Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Der Einser

Forumguru
Het is trouwens best een vreemde situatie.:pieker:
Koplamp is er gewoon uit geschoten en ligt verderop.
Hij moet ergens met flinke snelheid tegenaan gereden zijn, en gezien de positie op de weg deed zijn extra optie "lange assist" het ook niet naar behoren :sterretjes:

• Leuk
Waarderingen: CDK

Gunner

Forumguru
Ik loop een beetje tegen een praktisch probleem aan waar ik eigenlijk niet zo blij mee ben. Ik twijfel bij de keuze voor een S3 tussen een 1.4 TSI @ 150PK of de 1.8 TSI met 180PK. Probleem is dat geen enkele dealer deze auto zal hebben staan in Nederland omdat ze bij de introductie alleen maar dikke diesels uitleveren.

Maar ik ga toch echt geen auto kopen op basis van een proefrit in een diesel dus zo'n ritje lijkt me erg zinloos. What to do?

Laatst bewerkt:

tritus

Senior Member
Probeer een proefrit te maken in een Passat met de motor naar jouw keuze.

Daarna met de superb om te ervaren hoe de auto in het algemeen rijd.

Ik heb overigens van de week in een Passat met "mijn" 150 pk TDI gereden. Helemaal goed!

• Leuk
Waarderingen: CDK

Bakkertje

Forumguru
Ik rijd dagelijks in de 120 pk 1.6 in m'n Passat en heb destijds proefgereden in de 2.0 TDI (er waren toen nog geen 120 PK tdi's). De 2.0 is wellicht nog iets rustiger dan de 1.6, maar ook die 1.6 hoor of merk je niet tijdens het rijden, al helemaal niet op de snelweg op snelheid. (dan heb ik helaas wel voldoende windruis..)

Qua vermogen is het natuurlijk een persoonlijke keuze, maar voor mij voldoet de 1.6 prima. Ook met de sleurhut a 1500 kg erachter. Wat dat betreft heft de passat voor de mensen met enkel een B rijbewijs een streepje voor, die mag namelijk maximaal 1990 wegen en toch 1500 kg trekken. Daarmee kun je dus met je normale rijbewijs de weg op. (of je moet het max gewicht van je caravan verlagen natuurlijk)

Rolandd

Actief lid
Zijn er trouwens gelukkigen die de VIP kaarten hebben bemachtigd voor de start van de Tour de France in Utrecht?
Ik heb nog even bij mijn dealer geinformeerd maar die vertelde me dat de kans klein was dat ik één van die eerste 100 zou zijn. Of zou het een commerciëel lokkertje van Skoda zijn geweest. M.a.w. bestel nu en je maakt kans op....

Gunner

Forumguru
Probeer een proefrit te maken in een Passat met de motor naar jouw keuze.

Daarna met de superb om te ervaren hoe de auto in het algemeen rijd.

Ik heb overigens van de week in een Passat met "mijn" 150 pk TDI gereden. Helemaal goed!
Spijt me maar ik ga niet in een auto van een ander merk rijden. Sowieso vind ik dat niet netjes voor welke VW-dealer dan ook omdat ik geen intentie heb om die auto te gaan kopen. Skoda moet me overtuigen om een auto te kopen. Dat doen ze niet door alleen maar diesels beschikbaar te stellen met het oog op de zakelijke markt.

tritus

Senior Member
Zijn er trouwens gelukkigen die de VIP kaarten hebben bemachtigd voor de start van de Tour de France in Utrecht?
Ik heb nog even bij mijn dealer geinformeerd maar die vertelde me dat de kans klein was dat ik één van die eerste 100 zou zijn. Of zou het een commerciëel lokkertje van Skoda zijn geweest. M.a.w. bestel nu en je maakt kans op....
Ja ik heb 2 vip kaarten gekregen. Dus het was geen lokkertje

tritus

Senior Member
Spijt me maar ik ga niet in een auto van een ander merk rijden. Sowieso vind ik dat niet netjes voor welke VW-dealer dan ook omdat ik geen intentie heb om die auto te gaan kopen. Skoda moet me overtuigen om een auto te kopen. Dat doen ze niet door alleen maar diesels beschikbaar te stellen met het oog op de zakelijke markt.

De Waal verkoopt Skoda en VW. Is dus geen probleem om even in een VW te rijden om een indruk te krijgen van de motor.

Daarnaast vind ik het niet heel raar dat bij de introductie niet meteen alle versies beschikbaar zijn voor een proefrit. Maar goed dat is voor een ieder toch weer anders. Ik heb de auto al besteld voordat ik er in gereden heb. Heb vertrouwen in het vag product en alle recensies zijn ook positief.

Gunner

Forumguru
Nee echt raar is het niet maar er schijnt geen enkele variatie te zijn. Alleen maar de dikke diesel. Daar heb ik dus niets aan ;)
Ongezien kopen doe ik ook niet; gaat toch net even om teveel geld.

En als het om zulke bedragen gaat dat wordt ik ineens ook heel kritisch. :cool:

Laatst bewerkt:

Thrar

Actief lid
Weet iemand hoe het zit met de benodigdheden voor traffic jam assist? Wat ik er eerder over las van een andere gebruiker hier is dat je een DSG versie met lane assist & adaptive cruise control als opties moet hebben en dat het er dan bij zit. Kan er alleen weinig officieels over vinden, op een filmpje van Skoda na waar ook lane assist getoond wordt.

Bakkertje

Forumguru
@Gunner dat vind ik erg netjes van je :thumbsup: Er zijn overigens vast VW/Skoda dealers die hier aan mee willen werken lijkt me. Maar inderdaad vooraf wel je intenties duidelijk maken, dat is wel zo netjes.

Laatst bewerkt:

Gunner

Forumguru
@Bakkertje dank je :)

Ik heb onlangs wel in een Octavia gereden om DSG te proberen. Deze had 140PK onder de kap maar is natuurlijk iets lichter dan de S3. Op zich was daar niets mis mee. Maar goed, DSG op een S3 heeft echt een buitenproportionele meerprijs. zelfs audi maakt het niet zo bont. Sterker nog, bij Audi is het zelfs nog goedkoper dan bij VW.

Willem_C

Actief lid

Ik zit een beetje met hetzelfde, 19 mei besteld, nog niets gehoord. Eerst zou het 3 dagen duren, nu wordt gezegd dat ik uiterlijk de 24e wat hoor.

Beetje raar, je zit bij de eerste 50 of niet toch?

Wanneer heb jij besteld tritus?

Voor mij voelt het inmiddels als een marketing middel dat ze inzetten om iemand over de streep te trekken en niet het statement dat het eerst was, de eerste 50.

BobTheFish

Actief lid
Dit bericht kreeg ik van mijn dealer op dinsdag (16-6) als reactie op mijn vraag of ik (4 mei besteld) wel bij de eerste 50 zou zitten en of ik de kaarten nog krijgen:

Bob,

Laat je niet gek maken wat er allemaal op de verschillende forums wordt vermeld omtrent de VIP kaarten van de Tour.
De kaarten (naar de Superb rijders) worden vanaf morgen pas verstuurd en kunnen dus niet al in bezit zijn.

Wellicht dat er kaarten verstuurd zijn vanuit andere sponsoren maar niet vanuit Skoda

Dus nog even geduld hebben, mogelijk krijg je ze (hopelijk net als ik) begin volgende week alsnog!

Willem_C

Actief lid
Dank je Bob , ik wacht geduldig af. De berichten voelden tegenstrijdig, maar wie weet is er een reden voor.

Gr Willem

Bovenaan Onderaan