Ongeval a61

mzzls1

Senior Member
Mijn auto is hoogstwaarschijnlijk totalloss.

Stond als 7de in de rij.

Vanmiddag gebeurd en wacht op vervangend vervoer. Foto's volgen.

Moest een boete betalen van 35,- aan de Duitse politie, is dat gebruikelijk?

Joske

Forumguru
En waarom heb je een boete? Weet je dat?

Balen alvast.. succes met de schadeafhandeling.

mzzls1

Senior Member
Heb werkelijk geen idee.

Ik dacht dat het een soort bijdrage was voor het opruimen en het verzorgen van de sleepdienst.

Ja baal enorm, auto was nog geen drie jaar. Hopelijk lijkt het erger, maar mensen zeggen dat ie goed naar de Klote is.

Kogamyata

Senior Member
Hallo @mzz,
Je zult toch wel allrisks verzekerd zijn niet? Heb je ook rechtsbijstands verzekering?
Als je geenschuld hebt en daar lijkt het op, zal je rechtsbijstand dat verhalen. De AR verzekering geldt natuurlijk voor je auto, minus evt. eigen risico. Het eigen risico krijg je vergoed als de tegenpartij schuldig is. Denk ook aan andere schade zoals kleding en goederen in de auto.

Ligt meteen je tussenpersoon en/of je verzekringsmaatschappij in. Staat op groene kaart.
Succes en hoofd koel,

Joop.

Canon-Eye

Forumguru
ligt moet licht zijn sorry.
Tip: je kunt je bericht ook corrigeren door op de knop "bewerken" (onderaan je bericht) te drukken - in het venster dat dan verschijnt kun je de tekst bijwerken. Daarna weer opslaan.
En je kunt een inmiddels achterhaald bericht ook verwijderen (knop zit ernaast in hetzelfde rijtje).

erik2907

Actief lid
Op de bon van de politie zal ongetwijfeld staan waarvoor deze is uitgeschreven. Mogelijk dat het een boete betreft wegens het veroorzaken van een ongeval (in algemene zin).

Onduidelijk voor mij is of het een kettingbotsing was, heb je aan de voor- en achterzijde schade?

micky

Forumguru
of geen winterbanden bijv. maar als jij achterop iemand klapt ben je natuurlijk doorgaans schuldig, daar wil de Polizei wel een bon voor uitschrijven, net als wanneer je zonder brandstof op de vluchtstrook staat, das ook gewoon een prent als ze je zien.
Sterkte iig met de afhandeling en hopelijk ben je zelf ok?!

mzzls1

Senior Member
Auto is naar de Klote.

Waren 7 Auto's bij betrokken alleen ik ben achter op 2.mm niet geraakt.

Ik ben all risk verzekerd, plus de hoogste reisverzekering en rechtsbijstand.

Ik ben benieuwd wat de dagwaarde is. Hij wordt donderdag naar nl gebracht.

Wij mankeren niets, heb hoofdpijn door de stress.

Ericw

Forumguru
Klopt Peter-036, als je in Duitsland ergens achterop rijdt krijg je een "boete" van €35,- . De rest van de schuldvraag zal door de verzekering bepaald worden.
Succes met de afhandeling van je schade mzzls1.

mzzls1

Senior Member
half 3 had ik dat ongeval en kan nu mijn reis voorlopig voortzetten.

Echt een heel gedoe, maar nu eerst vakantie en dan huilen. Ik zal voorlopig geen Skoda meer rijden.

Krijg de dagwaarde van mijn auto.

Mensen Bedankt!

erik2907

Actief lid
Er zit een verschil in dagwaarde en de zin 'een gelijkwaardig voertuig incl. accessoires, bj jaar en maand. Let op je polisvoorwaarden! Normaliter is de dagwaarde lager dan dat je eenzelfde auto 'terugkoopt' bij de dealer namelijk.

De vraag is natuurlijk ook of de reparatiekosten hoger zijn dan 2/3 van de waarde van het voertuig. Anders is hij niet totalloss.

mzzls1

Senior Member
Hier twee foto's.

Dat witte op foto 1 is de voorganger.

Bijlagen

• IMG-20150213-WA0007.jpg
    IMG-20150213-WA0007.jpg
    73,6 KB · Weergaven: 178
  • IMG-20150213-WA0006.jpg
    IMG-20150213-WA0006.jpg
    105,1 KB · Weergaven: 169
Bovenaan Onderaan