VCDS of VAG-Com omgeving ?? vragen verzameld.

Joske

Forumguru
"parkeerhulp " zit op zekering 7 als ik naar het juiste bouwjaar kijk tenminste in Elsa :)

(O1 Combi toch é?)

snapo6

Senior Member
O1 combi uit 2001.
7 is bij mij achteruitlampen, nergens zie ik iets van parkeerhulp of sensor!

EdK

Forumguru
Ik had het niet over dat je de RTFM moest lezen hoor.
Maar staat vaak een verklaring van de zekeringen in plaatjes vorm........:lezen::dankje:

Joske

Forumguru
dan is het misschien de switch die de achteruitrijlampen aanstuurt, dus dat die "weet" dat je de auto in achteruit plaatst.

EdK

Forumguru
Gaat dat aansturen niet tegenwoordig via de canbus ?
Maw zou het niet gewoon op de BC zekering kunnen zitten ?

Joske

Forumguru
Gaat dat aansturen niet tegenwoordig via de canbus ?
dan moet je nog altijd de canbus vertellen dat je de wagen in achteruit plaatst é?

@snapo6

dat weet ik zo niet vanbuiten, ik dacht dat deze op de versnellingsbak zelf zat. Dat moet ik eens opzoeken in ETKA. :)

Joske

Forumguru
in jouw auto is er blijkbaar enkel een "EGS" versnellingsbak gemonteerd geweest in combinatie met een ASV motor.

Maar op de tekening van een EGS versnellingsbak vind ik geen switch terug, terwijl ik deze op een 6-bak wel vindt.. :pieker: zie hieronder als voorbeeld:
(nummer 21)

Naamloos.png

Joske

Forumguru
ik heb trouwens wat verder gezocht, (en gevonden :) ), het is nummer 5 op onderstaande tekening: "Schakelmechanisme versnellingsbakzijde vanaf 05.99"

N34-0900.png

Joske

Forumguru
die moet je dan vervolgens op deze figuur interpreteren (nummer 13 is bovenstaande detailtekening):

Montageoverzicht - versnellingsbakhuis en schakelmechanisme uit- en inbouwen

S34-1244.png

Bovenaan Onderaan