Kleurkeuze Octavia 3

Welke kleur O3 hebben jullie besteld?


  • Totaal aantal stemmers
    640

Joske

Forumguru
dit is een "oud" topic en niet echt up to date betreffende de kleuren plus bij een poll zit je vast aan een maximum aantal keuzes... 10 dacht ik :)
 

Wallieweb

Actief lid
Ik ben een buitenbeetje blijkbaar in België.
Ik heb een Denim Blue, deze heb ik nog nergens gezien, ik voel me tot op heden vrij uniek :dankje:
Komt daarbij ook nog dat ik rij op aardgas, dat maakt het nog unieker in Belgistan :cheers:

Ik gebruik voor alles internet, maar toen ik mijn kleur koos heb ik er niet bij nagedacht om op Google alle kleuren in te geven om foto's te bekijken. Ik ben tewerk gegaan op een staaltje van 20cm bij 20 cm :lezen:

Foto hieronder is niet mijn wagen, maar lijkt er een beetje op, ik heb andere velgen en geen chroom.

3006054.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Welke kleur O3 heb je besteld?

In de poll Corrida Red en Pacific Blue weggelaten omdat er maar 10 keuze mogelijkheden zijn. Ik hoor niemand op het forum die voor een van beiden kiest.
Na 2x cappucinobeige zou ik nou juist weer eens een rode nemen.

In het verre verleden 3 (signaal)rode auto's met veel plezier gereden: een Golf1 uit 1978 en 2x een Audi80 (‘88 en '93). Wordt weer eens tijd...
 
Ik ben een buitenbeetje blijkbaar in België.
Ik heb een Denim Blue, deze heb ik nog nergens gezien, ik voel me tot op heden vrij uniek :dankje:
Komt daarbij ook nog dat ik rij op aardgas, dat maakt het nog unieker in Belgistan :cheers:

Ik gebruik voor alles internet, maar toen ik mijn kleur koos heb ik er niet bij nagedacht om op Google alle kleuren in te geven om foto's te bekijken. Ik ben tewerk gegaan op een staaltje van 20cm bij 20 cm :lezen:

Foto hieronder is niet mijn wagen, maar lijkt er een beetje op, ik heb andere velgen en geen chroom.

3006054.jpg

gisteren ook onze octavia G-tec besteld. ons (mijn vrouw en ik) oog viel ook op de denim blue omdat dat wat zachter is dan de race blue. echter, tussen de 10tallen auto's die er bij de importeur in kortenberg stond er jammergenoeg niet 1 in dat kleur. daar wisten ze ons te zeggen dat dit kleur een grote zeldzaamheid was en het werd ons afgeraden om hiervoor te kieze. alternatieven die wij mooi vinden (ik zilverkleur, zij cappucinokleur)

vervolgens naar onze dealer geweest, ook daar stond dit kleur niet. toen we ernaar vroegen:
-dealer: denim blue moet je echt niet doen. kiest niemand voor !!!
-wij: waarom niet, een kleur is een kleur en het is net iets zachter dan dat race blue
-dealer: ja maar ja, er zit een rare schijn in soms zie je iets van dat paars...
-wij: ???:arghh:??:nono:
-dealer: anderzijds dat cappucinokleur dat jullie (?? --> zij) graag zien, is ook niet mis en wordt tegenwoordig veel gekozen. en heel gemakkelijk koetswerk om proper te houden
-wij: is inderdaad ook mooi maar oogt wat "gewoontjes". ik kan best geloven dat het gemakkelijk proper te houden is. het is de kleur van de vuiligheid. je ziet het vuil gewoon niet op de auto
-dealer: "dan nog een hele preek over die denim blue dat nadien herspuiten (bij ev schade) niet zo eenvoudig is en duurder kan uitvallen en dat we het echt niet moeten doen"

is er iemand met een theorie waarom dit kleur hier (Belgenland) amper gekozen wordt of afgeraden wordt door de dealer? het verwonderde mij dat ze zelfs bij D'Ieteren ons afraden om dit kleur te kiezen.

aan de statistieken hier in dit topic neig ik te geloven dat het in Nederland wat couranter is.
 

Thokozanoah

Forumguru
Ik zou gewoon gaan voor Denim blue, onzin dat verhaal over (bij) spuiten bij schade.......een goede hersteller zal die uitdaging gewoon aangaan en op een juiste manier herstellen.
De kleur is in ieder geval super!
 

Frank

Forumguru
Bij ons ging het tussen Denim Blue of Rio Red. Uiteindelijk is het Rood geworden. Dealer heeft in elk geval niks gezegd over Denim Blue, behalve dat het heel weinig gekozen wordt...
 

Edition2015

Forumguru
Bij mij was het makkelijk, de werkgever laat ons kiezen uit zwart, zwart of zwart!
Gelukkig vindt ik zwart zelf ook een mooie en statige kleur ;)) dus geen probleem!
 

quiqui

Nieuw lid
Ik heb gekozen voor Race blue na een zwarte O2. Ik vind dat kleur een jong kleur. In belgie heb ik er momenteel maar eentje gezien. Waar zijn al die andere race blue O3 ondanks zijn hoog scoren?
 
Bovenaan Onderaan