Problemen O3 Greenline

Remakil

Forumguru
Vreemd genoeg krijg ik alleen achter nieuwe schokbrekers. Voor ligt een serie met FK als letters en die zouden goed moeten zijn. Achter heb ik FE en die worden nu vervangen...
 
Heb wel ervaren (OIII GL combi) dat bij slechte wegen op lage snelheid idd een soort 'dreun' waarneembaar is. Zou niet onligisch klinken als dit veroorzaakt wordt doordat de enorme carrosserie als klankkast dient en een soort resonantiefrequentie heeft die overeenkomt met klinkers op lage snelheid. Want daar klinkt het gewoon naar. Op hogere snelheid niks op aan te merken. Ik erger mij er (nog) niet genoeg aan om naar de dealer te stappen, het valt in de categorie "waarneembaar maar (nog) niet irritant". Is een nieuwe lichting (twee weken in gebruik)
 

Remakil

Forumguru
Het probleem van de veerbonk is dat de rebound van de veren te traag is. De inbound is er, maar retour duurt te lang. Dan staat de demper als het ware vast en is het net alsof je geen vering hebt en de auto kan wat gaan dribbelen..

Dit is voornamelijk op slecht wegdek met korte felle oneffenheden...
 

Timmo

Nieuw lid
Heb mezelf een O3 Combi , EBL besteld met 17" velgen en sportonderstel -15mm .
De wagen zal gebouwd worden rond 12/2014. Ik hoop alvast dat ik géén last heb van dat gedreun. Is dit een kinderziekte uit 2013 of is het probleem bij de nieuwe wagens ook nog aanwezig?
 

Remakil

Forumguru
In principe is het een 2013 kwaal...

Gisteren zijn mijn achterste schokbrekers vervangen voor de EA serie. Dat is een hele verbetering! Geen mechanische klappen meer, geen gedribbel, beter zo...

Het is natuurlijk een verlaagd onderstel met 18 inch velgen, dus het stoterige karakter blijft. Maar eindelijk verlost van de ellende, die oude dempers gaven... :)
 
Deze steunen zitten ook op mijn HB. Was een van de experimenten van de dealer. Heeft het probleem niet verholpen want de druk is er nog steeds een beetje. Drukprobleem is bij mij na aanpassingen aan de kofferbak wel verminderd, maar deze steunen zijn dus niet de oplossing. Toch gewoon een gat in de bumper en iedereen een sieruitlaat zoals @peterbaarlo heeft? ;)
 

e-wal

Lid
Mijn GLBL Combi krijg ik einde van het jaar en ik ben benieuwd welke dempers eronder zitten en of er een extra gat in de bumper zit voor de ontluchting
 
Heb nu de auto een week of twee. Iedere ochtend bij een koude start moet ik de auto twee maal starten voordat deze aan slaat. Is niet normaal denk ik he....? Iemand dit ook?
 

CDK

Forumguru
gewoon de sleutel gedraaid houden / de startknop ingedrukt houden tot de motor loopt, dan lijkt me niet nodig om 2 start acties te moeten doen.
 
Bovenaan Onderaan