Hulpveren op Octavia Combi?

AdB

Senior Member
Gisteren zijn de hulpveren geplaatst. Ik merk geen enkel verschil tijdens het rijden qua comfort, dus dat is goed nieuws. Of en in hoeverre het rijden en het rijcomfort beïnvloed wordt bij (zware) belading of kogeldruk moet ik nog ervaren. Hoewel geen techneut heb ik er even onder de auto gekeken: ik zie nu een dubbele veerspiraal, een rode en een blauwe. De bestaande veer is dus op dezelfde plek verstevigd door een andere veer met een ander kleurtje. Merk weet ik niet (moet de rekening nog krijgen). Qua aanblik zie ik amper verschil, maar ik vermoed toch dat de achterzijde van de auto luttele centimeters hoger op z'n pootjes staat.
 

Flem_nl

Forumguru
Gisteren zijn de hulpveren geplaatst. Ik merk geen enkel verschil tijdens het rijden qua comfort, dus dat is goed nieuws. Of en in hoeverre het rijden en het rijcomfort beïnvloed wordt bij (zware) belading of kogeldruk moet ik nog ervaren. Hoewel geen techneut heb ik er even onder de auto gekeken: ik zie nu een dubbele veerspiraal, een rode en een blauwe. De bestaande veer is dus op dezelfde plek verstevigd door een andere veer met een ander kleurtje. Merk weet ik niet (moet de rekening nog krijgen). Qua aanblik zie ik amper verschil, maar ik vermoed toch dat de achterzijde van de auto luttele centimeters hoger op z'n pootjes staat.
Foto's.... ben wel benieuwd hoe hoog de O3 nu op z'n pootjes staat tov standaard
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

AdB

Senior Member
Wil best een foto plaatsen maar weet niet hoe? Dat moet via een URL en niet gewoon in je eigen afbeeldingen bladeren en uploaden?? Moet dat dan via zoiets als ImageShack? Kan me vergissen maar ik zie ook niet op deze site iets van een 'help' of FAQ' menuutje dat me verder zou kunnen helpen. Excuses dus (was vroeger blond :) )
 

Canon-Eye

Forumguru
Als je het berichtintypvenster hebt geopend: op "Bijlage" klikken, op je harde schijf bladeren naar de foto en daarop dubbelklikken, keuze maken (miniatuur of volledige afbeelding).
Dat laatste liever niet als de foto veel groter is dan zo'n 640 pixels breed of hoog (bij ca 180 tot 200 dpi). Dit is een mooi maatje dat voor schermgebruik ruim voldoende details biedt en toch klein genoeg om snel te laden.
 

AdB

Senior Member
Ok, ik zie het nu ook rechtsonder staan. Ik keek alleen naar de afbeeldingen boven. Bij deze dus een foto van mijn bolide voor de ingreep zeg maar. Later volgt een afbeelding van nu (nog geen foto gemaakt) :) Toevoeging: test geslaagd :) :)
 

Bijlagen

  • autoweek.JPG
    autoweek.JPG
    472,5 KB · Weergaven: 219

AdB

Senior Member
Nee, ligt niet aan jou. Hij staat inderdaad wat hoger op de achterpootjes. Maar dat had ik ook wel verwacht en vind ik ook niet erg (zoals gezegd hou ik er wel van als een auto fris op z'n achterpootjes staat en niet de neiging heeft om van achteren 'naar beneden te hangen', maar is uiteraard een kwestie van smaak). Maar het is ook maar net waar en hoe de auto staat (geparkeerd) en hoe je 'm fotografeert. Soms valt het op, soms niet of nauwelijks (zoals ik hierboven al schreef).
 

CDK

Forumguru
als je het nodig denkt te hebben zit er niets anders op helaas..... vat het niet persoonlijk op aub want dat is absoluut niet de bedoeling, maar ik vind het er 'niet zo mooi' uit zien......
 

Flem_nl

Forumguru
Nee, ligt niet aan jou. Hij staat inderdaad wat hoger op de achterpootjes. Maar dat had ik ook wel verwacht en vind ik ook niet erg (zoals gezegd hou ik er wel van als een auto fris op z'n achterpootjes staat en niet de neiging heeft om van achteren 'naar beneden te hangen', maar is uiteraard een kwestie van smaak). Maar het is ook maar net waar en hoe de auto staat (geparkeerd) en hoe je 'm fotografeert. Soms valt het op, soms niet of nauwelijks (zoals ik hierboven al schreef).
Kan me goed voorstellen dat wanneer je voor je werk de achterbak telkens met zware spullen beladen is, hulpveren uitkomst bieden. Net als Corné de Kluijver is het niet mijn smaak, maar nood breekt af en toe wetten..
 

leo442

Forumguru
Nee, ligt niet aan jou. Hij staat inderdaad wat hoger op de achterpootjes. Maar dat had ik ook wel verwacht en vind ik ook niet erg (zoals gezegd hou ik er wel van als een auto fris op z'n achterpootjes staat en niet de neiging heeft om van achteren 'naar beneden te hangen', maar is uiteraard een kwestie van smaak). Maar het is ook maar net waar en hoe de auto staat (geparkeerd) en hoe je 'm fotografeert. Soms valt het op, soms niet of nauwelijks (zoals ik hierboven al schreef).

Ik ben het met je eens, misstaat niet en ziet er beter uit dan menige 'zwaar' beladen doorhangend familielid.
 

Flem_nl

Forumguru
Nee, ligt niet aan jou. Hij staat inderdaad wat hoger op de achterpootjes. Maar dat had ik ook wel verwacht en vind ik ook niet erg (zoals gezegd hou ik er wel van als een auto fris op z'n achterpootjes staat en niet de neiging heeft om van achteren 'naar beneden te hangen', maar is uiteraard een kwestie van smaak). Maar het is ook maar net waar en hoe de auto staat (geparkeerd) en hoe je 'm fotografeert. Soms valt het op, soms niet of nauwelijks (zoals ik hierboven al schreef).
Ga er bij mij ook vanuit dat het door de verlagingsset iets minder zal doorhangen bij belading wegens de stuggere veren....
 

MaRco2

Forumguru
Me too, daarom ook die keuze gemaakt.

De afgelopen weken wat uitgebreider kunnen ''testen'' met volle kogeldruk en wat extra belading. Ik vond het met de standaard veren nog erg meevallen. Gek genoeg zakte mijn Outlander met hulpveren (en LPG onderbouw) verder in met dezelfde balading/caravan en lagere kogeldruk. Ook niet door''knikken'' o.i.d. gehad bij hobbels/drempels.

Ben er dus best tevreden over (en viel me 200% mee). Volgend jaar met de Eibachs testen.:)
 

Francois77

Actief lid
Zie foto's in de "Showroom" van de op mijn auto toegepaste oplossing.

Test resultaten aan het einde van januari na een wintersport met vier volwassen personen!
 

AdB

Senior Member
jellemeer79: is inderdaad Platin Grey en het zijn de standaard velgen onder de Elegance-uitvoering, ben even de naam kwijt.
 

sliderke

Senior Member
Ik heb bij mijn octavia 2 combi gewoon originele zwaardere veren gestoken. Die kosten ietjes meer dan de MAD´s maar dan blijft alles er wel origineel uitzien. Stond vanachter 3 cm hoger onbeladen. Skoda heeft een aantal verschillende veren voor de achteras met telkens een ander gewichtsbereik. Deze veren mogen trouwens weg indien iemand interesse heeft. Stuur maar pm.

edit: zie net dat ik dit bij de O3 heb gepost. Maar volgens mij gebruiken ze dezelfde veren.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan