Zelfdenkende O3. Sleutel binnen, ik buiten in de kou....

Vanochtend werd ik geconfronteerd met een zelfdenkende auto. Iemand dit al eens meegemaakt?
  1. Ik open de auto met de afstandsbediening en pak mijn grote ijskrabber vanaf de bijrijderskant.
  2. Vanaf de bijrijdersstoel (ik zit er toch) wil ik de auto starten. Zet’m in de vrij, steek de sleutel in het contact en draai. Helaas, geen koppeling ingetrapt dus hij gaat niet aan. Wel radio, lampen, ventilator e.d.
  3. Ik doe de deur dicht en krab de auto schoon.
  4. Na het krabben wil ik de deur weer openen. Helaas…… Hartstikke dicht.
  5. Grr..ssg##$@ De reservesleutel/mijn vrouw is 20 minuten rijden verderop. Na 45 minuten ben ik dus met een geleende auto terug met reservesleutel. Lampen branden nog, radio nog aan.
  6. Ik wil de deur met afstandsbediening openen. Gaat niet. Blijft helemaal dicht.
  7. Alleen met de fysieke sleutel gaat de deur nog open.
  8. In de auto, koppeling in, starten en weg.
Waarom gaat die deur in vredesnaam uit zichzelf op slot? Ik ben erg benieuwd of ik de enige ben die dit al eens heeft meegemaakt.

Groeten,
Remco
 

Falcon

Donateur
Zou dit een bug zijn in de optie dat hij auto van zelf op slot gaat als je gaat rijden? Heb je deze optie aanstaan? (zou in principe niet mogen gebeuren met een auto die stil staat)
 
Je bedoelt anti hijack? Staat inderdaad aan een werkt naar behoren. Als je de auto normaal start heb ik dit nog nooit gehad. Ik zal het met de tweede sleutel in de buurt later nog eens testen.
 

Falcon

Donateur
Precies die functie.. het kan zijn dat die de deur geblokkeerd heeft.. om 1 of andere reden.

Ben je trouwens gaan zitten op het moment dat je dacht dat je auto aanzette (druksensor)?

Puur even analyserend hoor.. in principe had je natuurlijk gewoon de deur moeten kunnen openen!
 

Falcon

Donateur
Dus als je dit allemaal nog een keer na speelt zou inwaze (@Joske ;)) hetzelfde moeten gebeuren.. Wel even de reserve-sleutel bij de hand houden ;)
 
Tweede test zal vanavond worden. Ik ben inmiddels op mijn werk (na veel file, ik ging tenslotte laat weg....)
 

lugolux78

Forumguru
Eerder (als het een foutje is) in de beveiliging dat de auto weer automatisch op slot gaat indien deur niet open is geweest. Lijkt dus dat de passagiersdeur genegeerd wordt en auto weer op slot gaat, wat echter raar is aangezien sleutel in contact is...
 

Canon-Eye

Forumguru
dat de auto weer automatisch op slot gaat indien deur niet open is geweest
Normaal gesproken gaat de auto alleen weer vanzelf op slot als er geen enkele deur is open geweest.
Maar als er ook maar eentje - ongeacht welke - geopend en desnoods ook meteen weer dichtgegooid wordt, mag-ie hij simpelweg niet spontaan terug op slot schieten.

Dit uiteraard met uitzondering van de "achterklep-only" openingsfunctie - voor de volledigheid...
 
En het interessante hierbij is dan met name dat ie ook niet reageerde op de tweede afstandsbediening en dat alleen de sleutel nog hielp. Van slag door de kou?
 

Darkside

Forumguru
zou natuurlijk een eenmalige bug oid kunnen zijn.
Zoals Canon-Eye ook zei: De auto gaat vanzelf weer op slot (meen na 30 seconden uit mijn hoofd) als je hem wel open doet. Maar binnen die 30 seconden geen een van de deuren open doet. Dit voorkomt broekzak openingen zodat de auto ongewild van slot blijft.
Maar als er een deur open is zou hij verder open moeten blijven.

Zou iig kijken of je het kan reproduceren.
 

Falcon

Donateur
Ik wil het ook even proberen te reproduceren.. misschien is het een nieuwe voor in het kinderziektes-topic :wacht:
 

GewwiT

Lid
Bij mijn Golf 7 is dit "by design", ga er dan stiekem vanuit dat het bij Skoda ook zo werkt? Wanneer je de auto ontgrendeld en enkel de bijrijdersdeur of de achterklep opent en hierna weer sluit, gaat de hele auto vanzelf weer op slot.
Zo pak ik regelmatig iets uit de auto, wanneer ik de deur of de klep weer sluit knippert de auto om aan te geven dat hij weer netjes op slot gaat....
Collega heeft ondervonden dat zijn Passat ook zo werkt, met de sleutels in de kofferbak toen hij de krik wilde pakken om een lekke band te verwisselen...... :thumbsdown:
 

Joske

Forumguru
Heb het nog eens allemaal goed gelezen.

Als je met 1 van je sleutels de auto start (of probeert te starten) wordt er connectie gemaakt. Vervolgens kan je op dat moment niets meer doen met je tweede sleutel, niet openen/niet sluiten/niet starten (logisch want er zit een sleutel in de weg).
Feit dat je dit van de kant van de bijrijdersdeur hebt gedaan, jouw deur (bestuurder) is nog niet open geweest, denk ik dat het probleem hem zit.

Het enige dat dan natuurlijk nog steeds niet klopt is: hoe komt het dat de bijrijdersdeur "van zichzelf" op slot ging..

Hoe staat dit ingesteld in je auto? 1 maal ontgrendelen: enkel bestuurdersdeur los of allemaal ontgrendelen.
 

Darkside

Forumguru
Bij mijn Golf 7 is dit "by design", ga er dan stiekem vanuit dat het bij Skoda ook zo werkt? Wanneer je de auto ontgrendeld en enkel de bijrijdersdeur of de achterklep opent en hierna weer sluit, gaat de hele auto vanzelf weer op slot.
Zo pak ik regelmatig iets uit de auto, wanneer ik de deur of de klep weer sluit knippert de auto om aan te geven dat hij weer netjes op slot gaat....
Collega heeft ondervonden dat zijn Passat ook zo werkt, met de sleutels in de kofferbak toen hij de krik wilde pakken om een lekke band te verwisselen...... :thumbsdown:
Bij mij kan ik idd de achterklep openen en dan is de rest op slot. En als ik de achterklep weer dicht doe dan zit alles weeer op slot.
Echter als ik een van de portieren open dan blijft alles open. Ookal doe ik de deur dicht. De spiegels blijven ook uitgeklapt.
Heb wel kessy
 
Bovenaan Onderaan