André's Octavia 3 EBL Combi, 1.4TSi, Race Blue, 18" Alaris LM, Panodak

Pendragon

Donateur
Inmiddels onze 8e Skoda. Begonnen met de O1 en F1 naar de O2 en S2 en nu de O3 zijn we nog steeds trots op Skoda. Zoals bij mijn vorige auto's zullen er altijd aanpassingen gedaan worden. Deze zal ik in dit topic bijhouden.

6 juni 2015, de auto gehaald bij Rijnwoud Rotterdam met vrouw en kinderen:

010.JPG

Zoals jullie kunnen zien heeft de auto ook een Panoramadak. Heerlijk voor als je achterin zit. de kinderen zijn er erg blij mee.

18 juli 2015: eerste aanpassing, de verlaging van de auto met een Eibach Pro kit en spacers voor een mooie look. Ik vind dat de O3 standaard veel te hoog op z'n poten staat:

Voor verlaging:

2015-06-06 15.46.30.jpg

Na verlaging en met spacers (voor 12mm per kant en achter 22mm per kant). Achteraf bleek dat de as achter niet 100% in het midden staat, dus de spacer rechtsachter wordt nog vervangen door een 15mm.

2015-07-18 12.55.52.jpg

7 augustus 1015: de zijramen en achterraam zijn donkerder gemaakt. Ik had niet gekozen voor het sunset pakket af fabriek. Dit werkt veel beter:

11831965_10204260847472527_1606006336_o.jpg

Heel binnenkort de volgende aanpassing(en)......

Laatst bewerkt:

Spoetnik

Forumguru
Heb je ook een foto zoals nummer 2 zonder die verlaging ?

In zijn algemeenheid, hoe werkt dat met verkeersdrempels? Stoot je dan eerder je neus?

Skoda-MAN

Forumguru
Lang gewacht en niet stil gezwegen nooit gedacht en toch een panoramadak gekregen. (wat ben je geplaagd op dit forum ) :maakmegek:
Het was het lange wachten waard, mooie Octavia @Pendragon .:thumbsup: Veel plezier en veilige km 's

Pendragon

Donateur
@Skoda-MAN, ja, dat panodak was nog wat....eigenlijk wilde ik wat anders, maar de kids waren helemaal gek van dat dak (en de vrouw ook), dus ja, dan ga je overstag.....en dan ook nog extra lang moeten wachten alleen vanwege dat panodak...dat hebben ze dan ook geweten ook :rockon::D

Pendragon

Donateur
Heb je ook een foto zoals nummer 2 zonder die verlaging ?

In zijn algemeenheid, hoe werkt dat met verkeersdrempels? Stoot je dan eerder je neus?

Goede dat je het zegt, was de voor verlaging vergeten. Nu alsnog toegevoegd :thumbsup:

Nee, we raken geen drempels. We hebben al met z'n allen in de auto gezeten en behoorlijke bepakking, maar gaat prima. De wielbasis van de O3 is wat kortern dan die van de S2, waar ik bij 1 hobbel in de straat zeker even schuurde bij volle bepakking. Ik heb voor de O3 dan ook voor de Eibach Pro Kit gekozen die 3cm naar beneden gaat. Ik wilde eerste de Eibach Sport nemen, die is nog lager, maar toch maar niet gedaan.

s-line

Forumguru
Is bijna bij alle VAG auto's zo, was vroeger al zo en nu nog steeds. Zeker met de starre(torsie,volgens velen hier!:D)achteras! Je ziet het het best als je verlaagd of bredere/grotere velgen monteerd. Op zich merk je er met rijden niets van hoor! Als je het wil meten,moet je ff een latje langs je velg leggen en dan tegen je scherm aan, dan ff een klein streepje op het latje, en dan de andere kant het zelfde doen. Dan kun jet meteen zien of het bij jou ook zo is.
Dus niet bij jou waarschijnlijk @boontjeRS , jij hebt multi-link

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan