Steenmarters lusten de octavia rauw.

dj.verhulst

Forumguru
je heb als gewoon mens geen keuze, als de gemeente ergens een wijk aan de rand van de stad neer plempt.
en je moet een ander huis omdat je gezinsuitbreiding (wil) krijgen, of vreselijke pokke buren waar door je weg moet.

we kunnen wel prima leven met allerlei vogels, en knaagdieren .

maar die steenmarters #^&#%^%#

moeten we tegen mensen gaan zeggen blijf maar bij je ouders wonen ? krijg geen kinderen omdat de steenmarters zich niet wenst aan te passen of te verkassen ??

als die dieren zich niet zoals ver uit de meeste andere dieren zich niet laat verjagen is dat voor de rekening voor dat dier.

uiteindelijk is het toch het recht van de sterkste, een roedel wolven of een beer zegt ook niet van nou ga maar ik zoek wel wat anders om te eten, het werkt twee kanten op.

niet dat je dan maar alle dieren moet doden die je voor de voeten lopen moet doden,, maar je hoeft ook zeker niet alles goed te vinden wat ze doen.

als jij zuidelijker zou wonen wil jij je tuin delen met een giftige slang,, als je ook kleine kinderen heb ?
 
Ja hoor.. Maandag even onder de motorkap gekeken omdat er na een lange rit wat rare luchtjes te ruiken waren.
Ik zag dat de beschermplaat aan de binnenzijde wat opgeklopt was, dus naar de dealer.
Beschermplaat eraf en dit is het resultaat.
Karterhoes kapot, slang koelvloeistof zaten 2 tanden in, dus lek. Te zien op de eerste foto.. En de beschermplaat beschadigd. Vrijdag naar de dealer om te fixen.

image.jpg image.jpg image.jpg
 

dj.verhulst

Forumguru
lekker is dat ,, wist niet dat ze carters zo isoleren,, de bodemplaat snap ik wel ivm geluid,, en de onderkant glad is een betere stroomlijn.

hebben ze al aangegeven wat de kosten zijn ?

had je geen verschrikker ?
 

Joske

Forumguru
ja de carterisolatie is ook wel "nieuw" voor mij.. alles voor de olie warm te houden zeker?

wel balen met de schade.. succes met de afwikkeling er van :thumbsup:
 
Bij mij passat van 2004 was de carter ook zo geisoleerd.
Nee heb niet naar de kosten gevraagd, het is een leaseauto :-)
 

newwolf84

Forumguru
en hier ook nog een slachtoffer...bougiekabels doorgeknaagd en doorslag naar de bobine, mocht ook vervangen worden.
Kosten 257 euro.

Woon in het oosten, Slagharen om precies te zijn.
 

Darkside

Forumguru
Had in de O2 ook veel last van Steenmarters.
Nu in de G7 nog geen problemen gehad. Geen idee of de G7/O3 veranderingen hebben die er voor zorgen dat ze minder aantrekkelijk zijn voor de beestjes
 

newwolf84

Forumguru
1e lijn van defensie is inmiddels geplaatst:

vsn8y8.jpg
 

dutchman79

Senior Member
Ik woon in Zuid Limburg en onlangs hadden wij ook bezoek van een marter in onze auto.
2 van de 4 bougiekabels aangeknaagd, auto reed schokkerig en onrustig als ie belast werd, er gingen verder geen motormanagement lampjes branden of iets dergelijks, is dat normaal ?

Schade was € 130 en we hebben op aanraden van Duitse buren een systeem laten plaatsen dat ultrasoon geluid met een wisselende frequentie combineert met het inbouwen van metalen plaatjes in de motorruimte waar circa 300V opstaat.
Niet genoeg om te doden, wel om zodanig af te schrikken dat ie niet meer terugkomt.

Sindsdien geen last meer van marter bezoek.
 

Canon-Eye

Forumguru
Die ultrasone piepers hebben wel een nadeel, heb ik ervaren aan de hand van dergelijke apparaatjes die ik in de tuin heb staan om buurkatten uit de borders te houden. Kinderen en sommige jongere volwassenen kunnen aanmerkelijk hogere frequenties horen dan ouderen, wat in de praktijk ertoe leidt dat ik die dingen uit zet als de (klein)kinderen op bezoek komen. Ik hoor er niks van, maar zij worden gek van het gepiep/gefluit.
Ook een buurmeisje van een jaar of 15 (niet die van de katten overigens) heeft er last van als ze in haar eigen tuin zit, dus bij tuinzitweer zet ik ze ook alleen 's nachts aan.
 

newwolf84

Forumguru
Zo...dat is een aardige prijs voor een stukje anti marter. Had verwacht dat ze wat goedkoper zouden zijn...
 

louike

Actief lid
Audi is serieus aan het onderzoeken welke kabelsmaak de marters het lekkerste vinden:


Misschien krijgen we wel kabels en isolatiematerialen in een smaak die de marters niet lusten.
Nou maar hopen dat dat dan niet net de favoriete smaak van olifanten wordt...:D
 

dutchman79

Senior Member
@dutchman79 weet je het merk nog en wat de kosten van het plaatsen waren ? Heb op zich ook wel interesse in dat systeem.
Die in de andere link is alleen met stroom, ik heb de versie met stroom en hoogfrequent geluid:
http://www.mardersicher.de/prod_mobil.html
De inbouw heb ik laten doen door een vakgarage hier in de buurt, 1 uurtje werk, 60 euro.
Tot nu toe ben ik er meer dan tevreden over in ieder geval, echter de tijd zal het leren.
 

newwolf84

Forumguru
@dutchman79 Ik ga denk ik ook voor die versie, die 2e link die ertromp door gaf is me domweg te duur. 209 euro..
Ik weet het, het was goedkoper dan mijn reparatie maar toch...
 
Bovenaan Onderaan