Wie kan meer vertellen over 47-XXX-X???

Shabba

Forumguru
Wij overwegen de aanschaf van deze prachtige wagen!
Is de vorige eigenaar wellicht lid van dit forum? Wellicht kan deze persoon iets zeggen over de auto??
 

Eltjo

Forumguru
Mooie bak met Columbus en Soudsystem, verwarmde stoelen met leer en parkeersysteem!
Nadeel, nogal aan de prijs - kijk eens over de grens, (zelf importeren valt reuze mee (koste mij €15 + BPM + dag), maar dan kan je hem natuurlijk niet inruilen en moet je je huidige auto zelf verkopen). Zo'n radio/navi wordt nogal eens gestolen en elke keer zo'n stalen anti-diefstal plaat op je dashboard doen is ook geen pretje. Bovendien heb ik hier op het forum begrepen dat het wegennet niet snel wordt geupdated, je betaald de prijs van een Tomtom en het bovendien nogal traag is.
Hoe hou je het interieur zo smetteloos en evt. gedonder met het motorolieverbruik....? Een handgeschakelde 1.4 TSI te overwegen (viel niet tegen!!) .... zonder deze kans op motorproblemen die je wil missen....?
Succes met de vele overwegingen..
 

Shabba

Forumguru
We gaan toch opzoek naar een 1.6 tdi. Is wat nig het meest lijkt op een old style motor. Ik ben niet zo van de geknepen moderne motoren. Hiervoor een Renault Scenic gehad met een 1.2TCE motor (130pk) rijd prima maar ben toch huiverig voor de langere duur.

Hoe regel je dat importeren? Hoeveel is de bpm op een leuke waar net de kop van af is?
Hoe zoek je het snelst bij de duitse dealers?

Bedankt voor een heel stel nieuwe overwegingen...
 

ElScorpione

Forumguru
Rest BPM kun je bijvoorbeeld berekenen via Autoweek. Op Autoscout24.nl kun je ook zoeken in het Duitse aanbod. Daar moet je dan wel zelf de BPM bij optellen. Er zijn ook sites waar je de NL rijklaarprijs kunt vinden. Weet er ff geen voorbeeld van.
 

Shabba

Forumguru
image.jpeg Toch nog eens proberen....nu een mooie op de korrel bij Tonny Keijzers....Vorige eigenaar wellicht ook forum lid??
Reageren in een prive bericht mag uiteraard ook!
Uiteraard eventuele ervaring met dit autobedrijf mag ook...
 

ElScorpione

Forumguru
Mooie auto. 1.6 TDI zie ik. Misschien wat licht voor deze zware auto. Heeft waarschijnlijk de CAYC aan boord en dus sjoemelsoftware. Zal dan nog een recall krijgen. Hoeveel heeft hij gelopen?

Voor dit bedrag heb je trouwens ook een O3. Is ook al zeer ruim maar weegt een stuk minder.
 

Eltjo

Forumguru
1.6TDi schakelen bij inhalen op de snelweg, talud omhoog schakelen en doortrekken, drempel schakelen, rotonde schakelen, schakelen dus. Chippen naar zo'n 140 pk rijdt veeel beter, nog steeds relatief veel schakelen. Wat dat betreft doet een b.v. een moderne Ford met 1.6 TD motor een stuk beter - lees makkelijker en soepeler.
Zelfs een Octavia met ongechipte 1.6TDi viel mij tegen op de snelweg bij het inhalen. 1.6 met DSG (verkrijgbaar in SIII) lijkt mij wel wat!
Mooi met Alcantara, dat zou ik ook wel willen ipv volledig zwart leer!
 
Laatst bewerkt:

Altos

Banned
Persoonlijk vind ik die Tonnie Kijzers een minder autobedrijf.
Wel een mooie Superb, dat wel.
 

Shabba

Forumguru
@Shabba

Heb je al gereden in een S2 Combi met 1.6Tdi?

Yep, gisteren een proefrit gehad met deze schone:
image.jpeg

Helemaal goed! Wil alleen graag de laatste facelift en het feit dat dit een 5-bak is en nu 6 vraag ik me af of de op 1 na laatste versie voor mij dan niet het beste is..
 

Shabba

Forumguru
Een 6 bak? Waarom? Dan schakel je jezelf helemaal verloren. Zou voor mij geen showstopper zijn. Dat je de laatste facelift wil snap ik wel. Zou ik ook voor gaan als ik jou was.
Het is meer dat deze oudere een 5 bak heeft, latere model een 6 bak... Daar zal toch wel een theorie achter zitten lijkt me??
 

Canon-Eye

Forumguru
Daar zal toch wel een theorie achter zitten lijkt me
Vooral om met minder vermogen toch wat sneller uit de voeten te kunnen: een trap met kleinere treedjes op kost minder kracht. Maar je moet wel meer treedjes nemen, dus inderdaad: veel meer schakelen...

Omgekeerde redenatie is ook denkbaar, nl. om in een grote auto toch een klein bijtellingsvriendelijk motortje te kunnen stoppen. Of ben ik nu té argwanend?
 

ElScorpione

Forumguru
Een 1.6 voor een superb vind ik persoonlijk gewoon te licht. Laten tunen is een optie, maar in een superb hoort gewoon een 2.0 thuis. In een O3 is te doen, maar in een auto die meer dan 200kg zwaarder is?
 

Eltjo

Forumguru
Tja, ik ben voor de 2.0Tdi CR met 6-bak gegaan ipv 1.9Tdi PD 5-bak. Destijds mijn motivatie: CR zal rustiger zijn dan de PD en met 6 versnellingen zal het nog wel rustiger zijn. Maar, je gebruikt die 6 dus ook als 5 omdat de versnellingen dichter bij elkaar liggen. En zo schakel je dus weer meer.. En de 1.9 is nog schakelluier te rijden.
De 2.0 heeft 140pk (en kan gechipt evt. naar 170), de 1.9 had 105 pk en had ik dan laten chippen naar 140 pk.
Maar achteraf gezien had ik voor een €2000 meer de iets luxere 1.9 (ook als Combi geleverd in België) kunnen hebben met slechts 75dkm.
Wat model betreft; zo onoverkoombaar veel verschil zit toch niet tussen? Logo's vervangen doet al een boel. Het ligt er maar aan hoe veel meer je bereid bent extra te betalen. Maar hoe langer je blijft rijden in de auto, hoe minder dat gaat uitmaken (ook per km).
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan