Mini LED projectje

Rob

Forumguru
Ik had je mijn exemplaren van de Bau15S kunnen sturen. Kon je even testen. Waren volledig storingsvrij maar mij viel de felheid wat tegen, met name bij daglicht. Stukken minder dan de gloeilampen in ieder geval. In jou unit zit misschien ander glas waardoor het beter is. Helaas alweer retour leverancier
 

wouter-1303

Senior Member
En hoe is de hoeveelheid licht die eruit komt? Ben wel benieuwd namelijk, misschien ook maar eens de stoute schoenen aantrekken en het een en ander omzetten in LED. Die oranje bolletjes zijn mij te zichtbaar in de knippers....
 

MarkvdD

Forumguru
Dacht ik ook. Totdat ik dit voorbeeld tegenkwam.

5000k/35w en 6000k/55 allebei helderwit, laatste wel feller.
Vervolgens ballasten geswitcht. 6000k/35w duidelijk blauwer.


De kleurtemperatuur van xenon wordt door de lamp (en het xenongas in de lamp) bepaald en in beginsel niet door de ballast. Blijkbaar heeft het wattage wel invloed op de kleur maar de ballast doet niks anders dan spanning omvormen naar een hogere spanning voor de xenonlampen. Wil je een andere kleurtemperatuur dan kies je die dmv andere lampen.

Overigens moet je wel oppassen met 55W xenon omdat die veel heter word dan 35W xenon en dat kan problemen geven in je koplamp.

Persoonlijk vind ik 5000-5500K de mooiste en prettigste lichtkleur geven. Maar dit wil bij aftermarket xenonsets, vooral bij de wat goedkopere, nog wel eens verschillen. Voor aftermarket xenonsets geldt zeker, goedkoop=duurkoop ;)
 

Rob

Forumguru
En hoe is de hoeveelheid licht die eruit komt? Ben wel benieuwd namelijk, misschien ook maar eens de stoute schoenen aantrekken en het een en ander omzetten in LED. Die oranje bolletjes zijn mij te zichtbaar in de knippers....
Deze geven 50w op. Ik vind ze erg fel en duidelijk en absoluut beter dan de 30w die ik eerder probeerde
 

Rob

Forumguru
Zojuist de 50w leds in de DRL gedaan. Lijkt me eigenlijk iets te fel. Wat vinden jullie?
Het is net of de koplampen aanstaan, beetje verblindend dit haast.
DRL1.jpg DRL2.jpg DRL3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan