VCDS of VAG-Com omgeving ?? vragen verzameld.

Soutran

Nieuw lid
Beste heren.

Sindskort ben ik een troste eigenaar van een Octavia Combi 1.2 TSI Elegance Businessline bwj okt 2010.

Hierbij heb ik namelijk intresse in het volgende.
Needle-Sweep
Vrijschakeling DVD (Columbus)

Is er iemand die mij kan helpen om deze functie's te kunnen activeren.
Zelf ben ik woonachtig in Limburg Maastricht.

Met vriendelijk groet.
Raymond

Hallo luitjes,

Na 3 tientjes kwijt te zijn geweest bij de dealer voor het alleen al aanmelden van de trekhaak en nogmaals 6 tientjes voor het aanmelden van de Nexus met wissen en aanpassen van de pincode vind ik het eigenlijk wel gezegend om voor dit geneuzel (veel) geld uit te geven...

Ik heb het volgende:

Wie kan mij helpen om Xenon aan te melden als ik deze heb gemonteerd?
Ik heb ze namelijk eerder gemonteerd, maar ze starten even op en daarna stoppen ze ermee en geeft de boordcomputer een melding dat er een lamp kapot is...

En is het misschien mogelijk om schermpje (afstandsmeter) op het radiomodel Nexus te krijgen van de pdc als ik achteruit rijd?

Zijn er verder nog leuke gadgets op de O2 die aangepast kunnen worden via VAG-COM?

Ik hoor graag van jullie!

Groeten,
Johan

De Stip

Forumguru
Ik zou graag wat zaken aanpassen via VAG-COM. En ben op zoek naar iemand in de buurt van Sliedrecht.

Antera

Donateur
U roept wij draaien. Bel me maar even eventueel voor een afspraak 06 - 15228709 ( nummer vind je overal op internet terug dus mag blijven staan )

De Stip

Forumguru
Helemaal top Antera, we hebben snel even contact en ben benieuwd wat voor vette opties je nog kunt toevoegen aan mijn nu al fijne O2

ajan

Lid
Wie, in de buurt van Apeldoorn, kan mij helpen met het uitlezen van ATF temperatuur via VAG-COM. Of wie helpt mij op weg met de juiste kabel en software?

andrehj

Forumguru
Dat zou ik ook gokken, maar een DSG heeft geen ATF. Volgens mij zit in een DSG "gewone" versnellingsbakolie. En ik vraag me af of je de temperatuur daarvan wel met VCDS uit kunt lezen (en wat je daar aan hebt).
Wat ik wel tegen ben gekomen is de temperatuur van de koppelingen. Die kun je zeker wel uitlezen.

Ronnie

Forumguru
Even precies:
DSG7-bak heeft inderdaad 1,7 ltr versnellingsbakolie(dus geen ATF),
maar de mechatronic is gevuld met 1 ltr. hydrauliekolie.

Voor wat de koppelingstemperatuursensor betreft: Mijn neefje had destijds een nieuwe Touran met een DSG, toen waren er veel problemen met de koppelingstemperatuursensor; deze gaf een veel te hoge waarde aan en dat resulteerde dan in een "False Neutral" ; de computer schakelde de bak in de vrij om zo de koppeling te sparen. Je kreeg 'm weer in de versnelling door te stoppen
en de auto opnieuw te starten.(was soms wel spannend op de autobaan.....)

ajan

Lid
Dank voor de reacties. Ik ben helemaal niet duidelijk geweest in mijn vraagstelling. Het gaat om het uitlezen van de temperatuur van de ATF, maar niet van mijn eigen auto (SCII), maar van een Audi A4 B6 2,5 TDI Quattro. Daarvan gaan we de koppelomvormer vervangen en moet de ATF eruit. Voor het nauwkeurig bijvullen van de ATF moet deze een bepaalde temperatuur hebben wat je zou moeten uitlezen met VAG-COM. Of kun je dit ook voldoende nauwkeurig meten door een temp. meter tegen het carter te houden?

Fanman

Lid
Iemand in de regio Deventer / Amersfoort welke "needle sweep" voor mijn 2012 Octavia zou kunnen activeren?

AZZAM

Lid
Beste mensen ,

Ik zoek iemand met vag com in de buurt van Tilburg Of omgeving:)

Iemand die een gasklephuis kan inleren.

UITERAARD WIL IK ER VOOR BETALEN:)!!!

Hoor het snel:)

Bovenaan Onderaan