Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

renver

Nieuw lid
Ik kan niet wachten totdat de S3 in de showroom staat voor een proefrit! Ben erg benieuwd naar deze wagen!

renver

Nieuw lid
Weten jullie dit:
Heeft de DSG pook ook de mogelijkheid om handmatig op- of neer te schakelen, om bijvoorbeeld even snel in te kunnen halen? Of moet ik dan per se de Stuurwiel met schakelpaddles nemen?

Gunner

Forumguru
Lastige keuze... voor 2000 euro minder kan ik volgens mijn berekeningen in 1.8T rijden in vergelijking met een 1.4TSI 150PK.... weet niet of die meerprijs me dat waard is.

renver

Nieuw lid
Het stuurwiel met schakelpaddles is geen extreem dure optie, 100,-. Terugschakelen kan dus op verschillende manieren maar je zou toch de paddles aanraden?

renver

Nieuw lid
hebben skoda's ook een start-stop systeem? (de auto slaat af als deze in neutraal gezet wordt en slaat weer aan bij het in de versnelling zetten)
Ik zie het niet terug in de optielijst namelijk. Of is dat ook via VAGCOM in te stellen/activeren?

andrehj

Forumguru
meerprijs voor DSG vind ik wel bijzonder fors eigenlijk. voor diverse uitvoeringen zomaar 3500 euro.
Bij de diesels zit kost de DSG-6 maar zo'n 1500 euro (bij de 190 pk versie slechts 1200), de rest is BPM.
De DSG-7 kost daarentegen zonder BPM bijna 3000 euro. Iemand die het snapt?

Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Nog zoiets leuks:
In de 150 pk versie van de 2.0 TDI weegt de DSG-6 15 kilo extra t.o.v. de handbak.
In de 190 pk versie weegt diezelfde DSG-6 ineens 50 kg extra t.o.v. de zelfde handbak :banghead:. Wie het snapt mag het zeggen...:pieker:
S3 gewicht DSG-6.jpg

Giant

Forumguru
In het kader van zoek de verschillen kan deze er wat mij betreft ook bij. Zou het echt waar zijn dat het verbruik én de uitstoot van de 1.6 TDI 120 pk en de 2.0 TDI 150 pk exact aan elkaar gelijk zijn:thumbsdown:?

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    414 KB · Weergaven: 20

andrehj

Forumguru
Als het verbruik gelijk is, zal de uitstoot ook wel gelijk zijn. En verder zou het best wel kunnen, alhoewel ik het wel vreemd vind als het volgens de wereldvreemde verbruikscyclus ook zo is. Ik zou eerder een gelijk verbruik verwachten bij overwegend snelweggebruik. Mijn schoonvader klaagt ook al dat zijn C3 1.6 HDI in de praktijk meer verbruikt dan zijn vorige Volvo V40 1.9 TDI.

renver

Nieuw lid
Yes, leaseprijzen van de Superb III hatchback 1.6TDI DSG staan op Fleetagent (Leasemaatschappij Alphabet)!

tritus

Senior Member
Hoor net dat mijn superb waarschijnlijk week 28 in productie gaat. Ben benieuwd wanneer deze dan daadwerkelijk geleverd gaat worden.

CDK

Forumguru
@tritus, is dat voorlopige of definitieve planning? indien definitief, eind week 30 tot eind week 32 leveren, nog 12 weekjes geduld hebben dus ;)

tritus

Senior Member
@Corne Bericht van de dealer was, dat de auto geleverd word met de eerste lichting superbs die ze gaan ontvangen. De te verwachten productie datum is week 28. Klinkt dus nog niet echt als definitief.

Overigens wel leuk om straks als 1 van de eerste in de nieuwe superb rond te kunnen rijden.:D

Frenkie

Forumguru
Ik kan vanaf vanavond bij Terberg mijn auto gaan uitzoeken. Zal even kijken wat daar de S3 kost.
Nou, zojuist ingelogd bij Terberg, voor mij slecht nieuws. Mijn leasebudget is 850 incl. brandstof, ik kan de Superb niet uitzoeken. Volgens onze instellingen (incl. benzine, vervangend vervoer, winterbanden, eigen risico afgekocht) zit hij dus boven de 850.
Dan maar de O3.

Rolandd

Actief lid
Vraagje, weten jullie welke kleur deze S3 heeft?

Het is zo moelijk te vergelijken met de kleuren die je op de website van Skoda ziet.

Na twee Skoda's gereden te hebben (O2 en S2) ga ik waarschijnlijk nu voor de S3.
Hele mooie auto dit en ideaal vanwege mijn lengte (2.07 mtr)

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan