Telefoonhouder met laadsnoer weggewerkt?

harry123

Actief lid
In de O3 zit natuurlijk het telefoonvakje, maar daar zit geen laadmogelijkheid in voor zover ik weet. Nu vind ik het ook wel handig om tijdens het rijden mijn telefoonscherm in het zicht te hebben (bijvoorbeeld voor navigatie danwel bepaalde apps die mij realtime van informatie voorzien over de verkeerssituatie). Ik zag dat brodit houders heeft die op de linker a-stijl geplaatst kunnen worden, of op het ventilatierooster in het midden.

Nu lijkt die houder links me wel iets, maar ik zit een beetje met het wegwerken van het laadsnoer. In mijn vorige auto had ik het netjes weggewerkt door wat panelen een beetje te duwen en te trekken, en zo het kabeltje ertussen friemelen. Nu heb ik gekeken in de octavia, maar daar lijkt het toch net iets steviger in elkaar te zitten.

Is er al iemand die een laadkabel op een beetje slimme/nette wijze weg heeft weten te werken?
 

Francois77

Actief lid
Beste Harry123,

Ik zat met hetzelfde probleem. Ik heb een Tetrax Xway gekocht. Dit is een houder met magneetje. Deze monteer je op je ventilatierooster. Achter op je telefoon plak je een metalen knopje waardoor hij blijft hangen. Helemaal super!
De informatie recht voor je neus. Handig voor Flitsmeister bijvoorbeeld. En met oom agent heb je ook geen probleem want je houd je telefoon niet in je hand. Scheelt weer €220,-!

Ik heb mijn kabeltje bij elkaar gebonden zodat een beetje netjes hangt en ligt.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 538
  • image.jpg
    image.jpg
    119,7 KB · Weergaven: 508

Badnews

Senior Member
@harry123 : Ik had precies hetzelfde, in mijn oude auto netjes kabeltje tot linksvoor A stijl weggewerkt (en aangesloten tot in mijn armsteun middenconsole). Hier kon ik ook makkelijk de kabel wegwerken door dingen wat opzij te duwen (kon (met moeite) net een usb plug door).
Nu heb ik er niets voor, sluit hem niet meer aan in de auto, want ik vergeet hem dan telkens (ook met melding op het display dat ik hem niet moet vergeten). Bij de A stijl zag je hem als je uitstapte, in het vakje is te goed verstopt.
(en de losse kabel is geen gezicht, al heb ik een zwarte iphone laadkabel gebruikt (van 1 meter, terwijl ik maar 20 cm nodig heb)
 

harry123

Actief lid
Hm, dat biedt nog niet zo heel veel hoop. Zo'n kabeltje valt uiteindelijk ook niet meer echt op als je eraan gewend bent, maar ik ga vanavond toch nog eens kijken wat er mogelijk is. (En mocht iemand een gouden tip hebben...)
 

Badnews

Senior Member
Er zijn cup-holder telefoon houders beschikbaar, dit zou een oplossing kunnen zijn.
staat de telefoon wel lager dan de a-stijl (en dus moet je je ogen van de weg halen om te checken).
Ik vond dat geen optie, omdat ik hiervoor de luxe had dat ik alles (incl km teller) kon zien door recht vooruit te kijken (hud in voorruit, telefoon iets naar links)
 
Zo'n speciaal vakje voor de telefoon is handig maar Flitsmeister is handiger .......
Heb een losse houder op het ventilatierooster in het midden geklemd. Kabel kun je grotendeels wegwerken onder/via de stuurkolom naar de middenconsole. Via de achterzijde van de middenconsole de kabel naar de USB aansluiting gebracht.
Enige stukje kabel wat je dan ziet is uiteraard bij de USB aansluiting en rechts van het stuur, tussen ventilatierooster en stuurhuis. Als het kabeltje niet te dik is kun je hem een beetje wegdrukken in de naad tussen stuurhuis en columbus.
Zou allemaal wat makkelijker/mooier kunnen als Flitsmeister (o.i.d) rechtstreeks op de Columbus kan.
 

Blackokkie2

Forumguru
Kijk wel uit met je telefoon op de A-stijl in de zomer. Ik ken al twee mensen die onvrijwillig afscheid hebben genomen van hun telefoon terwijl ze met het raam open bij een verkeerslicht stonden.
 

CDK

Forumguru
@Joske, klopt idd dat die honden alleen maar iPhone's ontvreemden, plastic Samsungs en andere Android meuk konden het gebit van de honden niet weerstaan, met onherstelbare schade tot gevolg :deuk:
 

dirkkroneman

Forumguru
Nou heb nu Samsung (Galaxy s3), maar de volgende wordt echt weer een iPhone! De levensduur van de batterij is echt om van te huilen.. Daarnaast ook meer problemen, vind Android veel minder stabiel. Apps die vast lopen en daarnaast minder functies m.b.t. bellen (kan o.a. geen 2e gesprek ontvangen).

Maar on topic: Die dashboard panelen zijn toch heus wel gewoon los te schroeven? Je werkt 1x een kabeltje weg, dat mag toch best een keer een half uurtje/ uurtje kosten?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Remakil

Forumguru
Ik heb gewoonlijk mijn telefoon in een houder, links naast de binnenspiegel. Vind ik het prettigst, zit hij precies in mijn blikveld, zonder het beeld voor me te verstoren. Als de Octavia binnen is, ga ik eens rustig kijken hoe ik e.e.a. mooi kan wegwerken... Daarnaast ga ik er sowieso een 12V fort van maken! Zodat de kleine achterin zonder geklooi DVD kan kijken en- of kan gamen e.d... of de koelbox er op kan bij een lange reis. Wil voorin ook extra aansluitingen hebben, want als m'n vriendin mee gaat, wil die haar foon ook op kunnen laden, dus dat wordt een dagje kabeltjes trekken en wegwerken... ;)
 

Oogje

Senior Member
Zo'n speciaal vakje voor de telefoon is handig maar Flitsmeister is handiger .......

Zou allemaal wat makkelijker/mooier kunnen als Flitsmeister (o.i.d) rechtstreeks op de Columbus kan.
Wait.. what?! Geeft de Columbus geen flitsers weer? Damn, dat kan zelfs die gare tomtom gebaseerde navigatie uit de Megane...

Waarom gooien radiozenders de flitsers eigenlijk niet op TMC?
 

Klaasje

Forumguru
Columbus kun je de flitser importeren via SD kaart.
Alleen dan wel de gaste natuurlijk.

Vroeger werd uitgezonden via TMC onder motto van veiligheids incident.
Is nu geloof ik niet meer
 
Ik heb een dual sim gsm. Kan op beide nummers gebeld worden ( 2 verschillende providers) echter bellen alleen via sim1?
 
Bovenaan Onderaan