Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Tuulster

Forumguru
Ik denk dat ik voor deze kleur ga, niet te licht, niet te donker.
Maar welke is het? Business Grey?

2015-05-11-16-34-44-1570559179615860022.jpg

Business Grey :jaja:

RogerS

Forumguru
@Tuulster: Dank voor de tip.

Maar nog een keer terug te komen op de meerkosten van de DSG-7. Deze bedraagt bij de 1.8 €3.500,-!! :greedy::banghead::greedy:. Wat hebben de daar bij PON zitten te roken? De meerprijs bij BMW van de 8-traps ZF automaat, die toch echt een heel stuk beter is dan de 7 traps DSG van VAG, bedraagt bij een 3 GT zo'n €1.400,- Dat is toch een stuk reëler. Zeker als je realiseert dat BMW normaal de hoofdprijs vraagt voor extra accessoires...

De enige verklaring die ik kan bedenken is dat PON ervan uitgaat dat de DSG-7 bak standaard al tijdens de garantieperiode moet worden vervangen en dat in de meerprijs deze kosten zijn ingecalculeerd.. :sterretjes:

Bakkertje

Forumguru
Gefeliciteerd allen die er 1 besteld hebben! :dankje:

Ik ben net terug uit Italië met m'n nieuwe Passat en de 1.6 met 120 pk is me bijzonder goed bevallen. Wat mij beterft voldoet die prima. Ik heb nog een hele bak met minder positieve punten over m'n Passat maar daarmee zal ik dit draadje maar niet vervuilen.

Met alle prijzen die hier voorbij komen baal ik stiekem nog meer van mijn keuze. Maar ja, c'est la vie en ook een Passat is geen straf om te rijden :D

Wat de versnellingsbak betreft, ik gok dat mijn handbak (gezien de geluiden die hij maakt) het ook niet gaat redden tot 180dkm.

superbia

Forumguru
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe Superb Style BL en ik heb een paar vraagjes, waarvan ik benieuwd ben of iemand die kan beantwoorden. :)

- Is de verkeersboordherkenning een standaard onderdeel van het Style BL pakket?
- Lane assistent icm adaptive cc lijkt me een leuke optie. Het valt me alleen op dat Lichtpakket met Smart light assistent, Lane assist en Blind spot detection voor 700,- op de prijslijst staat. Zijn de light assistant en blind spot detection niet al onderdeel van het Style BL pakket?
- Wat zijn de velgmaten van de Pegasus velgen, is dat net als bij de Passat 235/45R18?

Configuratie die ik in gedachten heb is:
Superb 2.0TDI Style BL
- Wegklapbare trekhaak
- Verlaagd onderstel
- Metallic lak
- Pegasus velg
- LED interieur pakket
- Kleur: Quarz grey met de donkere pegasus velg en donkere stoffen bekleding.

Alvast bedankt!

Duncan

Nieuw lid
Configuratie die ik in gedachten heb is:
Superb 2.0TDI Style BL
- Wegklapbare trekhaak
- Verlaagd onderstel
- Metallic lak
- Pegasus velg
- LED interieur pakket
- Kleur: Quarz grey met de donkere pegasus velg en donkere stoffen bekleding.

Wow, ik heb dezelfde in gedachte. Maar dan zonder de trekhaak en met de lichte Pegasus velg.

Ik vroeg mij dit af:
- De Style BL heeft al de Columbus met Smartlink, wat voegt de Smartlink met Wireless Rear Seats Entertainment App dan nog toe? Ik vind 80 euro voor alleen een app wel veel.
- Krijg je bij het LED interieur pakket ook de verlichting in de interieurlijsten?
- Zit er een subwoofer bij het Canton Sound System? (wel volgens de configurator op skoda.de: 11 Lautsprecher, 1 Zentrallautsprecher, Subwoofer, Digital Equalizer 610W )

Laatst bewerkt:

Duncan

Nieuw lid
- Lane assistent icm adaptive cc lijkt me een leuke optie. Het valt me alleen op dat Lichtpakket met Smart light assistent, Lane assist en Blind spot detection voor 700,- op de prijslijst staat. Zijn de light assistant en blind spot detection niet al onderdeel van het Style BL pakket?
Volgens mij staat deze voor de Style BL apart in de prijstlijst voor 350 euro. Lichtpakket met smartlight en zonder blind spot detection. (welke je dan al bij de style BL krijgt.)

superbia

Forumguru
- Krijg je bij het LED interieur pakket ook de verlichting in de interieurlijsten?
Dat dacht ik wel, ik kan alleen niet meer terug vinden waar ik dat heb gelezen.

Het klopt trouwens wat je schrijft over het lane assist pakket, daar heb ik inderdaad niet goed gekeken. Hij staat inderdaad voor 350 euro.

Ik zou verwachten dat er ook een subwoofer bij het Canton systeem zit, al heb ik nog nergens gezien waar hij exact verstopt zit.

Wouw een mooie keuze style bus line, de kleur in ANWB test is ook wel chic, maar totaal ben je dan 39000 kwijt, en in station zal het nog wel meer worden, maar ja voor dat geld heb je ook een super aangeklede oct 3, hoe wel ik denk dat de superb meer auto is.

Wouw een mooie keuze style bus line, de kleur in ANWB test is ook wel chic, maar totaal ben je dan 39000 kwijt, en in station zal het nog wel meer worden, maar ja voor dat geld heb je ook een super aangeklede oct 3, hoe wel ik denk dat de superb meer auto is.

Gunner

Forumguru
Weet iemand of het vernieuwde Amundsen-infotainment systeem vergelijkbaar is met het Discover Media Gen2 van VW?

Bakkertje

Forumguru
Ja dat is dezelfde. Zit in mijn passat en werkt op zich prima. Als je er online diensten mee wil gebruiken, moet je wel een rsap module bij bestellen (en een rsap toestel hebben). Anders moet je hem als wlan client laten verbinden met de wifi hotspot op je telefoon. Dat werkt overigens ook prima.

Laatst bewerkt:

Gunner

Forumguru
Ja dat is dezelfde. Zit in mijn passat en werkt op zich prima. Als je er online diensten mee wil gebruiken, moet je wel een rsap module bij bestellen (en een rsap toestel hebben). Anders moet je hem als wlan client laten verbinden met de wifi hutspot op je telefoon. Dat werkt overigens ook prima.
We hebben het nu over het 6,5" systeem (16,5 cm) systeem he? Ik heb deze ook in mijn Polo 6C en dat is echt een top-systeem maar deze heeft geen WLAN-functionaliteit.

Ik hoop dat er dealers zijn die ook een Amundsen krijgen geleverd, want ik zie het al gebeuren dat er alleen Columbussen in de showrooms staan, bij mijn lokale dealer in ieder geval wel.

En eigenlijk heb ik niet zo'n behoefte aan een columbus. en een auto van 35K kopen op basis van een ander infotainment-systeem doe ik ook niet.

Gunner

Forumguru
Wat moet ik me overigens voorstellen bij een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie? Is dat op basis van een sleutel of kan je een knop selecteren op de stoel?

Bovenaan Onderaan