Rosinfield
† In Memoriam
Dat overkomt ons allemaal wel eens 

Zeker wel, dat moet je wel goed merken.Op een koppel van rond de 200-240nm is 20nm toch een behoorlijk verschil
Ik ben wel benieuwd naar een verhaal van iemand die door chiptuning zijn/haar motor in puin heeft gedraaid. Ken er namelijk niet een! Zit toch al heel wat jaren op forums.Zeker wel, dat moet je wel goed merken.
Maar dat betekent ook dat allerlei draaiende componenten - bij regelmatig aanspreken van dat extra koppel - navenant zwaarder worden belast. Dit roept bij mij dan weer de vraag op in hoeverre die lagers, versnellingsbak, aandrijfassen etc. daarop berekend c.q. tegen bestand zijn, nog afgezien van de extra slijtage die dit sowieso veroorzaakt.
Dus, strikt voor mezelf sprekend: nee dank u, ik laat het wel zoals het is.
Zal ik over een rit van 2 uur misschien 10 minuten langer doen - wat ik niet verwacht, overigens. Nou, èn...?
(En als ik ooit heel erg behoefte krijg aan meer power, dán koop ik wel een auto die dat van huis uit aan boord heeft...)
Nee, ik (we)heb(ben) de auto('s) niet bij Rica laten chiptunen, we hebben de auto's daar slechts op de vermogenstestbank gehad....