Yeti 1.8TSI gekocht

EdK

Forumguru
En de juiste stekker niet bij de dealer voor normale prijs te verkrijgen en hun eventueel deze om laten stekkeren ?
Maar goed hier word je ff niet vrolijk van....
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Denk dat ik het gewoon terug stuur @EdK. Hij heeft vorig weekend speciaal voor mij een setje weerstanden gemaakt, misschien in de haast verkeerde stekker gebruikt.

Wel de stadslichten aangepast.
uploadfromtaptalk1426940869930.jpg uploadfromtaptalk1426941020948.jpg uploadfromtaptalk1426941137128.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Maar vast wel geoefend om je DLR lampjes te vervangen ??
Of voor jou geen probleem vanwege kleine handjes ?
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Hele grote handen @EdK maar dankzij een spiegel en daarna nog de kunst om in spiegelbeeld te werken is het mij gelukt.
Contact gehad met Ledoli.de en volgens hem kon ik de lampen zonder weerstand gebruiken.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Tsja ik kan mijn lampen ook gebruiken zonder weerstand alleen heb ik dan wel een melding in dashboard en maxidot elke dag
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Ik ga het proberen @EdK nee heb ij, ja kan ik krijgen.
Ledoli dacht dat de lamoen voldoende weerstand hadden
Heb jij dezelfde, zijn 80 watt volgens hem.
 

EdK

Forumguru
Kwa lampvoet heb ik dezelfde ja , maar kwa led uitvoering heb ik totaal andere dan jij
Nu begint de P13W een beetje gemeengoed te worden , maar ik heb ruim 3 jaar terug flink moeten zoeken naar deze Led's
En toen ik ze in eerste instantie had gevonden ( in USA ) werd een prijs van een ruime 100 eurie gerekend
En dat ging me te ver en uiteindelijk bij Led4ucar terecht gekomen die ze voor veel schappelijkere prijzen verkocht maar moest dus wel de weerstand bij genomen worden..
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Gisterenavond en vandaag weggeweest met de auto en tot nu toe geen melding!
Wat ik mij wel afvraag, deze leds zijn 80 watt, worden ze niet te warm?
 

andrehj

Forumguru
Gisterenavond en vandaag weggeweest met de auto en tot nu toe geen melding!
Wat ik mij wel afvraag, deze leds zijn 80 watt, worden ze niet te warm?
Die LED's zijn geen 80 Watt, dat is wat die Chinees die ze gemaakt heeft er op heeft gezet. En daarmee bedoelt ie dat ze in het beste geval bijna net zo veel licht geven als de slechtste 80W gloeilamp die hij kon vinden...
Meet maar eens met een multimeter, ze zullen wel rond de 5 Watt verbruiken.
 

EdK

Forumguru
Altijd wel leuke vraag telkens weer of de ledlamp niet te heet word
Wel ga er maar van uit dat de gloeilamp ( halogeen) die ervoor inzat veel meer warmte afgaf
als er al warmte word gegenereerd dan is het wel de weerstand die in sommige gevallen ingebouwd moet worden vanwege het canbus verhaal
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Dit is het antwoord wat ik zojuist van meneer/mevrouw Ledoli.de krijg:
Die haben niemals 80W, weil es sind COB Chips drauf, da hat einer nur 1,5W.
Ich hab dir schon welche bestellt, warte nur auf Antwort, wird morgen kommen. Sind die selben, wie du als P13W jetzt hast, also selbe LED Bestückung.
 

andrehj

Forumguru
Altijd wel leuke vraag telkens weer of de ledlamp niet te heet word
Wel ga er maar van uit dat de gloeilamp ( halogeen) die ervoor inzat veel meer warmte afgaf
als er al warmte word gegenereerd dan is het wel de weerstand die in sommige gevallen ingebouwd moet worden vanwege het canbus verhaal
De led-lamp zal voor de fitting inderdaad niet te heet worden, omdat het opgenomen vermogen gewoon lager is dan dat van de halogeenlamp.
Echter, een LED-lamp gaat snel kapot als de junction-temperatuur boven de 120 graden komt. (Een halogeenlampje wordt vaak wel 600 graden). En die 120 graden junction-temperatuur kan, afhankelijk van de kwaliteit van de interne warmtegeleiding al worden gehaald vanaf een behuizingtemperatuur van 60 graden. En daar zit je zo aan. Dat is ook gelijk het grote probleem van after-market LED verlichting in auto's: De koeling. Die is over het algemeen verre van optimaal, omdat er eenvoudigweg geen ruimte is voor een voldoende groot koelelement.
 
Bovenaan Onderaan