Belgen: ervaring met Skoda Insurance (Acctel)

Frank

Forumguru
Vraagje voor de Belgen: iemand al met Skoda/Dieteren Insurance gewerkt? (Dit is eigenlijk Acctel)? Voorstel voor full omnium was heel pak goedkoper dan via de makelaar, én de franchise is 1% van waarde ipv 900 EUR van (duurdere) makelaarsvoorstel...

Ps: ik wist niet goed welk het juiste topic hiervoor was

Joske

Forumguru
Als ik iets van verzekeringen geleerd heb is dat de prijs vaak omgekeerd evenredig is met de kwaliteit van de service indien er zich iets voordoet..

Kleine lettertjes goed lezen en altijd de algemene voorwaarden ook opvragen aangezien de polis zelf maar een summiere samenvatting van die voorwaarden is.

Met de genoemde verzekeraar geen ervaring.

DimiTator

Actief lid
Ik ken die maatschappij niet. Ik heb een leasing via Dieteren en de verzekering is via P&V.
Voor de rest volg ik Joske: een lagere prijs heeft een reden. Van de andere kant zal iedere maatschappij zijn klant proberen te naaien als het er op aankomt.

peterrapid

Forumguru
Weet niet of het goed is of slecht maar D'Ieteren is wel invoerder dus stukken, werkuren en wagens zijn andere prijzen of bij een gewone verzekering. Misschien kunnen zij ook besparen op uren van de expert en zo ... Als ik zie wat een verschil dit is ga ik zeker eventjes kijken als mijn nieuwe er is.

TL@

Forumguru
Wel een beetje opletten met die franchise, dat is 1% van de nieuwwaarde van de auto, niet van de kost van de schade. Nog steeds voordeliger natuurlijk dan die 900€ van de makelaar.

Persoonlijk verkies ik Ethias voor de autoverzekering, geen franchise, niet duur en makkelijk om mee te werken. Foto van door de garage getrokken, is al genoeg (geen expert nodig), rekening wordt onmiddellijk geregeld met de verzekering, allemaal zonder lastig te doen. Was wel helemaal anders bij ING waar we vroeger zaten.
Met Acctel geen ervaring.

tist

Actief lid
Ik ben ook in zee gegaan met die verzekeringsaanbieding van Skoda/Dieteren (Acctel).
Uiteraad kan het zijn dat ze ergens de randjes eraf lopen, heb mijn verzekeraar toen ook op de hoogte gesteld (heb mijn andere nog bij hem lopen, en ga terug nadat hun aanbieding, terug is zoals mijn huidige).
Mijn verzekeraar had hier helemaal niets tegen en gaf me zelfs gelijk ! (ben een goeie klant zeker;))

Jaren geleden had ik wel hele dure verzekering en die heeft me helemaal teleurgesteld, en bedrogen ook nog eens klaar en duidelijk, maar wat doe je ertegen, daarom zo snel mogelijk overgestapt naar een andere (mijn huidige), en die heeft toen dan ook nog eens gezorgd na 3 maal aangetekend schrijven naar de vorige, en met een zaak tegen hen aan te spannen, een som vergoed gekregen (zogezegd als teken van goodwill) zo zeiden ze toch.
Heb hen duidelijk gezegd dat goodwill van een verzekering een utopie is, en dat ze (de telefoniste) maar rustig haar droom van die utopie maar verder verkondigde maar niet tegen mij.

Dus het is me gelijk, als je aan het einde zit zoals dit, hangt veel af van je agent en zijn goodwill en mogelijkheden.
In een ver verleden dreigen met alles openbaar te maken help ook wel, zelfs na "vertikaal geclasseerde" dingen tegenover een CD, met aangifte van vluchtmisdrijf, was toen uitermate verbolgen dat dit kon, en mijn dreigementen hebben toen wel geholpen.
Hopelijk gebeurd er me met deze wagen verder ook niets, en ga ik rustig na een paar jaar terug naar mijn huidige verzekeraar.

tist

Actief lid
@tist Is Dieteren nu goed of niet goed ? en is het serieus goedkoper ?
Zal zeker niet slechter zijn gezien mijn eerdere ervaringen met duurdere.
En ja ze zijn (tijdens de salondagen toch) goedkoper, en o.a. slechts 1 euro franchise.
Daar kon/kan mijn agent gewoon niet aan.
Mijn zoon heeft ook een skoda verzekering lopen, en na 3 keer in hetzelfde jaar te hebben moeten beroep doen op hun omnium (wegens serieus bekrassen van de wagen, jaloezie?) heeft men (de verzekeraar) pas gemeld dat het de laatste keer was, en er anders een lichte verhoginig zou komen van de polis, of geen volle omnium meer.
Daar kan ik wel akkoord mee gaan, pas na dat bericht is hij over gegaan tot betere vrijwaring van de voorvallen.
Heeft een camera geplaatst, en nadien no problem anymore.
In die tijd was het aanbod minder dan nu maar ook toen kon de agent met de beste wil er niet aan.
Niets houd u tegen om hun aanbod eens te toetsen met het beste wat uw agent kan bedingen he.

Ik heb nog verzekeringen lopen bij mijn eigen agent, en de surplus dat die me kan leveren dat kan ik nooit verwachten van zulke organisaties zoals Actel of Touring of ..... dat lukt je enkel maar bij een 'gedegen' een agent,
daarom ook als de voorwaarden vervagen ga ik dadelijk terug over naar de agent. In al die jaren dat ik bij hen ben is dit de eerste maal dat ik 'verraad' pleeg, met en dan nog, duidelijk medeweten hoor:jaja:

Bovenaan Onderaan