Wie kan meer vertellen over 47-XXX-X???

Noord26

Forumguru
Zoek niet naar de goedkoopste tussen het aangeboden. Het zal toch er om gaan wat er onder aan de streep bij moet. Mijn ervaring is dat de betere bedrijven ook betere inruilprijzen geven, waardoor ze onder aan de streep (meestal) zelfs goedkoper zijn!

Ook zou ik mijzelf niet blind staren op een face-lift. Onderhuids is er 0% veranderd. De meningen zijn ook erg verdeeld welke mooier is. Nieuwe logo's op de pre-facelift bekoren mij overigens ook beter. ;)
 

Shabba

Forumguru
@Noord26 : je overweging is spot on! De Faab doet als inruil nu zo kort na aankoop ongeveer €15.000,- maw de regulier afschrijving, mijn dealer waar ook de Superb staat geeft gelukkig meer. Daardoor is de mogelijkheid om een andere te kopen klein...Tenzij ik de Faab los kan verkopen...maar dat zal ook niet zo een vaart lopen.

Ik ga nog even kijken of import iets kan worden...prijzen in duitsland zijn fors lager voor beter uitgeruste versies..

Achja keuzes...:banghead:
 

Noord26

Forumguru
@Noord26 : je overweging is spot on! De Faab doet als inruil nu zo kort na aankoop ongeveer €15.000,- maw de regulier afschrijving, mijn dealer waar ook de Superb staat geeft gelukkig meer. Daardoor is de mogelijkheid om een andere te kopen klein...Tenzij ik de Faab los kan verkopen...maar dat zal ook niet zo een vaart lopen.

Ik ga nog even kijken of import iets kan worden...prijzen in duitsland zijn fors lager voor beter uitgeruste versies..

Achja keuzes...:banghead:

Bij importeren wel bedacht zijn op goede garantievoorwaarden natuurlijk! En er komt altijd nog (rest) BPM bij.

15K bij nu inruilen is wel erg sneu bij een niet Skoda dealer.. Maar nogmaals: het gaat toch om het bedrag onder aan de streep. Gisteren toevallig wezen rijden in een jong gebruikte auto bij de dealer. Die gaf ook erg weinig terug voor onze bolide, maar kon wel nog fikse korting geven op de auto die ik gereden had. Volgens mij gaat het voor hun iets verder vanwege BTW en investeringen, blabla.. Onderaan de streep een betere deal als waar ik elders €2500,- meer terug kreeg voor mijn huidige auto.
 

CDO

Forumguru
Koop aub nooit een auto in Apeldoorn, of laat je spul deskundig keuren.
verder is deze site altijd makkelijk om te controleren waar je auto zijn leven uit gehangen heeft.
en het aantal eigenaren+handelaren wil ook nog wel eens wat van een auto zeggen.

http://www.zomoto.nl/my/Owners.aspx

Zo, wat was je denkende? Ik zal alles eens even over 1 kam scheren??
Er zijn vanuit het verleden en heden een flink aantal rotte appels in A'doorn en omgeving, maar ook in A'dam en omgeving, R'dam en omgeving, wat in heel Nederland.

Zo lijden de goede wel onder de kwade.

Ik ken een heel aantal bedrijven in Apeldoorn waar ik gerust een auto zou kopen......
 

Eltjo

Forumguru
Precies, het gaat om de auto(geschiedenis), niet om de verkoper. Ook de rotste appel onder de verkopers zijn handelaren die auto's kopen en verkopen. Dat zijn niet per definitie slechte auto's. Je kan een auto altijd laten keuren door b.v een dealerbedrijf of een ANWB. Als dat niet mag van de verkoper, zou ik argwanend worden.
Buiten dat, moet je een goed gevoel hebben met je aankoop en dat moet prettig verlopen.
Ik heb mijn de laatste 4 auto's gekocht zonder garantie. 12 jaar geleden kocht ik voor €8300 de beneden vermeldde Passat; ik sprak ook de laatste berijder die hem ANWB had laten keuren. Het rapport meldde dat de koppeling direct gerepareerd moest worden... daar reed ik 200dkm mee verder en was niets mis mee. Met de koppakking met een klein gaatje zo'n 80dkm; hierover werd door de ANWB niets gezegd terwijl ik al een raar geluid opmerkte tijdens de proefrit. Bij de TDI club was dat van deze motorcode wel bekend (vervangen bij dealer incl. vloeistoffen was uiteindelijk slechts €730). Voor €1100 kon Bovag garantie en een afleverbeurt bijkopen; maar wat zou ik bijna 3 jaar verder daaraan gehad hebben? De lokale VW dealer verkocht een vergelijkbare auto - verschil: metalic lak, 9 maanden jonger, 10dkm minder km's, 1 jaar garantie en €4650 !! duurder. Voor dat soort prijsverschillen kan je heel wat laten repareren als het nodig is.
De laatste auto kocht ik van een Belgische particulier; auto was gekocht en op tijd in onderhoud geweest bij dezelfde Skoda dealer (serviceuitdraai opgevraagd). Nu ben ik 14dkm verder: achter de remblokken en schokbrekerhoezen laten vervangen en olie verversen. Preventief de airco laten doen en uitlijnen.
 

