Verwisselen van spiegelkappen van de Fabia III

nisuthai

Forumguru
Wie kan mij vertellen hoe je het best de spiegelkappen van de fabia III kan verwisselt naar de Monte Carlo uitvoering en waar je op moet letten met het verwijderen van de bestaande kappen.
 

CDK

Forumguru
@nisuthai, niets in de kennisbank kunnen vinden? Uit m'n hoofd eerst het glas verwijderen en van binnenuit verder demonteren.
Hier staat beschreven hoe het bij de F2 moest, zal niet veel verschillen denk ik.
 

nisuthai

Forumguru
@Corné de Kluijver, ik had wel gezien dat bepaalde mensen hun kappen al verwisseld hadden, ik had gehoopt dat een van die mensen zou reageren die het al gedaan hadden maar die reageren dus niet, ik ga het voorzichtig het spiegelglas verwijderen en dan zie het wel weer verder. Komt wel goed, zover bedankt voor het meedenken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Alpha

Donateur
We zijn er ongeveer 40 minuten mee bezig geweest voor we doorhadden dat de oplossing inderdaad ACHTER de spiegel zit. Daar zit een palletje wat je met een schroevendraaier kunt loswippen.

Je kunt het net als ons doen door de spiegel weg te draaien en naar onderen te kantelen. Maar dat brengt wel wat meer risico met zich mee.

De eerste duurde 40 minuten, de tweede lag er binnen 20 seconden naast.

Neem wel vooral je rust... Het is en blijft een spiegel...
 

Der Einser

Forumguru
Maar zit dat palletje dan zichtbaar in beeld?
En door dit palletje te wippen gaat de spiegel los?

Foto's helpen altijd:thumbsup:

Ik wil ze binnenkort ook wijzigen dus wel handi om te weten met mijn 2 linker handen :bloos:
 

Alpha

Donateur
Maar zit dat palletje dan zichtbaar in beeld?
En door dit palletje te wippen gaat de spiegel los?

Foto's helpen altijd:thumbsup:

Ik wil ze binnenkort ook wijzigen dus wel handi om te weten met mijn 2 linker handen :bloos:

Nee, door te wippen schiet de kap los.

Met een lampje erbij zie je het palletje.

Helaas geen foto's gemaakt. Ik ga ze NOOIT meer loshalen :tongue: ...
 

Alpha

Donateur
Dat weet ik niet, zoals ik schreef heb ik alleen maar de spiegels weggedraaid terwijl ze er nog in zaten.
 

Racebluetje

Senior Member
Heb de spiegels laten zitten .
Als je de spiegelkappen bekijkt wie je er op wilt zetten kun je aan de binnenkant zien waar die palletjes zitten wie je weg moet klikken bij die palletjes zitten ook kleine sleufjes waar je net een kleine dunne schroevendraaier tussen kunt stoppen (schroevendraaier hebben wij plakband omheen gedaan voor beschadiging).
Bij 1 oude spiegelkap is wel zo'n palletje afgebroken maar ja die oude spiegelkappen gebruik je toch nooit weer tenminste ik niet
De nieuwe spiegelkappen kun je er dan zo weer op klikken
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan