Telefoonhouder met laadsnoer weggewerkt?

Francois77

Actief lid
Zijn er naast de Kuda, Carcomm en Brodit Proclip nog meer mogelijkheden om de smartphone aan het dashboard te bevestigen ?
Zie graag hoe anderen dit opgelost hebben. ( flitsmeister rulez )

Ik zeg Tetrax X-way. Zie op de eerste pagina mijn afbeeldingen. Werkelijk fantastisch!
 

jfk104

Actief lid
@Francois77 wat voor magneet heb je dan op toestel zitten? Heb gezien dat er verschillende magneten worden meegeleverd maar kan zo niet vinden hoe groot en wat voor dikte. Krijg je de telefoon nog makkelijk in een hoesje?

Vind t een prima oplossing en ziet er netjes uit.
 

Francois77

Actief lid
Ik heb voor de telefoon gewoon een standaard kunststof hoesje welke ik er omheen klik. Dit aangevuld met een screenprotector velletje. Ik heb dus geen hoesje waar je je telefoon in schuift.

Achterop dit hoesje heb ik 1 van de meegeleverde "knoopjes" geplakt. Er zit al een dubbelzijdig stukje tape op van zeer goede kwaliteit. Deze heeft een diameter van een ongeveer 10mm en 3mm hoog.

Op deze wijze zit hij fantastisch in het zicht en heb je alle mobiele apps bij de hand die je helpen files te omzijlen en flitsers te showen zonder dat oom agent je lastig valt.

image.jpg image.jpg
 
Laatst bewerkt:

jfk104

Actief lid
Thnx.... Duidelijk.

Even zien of ik de magneet te dik vind voor op het toestel maar anders is het een goeie tip van het inklikhoesje.... Doe ik daar magneet op en gebruik die in de auto. Eventueel nog een extra uitsparing maken zodat de telefoon er makkelijk uit te drukken is.
 

Joske

Forumguru
Beste Harry123,

Ik zat met hetzelfde probleem. Ik heb een Tetrax Xway gekocht. Dit is een houder met magneetje. Deze monteer je op je ventilatierooster. Achter op je telefoon plak je een metalen knopje waardoor hij blijft hangen. Helemaal super!
De informatie recht voor je neus. Handig voor Flitsmeister bijvoorbeeld. En met oom agent heb je ook geen probleem want je houd je telefoon niet in je hand. Scheelt weer €220,-!

Ik heb mijn kabeltje bij elkaar gebonden zodat een beetje netjes hangt en ligt.
Dag Francois,

zou je voor mij eens een foto willen maken met de telefoon er in? Plus lader aangekoppeld? Zou willen weten of het het navigatiesysteem niet belemmerd in gebruik..

Alvast bedankt!
 

Francois77

Actief lid
Beste Joske,

Hierbij de foto's. Ik heb even de telefoon uit het hoesje gehaald, is anders verdraaid moeilijk foto's maken!

Het kabeltje hangt tijdens het laden voor het scherm. Ik heb het samengebonden met een kabelhulsje zodat het wat fraaier zit

Is dit bezwaarlijk? Dat is een persoonlijke afweging. Ik vind van niet aangezien mijn telefoon toch niet continu aan de lader hangt.
 

Bijlagen

  • IMG_2803a.jpg
    IMG_2803a.jpg
    2 MB · Weergaven: 187
  • IMG_2804a.jpg
    IMG_2804a.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 182
Laatst bewerkt:

ErwinLippold

Nieuw lid
Ik heb een MDI voor iPod control en hierbij heb ik ook meteen het bijbehorende kabeltje (deze is maar net lang genoeg), dus van Skoda zelf. Deze heb ik idd gewoon direct achterin de Carcomm geprikt want de houder is Pass-Trough

Een hele elegante oplossing waar ik nog een paar vragen over heb:

- Begrijp ik goed dat je zelf in de Kuda console een gat hebt gemaakt? Is dat dan een groot gat ivm de stekkers?
- Hoe bevestig je de Kuda console?
- Werken Flitsmeister en andere apps goed als je via usb verbonden bent? Zijn er geen problemen met bellen?
 
Inmiddels een TetraX Xway aangeschaft. Nu wil ik het usb laadkabeltje weg werken. Mooi zou zijn om dat uit het luchtrooster te laten komen. Zou er een manier zijn om dat onder uit het dashboard door het ventilatie kanaal te laten lopen ?
 

intruder1400

Actief lid
Zo heb ik na enig puzzelen mijn telefoon in de auto.

uploadfromtaptalk1402040651573.jpg uploadfromtaptalk1402040665664.jpg uploadfromtaptalk1402040682221.jpg

Voordelen:
Ziet er het mooist uit (uiteraard persoonlijk)
Geen kabel kris kras door je auto
Totale kosten nog geen 5 euro
In de buurt van mijn rechter hand
Geen trilling (zoals bij sommige houders)

Nadeel:
Niet in het blikveld (maar voor mij niet erg want navigeren doe ik via schermpje maxi dot)

Dik tevreden zo!!
 

andrehj

Forumguru
Ziet er netjes uit. Welke app gebruik je voor dat startscherm? Dit grote knoppen zien er superhandig uit voor in de auto!
 

lugolux78

Forumguru
Zal morgen ook ffkes foto's maten van wat ik heb. Via hangup. Mooie oplossing mijn inziens. Als ik er aan toe kom tenminste hahah
 
  • Leuk
Waarderingen: TL@
Bovenaan Onderaan