Altos

Banned
Het gaat zeker om de geschiedenis van de auto (als ze die niet faken met nep boekjes) en je kan een gedegen proefrit maken voor je eigen gevoel en eventueel in een onpartijdige garage laten nakijken zal het vast loslopen lijkt me.
Ik persoonlijk houd altijd mijn ogen wat meer open als er mensen met ervaring me waarschuwen, is gewoon meedenkend bedoeld, niet afkeurend of alles over een kam scherend.
 

Eltjo

Forumguru
@Shabba : Je vroeg me via een PB het e.a., maar geef hier antwoord op je vragen; de mede-forumleden kunnen me dan meteen corrigeren of aanvullen.

Ik was mijn Passat motor gewend die heel schakellui te rijden was; vanaf bijna stationair toerental pakte deze op en er gebeurde dan ook wat. Op de snelweg inhalen in z'n 5 of bergop geen probleem. Vlakke weg ging met 50-55 km uur in z'n 5 en rustig gas bijgeven om te versnellen ook. Zelfs met een door een in Huizen getunede SII 1.6 140 pk ging dat het talud op vanaf 70 km/uur een stuk minder dan de Passat. Maar ik ben niet zo dat ik vooruit wil schieten. Maar goed, maak een proefrit en let erop of je dat een probleem vindt.
Admundsen; ik heb er geen ervaring mee, maar weet van het forum dat; - de kaarten minder up-to-date zijn dan van TomTom, bij de Admundsen+ de kaarten niet illegaal te updaten zijn en je dus voor de prijs van een complete nieuwe Tomtom incl. gratis Lifetime mapupdates updates moet aanschaffen.
Het betekend ook niet dat je dan per definitie Bluetooth hebt voor je telefoon; dit is weer een aparte module die los toch zo'n €275 moet kosten. De Admundsen heeft naar ik begrepen heb geen harde schijf maar alleen SD kaart. De Columbus heeft wel een 30/40Gb harde schijf. Handleidingen: http://www.skoda-auto.com/en/mini-apps/owners-manuals/pages/superb-3t.aspx
Zelf heb ik een Swing radio met een MDI aansluiting in de middenconsole en een draadje naar USB met een 16Gb USB stick. Je kan ook andere draadjes naar b.v. een iPod of IPhone hierop aansluiten. In mijn Passat had ik standaard speakers en een €120 Sony BT3900 radio. Hier kwam veel beter geluid uit en had ook veel meer mogelijkheden, o.a. BT, equaliser. Het enige wat me weerhoud om die radio niet te gebruiken is dat je de visualisatie van o.a. PDC niet hebt en de Swing in style met het dashboard is. Verder heb ik een Tomtom met montage in het ventilatierooster en zat in de auto een Parrot BT kit. Er zijn echter forumleden die recent voor <€500 een mooi Android systeem ingebouwd hebben. Daar ben ik dus erg benieuwd naar. Verder worden die Navi systemen makkelijk gejat..... Meermaals uit dezelfde auto.
Onderhoudsprijzen; http://www.skoda.nl/service/onderhoud-en-reparatie/onderhoudsprijzen-per-model
Ik ben zelf technisch en het valt me op als er iets aan de hand is. De laatste keer heb ik gebruik gemaakt van deze € 99 aanbieding; http://www.desprint.nl/ . Omdat de APK nog niet nodig was kreeg ik een tegoedbon. In het boekje van de auto staat o.a. precies wanneer welke filters en olie vervangen moeten worden.
 
Laatst bewerkt:

Shabba

Forumguru
@eltjo2 Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb al proef gereden en stoorde me niet aan de 1.6, hou wel van pittig rijden maar overleef dit wel...en anders kan chippen altijd nog.
Radio heeft bluetooth, had tijdens de proefrit telefoon gekoppeld en dat ging prima.
Heb alleen gebeld, muziek niet geprobeerd. Wat kan je met de MDI gleuf?? Hahah

Er zit een amundsen+ radio in en de navigatie zal me een worst wezen. Gebruik al tijden een losse tomtom. Zie dit meer als backup...en ben meer een richting navigeerder dan een trouwe volgeling. Kom altijd wel thuis....

Ik ben niet technisch maar goed daar is geld voor...prijzen vallen me wel mee. Komende week beslissen....nog ff bekijken of we echt willen dieselen ja/nee....
Keep you posted!

Bedankt,

Sebastiaan
 

Noord26

Forumguru
De 1.6 Tdi heeft mij kunnen overtuigen. Echter alleen icm de DSG-7 bak. Dat maakt een wereld van verschil voor deze motor.
 
Bovenaan Onderaan