Renault komt met 160PK twinturbo 1.6 ltr dci motor

CDO

Forumguru
Gisteren op DRIVE (youtube) zitten kijken naar een test van Chris Harris van de Mc Laren P1.

Prachtig stukje over torque fill waarbij de E-motor het giga turbo gat van de grote turbo's moeiteloos opvult en je daardoor geen enkele turbolag meer ervaart.

Ik denk dat dat de toekomst is. Straks allemaal een 1.0TDI of 0.8TSI met torquefill.

voor de liefhebber:

Oh ja en een koppelkromme zo vlak als de Tafelberg!!

EdK

Forumguru
Mijn vraag is altijd met die opgefokte blokken wat de levensduur er uiteindelijk van is ??

LT83

Forumguru
Had laatst nog een gesprekje met iemand die bij de ANWB werkt, op mijn vraag welke auto's veel problemen hebben en hij zelf nooit zou kopen was zijn antwoord na 25 jaar op de weg als wegenwacht zonder enige twijfel toch echt Renault Chris ;)

___JC___

Forumguru
Ehh VAG haalde 8 jaar geleden al 200pk en 400nm uit een 2 liter hoor...je moest alleen wel ff langs JD.. :D

DimiTator

Actief lid
Ze mogen hem hebben. Een keer een Mégane Scenic gehad en dat is niet voor herhaling vatbaar. Niet voor niets dat Renaul bij het duitse ADAC bekend stond als "pfannenkaiser".
Een fabrikant als Renault kent evenveel van degelijke auto's als mijn kat van een dwarsfluit!

Desperado

Forumguru
Ze zullen vast wel iets goed doen, ze verkopen nog aardig wat.
Maar als je problemen met de kachel of elektronische handrem krijgt ben je wel aan de beurt. Daar loop je op leeg.

Cordoba

Forumguru
Verhaal op autoblog is blijkbaar geschreven door iemand die er niet teveel van begrijpt, en de bla-bla van persvoorlichter ofzo klakkeloos heeft gekopieerd. De koppel-toerenkromme is overduidelijk een gewenst verloop, geen gemeten verloop, daarnaast is de echte power maar in een heel klein toerengebied beschikbaar, en stort dat bij iets te hoge of te lage toeren zeer fors in elkaar. Een motor met een dergelijk koppelverloop is leuk als je een DSG met 16-bak hebt, maar met een gewone versnellingsbak krijg je een rijgedrag dat varieert van hypernerveus, tot zeer bejaard.

Bovenaan Onderaan