatiesysteem staat. Dus die wil ik morgen maar eens gaan updaten. Nu kwam ik dit topic tegen, en heb denk ik een pagina of 15 doorgelezen.

Als ik naar de skoda site ga en mijn VIN nummer in toets, zouden er geen updates beschikbaar zijn. In dit topic ben ik de link van Marco tegen gekomen: http://infotainment-cdn.skoda-auto.com/base/maps/P134_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.15.ZIP. Die heb ik net even binnengehaald. Maar ik vraag mij af of die ik kan installeren? Is die niet alleen voor de laatste generatie, maar ook voor mijn auto uit 2010? Dat werd mij niet helemaal duidelijk in dit topic, en ik wil natuurlijk niets beschadigen.

Sorry als ik er overheen gelezen heb, want ik heb niet het hele topic gelezen.
Alvast bedankt.
 

Rallye

Forumguru
Jij hebt een Octavia II. Dit topic gaat over de MIB Columbus, die zit in de Octavia III. De hier beschreven methode van updaten werkt niet voor jou......
 

Pazo

Lid
Dus toch, ik twijfelde al. Bedankt!

EDIT:
Ik ben niet overtuigd. Ben net naar de auto gelopen en heb wel een Columbus. Of is MIB Columbus een andere versie als Columbus?

20160205_203402.jpg


EDIT 2:

Aha, ik denk dat ik het gevonden heb. Je hebt dus de Columbus, voor generatie 2, en dus MIB Columbus voor generatie 3. Om het makkelijk te maken.... :pardon: Sorry mensen... Ik verhuis wel naar een ander topic :bloos:
 
Laatst bewerkt:

Hargeu

Nieuw lid
In september heb ik mijn nieuwe Skoda Rapid spaceback ontvangen met het Columbus navigatiesysteem.
De kaarten van dit systeem zijn volgens de Skoda website gemakkelijk zelf bij te werken. Dat heb ik dan ook een paar maal geprobeerd.
Het begint met het ingeven van het VIN nummer van je auto. Je kunt dan zien of er kaartupdates zijn.
Die waren er. Ik heb die nu gedownload en op een nieuwe SD kaart gezet, groot 32GB. Dat lukt allemaal. Maar als ik het kaartje in het systeem steek, dan krijg ik een melding dat het kaartje niet herkent wordt.
Vervolgens heb ik geprobeerd het originele kaartje te overschrijven, maar dan krijg ik de melding dat er te weinig ruimte op het originele kaartje is (16GB).
Wat ik niet durf is het originele kaartje helemaal leeg te maken. Ik ben bang dat het dan helemaal niet werkt.
Ik ben er mee naar de dealer gegaan, Wealer in Sittard, geprobeerd mij te helpen, maar weet ook de oplossing niet, het zou moeten werken.
Heeft iemand dezelfde probleempjes gehad en er toch uit gekomen?
Op de Skoda site staat een handleiding van 4 regels. Het zou bijna vanzelf moeten gaan.
 

ElScorpione

Forumguru
Je moet zorgen dat je SD kaart in het juiste formaat is geformatteerd. Fat32 (op Windows) of exFat (Mac OSX). Vervolgens moet je alle bestanden in de root van de SD kaart zetten. Dus niet in een mapje. Dan zou het gewoon moeten werken.
 

Hargeu

Nieuw lid
Het kaartje is correct geformatteerd.
De bestanden staan in het subdirectory maps, net als op de originele kaart. Daaronder zitten nog 2 dirs 00 en EEC.
Bedoel je dat deze 2 subdirectory's in de root moeten staan?
 

Hargeu

Nieuw lid
Klinkt eenvoudig, maar het is niet gelukt tot nu toe. Ik heb van alles geprobeerd, maar het media apparaat blijft aangeven dat het kaartje niet het kaartje is waar de navigatiedatabase op staat. Als ik er muziek bij zet speelt hij gewoon af. Daar ligt het dus niet aan.
Ik heb behoefte aan een uitgebreidere toelichting dan wat op de Skoda site staat. Kan iemand helpen, mogelijk direct naar mijn emailadres (hgeurten@yahoo.nl)?
 
Bovenaan Onderaan