Fabia II met Xenon

Waalko Kramer

Forumguru
Er was eentje kapot. Die kwam van hyperled.de

ik had al DRL en interieur leds van xenonlamp.nl en die bevallen goed. Daarnaast wat gedoe gehad met kenteken leds en dit hebben ze netjes en goed opgelost.

vandaar dat ik ze daar gehaald heb.

belangrijk is dat ze canbus check hebben zodat je geen foutmeldingen krijgt.

maar lees dit topic maar eens door. Dan zie je ook meer gebruikerservaringen.

Beste @piair1982 welke lampjes zitten in de intererieurverlichting?

Heb een Fabia Combi Elegance.
 

piair1982

Forumguru
Hoi Waalko. Gewone steeklampjes en buislampjes. Er zit geen canbus op. Dus je kan met de goedkope af. Even de maat opmeten van de buislampjes ik dacht 36 mm. De leeslampjes voor zijn steek T10.
 

MacManiac78

Forumguru
Beste mensen,

Ik heb het al enkele keren eerder aangegeven. Kentekenverlichting heeft WEL canbus. Deze is bij de Fabia II aan en uit te zetten. Lampjes met canbuscheck bestaan niet. Deze LED's zijn voorzien van extra weerstanden zodat het systeem gefaked wordt. Deze weerstanden worden HEET opdat de + en - direct met elkaar verbonden zijn.

Doet de lamp het niet meer, dan krijg je door deze weerstanden ook geen melding meer dat de lamp defect is. Wil je geen "lampstoring" in je display zien, laat je CANBUS check dan voor die specifieke lamp UIT zetten.
 
Kan iemand mij misschien de goeie richting indrukken.

Ik wil eigenlijk ook xenon in mijn Fabia 2 uit januari 2009. Weet iemand daar een geschikte set voor? Ik meende dat er h7 inging maar weet niet helemaal zeker. Maar is een canbus nou nodig of niet?
 

Noord26

Forumguru
Reflector idd. Met een H4 lamp. De ervaring is (helaas) dat dit type koplamp erg veel strooilicht met zich mee brengt.
 
H4 is toch 1 lamp voor groot en normaal licht? Dat had mijn vorige auto ook. Daar moet je bi-xenon voor aanschaffen aangezien je het met 1 lamp moet aansturen.

alleen de vraag met of zonder canbus want dat kan ik nergens terug vinden.
 

Noord26

Forumguru
Altijd met Canbus nemen. Kost niets of nihil extra.

Wil alleen aangeven dat H4 (dus idd met bi-xenon, verschuivende lamp naar voor en achter) altijd strootlicht met zich mee brengt. Bi-Xenon af-fabriek werkt heel anders. Dat is een klepje wat weg valt achter de lens.
 

Chatslet

Forumguru
Bi-Xenon kan zonder strooilicht maar dan moet je niet de variant nemen met alleen een klepje. De variant zonder strooilicht heeft in plaats van een klepje een hele koker om de lamp heen en laat alleen aan de onderkant licht door en dus niet aan de zijkanten.
 

Noord26

Forumguru
Bi-Xenon kan zonder strooilicht maar dan moet je niet de variant nemen met alleen een klepje. De variant zonder strooilicht heeft in plaats van een klepje een hele koker om de lamp heen en laat alleen aan de onderkant licht door en dus niet aan de zijkanten.

Dimlicht laat alleen licht door aan de bovenzijde van een H4.
 

Bakkertje

Forumguru
Op een vlakke spiegel naar boven in een gekromde... ?
Overigens ben ik van mening dat je in een dergelijk huis geen xenon moet plaatsen..
 

emiel10

Senior Member
Ik zie op de site van Xenonlamp.nl een speciale set voor auto's met start/stop. Maakt dat nog wat uit? Heb nog wel wat setjes liggen thuis van oude auto's, was eigenlijk van plan die gewoon te proberen in de Fabia.
 
Bovenaan Onderaan