Der Weiße

s-line

Forumguru
Je auto is er een met vaste achteras zo te zien of niet, je achterste wielen kantelen naar voren lijkt het op de foto.
Blijft leuk de woord spellingen, maar dat blijft er toch niet op hè?:pieker:

Miez1

Forumguru
Maar er is geen weg meer terug voor de komende 3 jaar dus kan je niet anders zeggen dan dat hij beter is als de superb. Wat ik persoonlijk betwijfel gezien mijn rij ervaringen met de octavia's.

Waarom is er geen weg terug? Ik zeg volgens mij niet dat de O3 beter is, ik stel vast dat de Superb zwaarder en langer is en dat dit een ander effect heeft op het onderstel. Dat gevoel probeer weer te geven na 500 km in de O3.

Alles gute!

Miez

RefleCs

Forumguru
Met de Superb had je toch ook al eens zo'n woordgrapje gemaakt :tongue: Mis alleen de foto in dat topic weet niet meer wat je er ook weer van had gemaakt.

Miez1

Forumguru
Klopt @RefleCs ! Daar had ik 'Absurd' van gemaakt, vond ik persoonlijk leuker omdat het met hetzelfde aantal en dezelde letters lukte. Voorheen ook een Mondeo gehad welke ik tot 'Demoon' had omgedoopt. :D

Laatst bewerkt:

Miez1

Forumguru
Even een kort tussenverslag na 1300 plezierige kilometers en wat mij is opgevallen;

De auto is dusdanig veel lichter dan de Superb met deze motor waardoor de auto 'vlotter' aanvoelt, ik weet dat dit betrekkelijk is maar het dat is mijn beleving. De ruimte is prima, ook op de achterbank met drie kinderen is het nog steeds comfortabel cruisen. De versnellingsbakverhoudingen is wennen t.o.v de 5 bak in de Superb, ik ben snel geneigd om in zijn 5 te blijven hangen op de snelweg omdat er dan ook nog een redelijke versnelling mogelijk is welke in zijn 6 minimaal is vanaf bijvoorbeeld 110km/h, dan duurt het mij te lang. Over de Columbus ben ik zeer te spreken, bluetoothverbinding is er snel en stabiel, ook na het afbreken van een telefoongesprek keert hij terug naar de muziek, bij mijn Amundsen+ moest ik de zaak dan weer opnieuw selecteren :( Het zoeken naar muziek op de Ipod is een makkie, navigatie is prima en snel zat wat mij betreft, een goed systeem en een aanvulling op het rijden, alleen nog even de DVD vrij laten schakelen onder het rijden. (kan ik daarvoor langs @Antera?) Gisteren ben ik relatief lang onderweg geweest met een file op de A27 mij Gorinchem en een stuk omrijden dus, bij terugkeer op de zaak merkte de O3 op dat ik wat vermoeidheidsverschijnselen kreeg en adviseerde mij even te stoppen, de vermoeidheid dicht ik maar even aan de bokstraining toe van de avond ervoor, aan de rit heeft het niet gelegen, het systeem echter werkt wel.

Over de looks is genoeg gezegd, ik ben er echt heel blij mee hoe het geworden is, deze week komt de grille er nog in en de afneembare parkeersensor.

Onderstel is prachtig, het rijdt heerlijk, je voelt wat er gebeurd onder je en die vorm van communicatie maakt het rijden voor mij alleen maar leuker.

Alles gute !

Miez

Miez1

Forumguru
Toevoeging aan het tussenverslagje; de trekkracht vanaf stationair tot 1750 revs is angstaanjagend slecht....... :(

Bovenaan Onderaan