@13200km
Tijd voor wat bevindingen na een dikke 13000km. Inmiddels staat de O3 al een tijdje op winterwielen wat de uitstraling echt afbreekt, de samenhang is echt helemaal weg in mijn beleving. Maar goed, de BBS-en blijven zo wel mooi netjes voor de zomer, dat deze maar weer snel mag beginnen

.
Wat me zoal opgevallen is de afgelopen kilometers;
Plus:
+de werking van de boordcomputer, Columbus, bluetoothverbinding, alles werkt intuitief en stabiel.
+Kessy systeem, ik zou nooit meer zonder willen, voor mij 'well spent money', sleutel altijd in de jaszak en weg ben je. Geen gezoek. Daarnaast werkt de 'comfort-module' ook op de handgreep (voor wie dat nog niet wist).
+Park-assist 2.0, toch al vaker gebruikt dan alleen de demo voor vrienden en de kinderen. In grote steden op plaatjes waarbij je niet verwacht dat hij past betrap ik mij er steeds vaker op dat ik hem dan toch in zijn eentje laat worstelen, leuk! Vooral ook de reachties van de mensen op de stoep.....

+Zuinig, mede vanwege het gewicht is 1:20 makkelijk haalbaar waarbij ik opmerk dat ik wel altijd vlot (+20km/h) doorrijd.
+Xenon, fantastisch, is voor mij inmiddels een van de belangrijkste opties geworden.
+Het KW onderstel is fantastisch, het staat zoveel toe op de snelweg (zie ook -punten).
Min:
-Interieurruimte, ik kom niets tekort maar ik mis dan toch de Superb, na wat langer gebruik zie je hier nu echt wel grote verschillen, ik ga niet meer zonder te meten naar Ikea........
-Ik kan geen vlakke laadvloer verkrijgen omdat de bank niet meer opgeklapt kan worden.
-Ontwaseming is soms onlogisch of komt te laat op gang.
-hoewel het een top-onderstel betreft heb ik het gevoel dat de onderzijde het wegdek vaker raakt dan met de Superb.
Pech?
Niets noemenswaardig, bij ca. 8000km was het KVS niveau te laag (wat te wijten is aan schraal afvulniveau af fabriek volgens dealer). En net voor een irritnte resonantie bij de A-stijl teruggeweest bij 140+ km/h. Het rooster rondom de wissers (onder de kap) is extra vastgezet.
Blij?
Zeker blij met de keuze, verstandig en ik vind hem mooi. Hij doet alles wat ik vraag maar hij wist de indruk van de Superb niet (lees:nooit) uit. Inmiddels hebben 3 vrienden in mijn directe omgeving ook deze verstandige keuze gemaakt.
Alles Gute !
Miez