Ik heb zowel met de SB als met de JD versie gereden. Ik vond er geen wezenlijk verschil in zitten. Op de rollenbank in Wateringen was er wel verschil te zien. Mijn opmerking mbt tot de aankoop van de box bij een andere tuner kwam niet zo maar even uit de lucht vallen. Een collega kocht ook een "JD"box.... Dit bleek de standaard SB te zijn. Getest op de vermogenstestbank te Wateringen. We kwamen daar met 4 boxen en drie 1.2 TDI's. Bleken 2 SB en 2 JD boxen te zijn. 1 JD box gaf storing P0078 (ofzo) brandstofdruk te laag. Box bleek op stand 9 te staan. Moest van JD op stand 6. Daarmee is de storing niet meer terug gekomen. 1 box bleek een oudere versie te zijn, die had nog externe 12v voeding nodig.
Eerlijk gezeg met afstand de slechtste rollenbank die ik ooit heb gezien. Ik ben er ooit met een meeting geweest, wat opvallende zaken:
- auto's werden slecht vastgezet om te rollen
- de rollen waren zo versleten, dat bij veel auto's de banden slipten op de rollenbank
- bij verschillende auto's werden soms 3-4 man op de motorkap van de auto op de rollenbank gezet, om te zorgen voor voldoende wieldruk op de rollenbank.
Nu was bij die meeting niet het normale Rica(Wateringen) personeel aanwezig, maar de versleten rollen hebben daar niets mee te maken.
![]()
Niet voor niets dat er niemand bij mag tijdens het rollen bij JD.![]()
Bij de mini meet met dit forum tijdens de Octavia spierballenkuur mochten we overigens gewoon in de ruimte aanwezig zijn hoor![]()