Kogel is door de kerk, Update met bevindingen.

Import Yeti

Forumguru
want morgen wordt mijn Yeti met 1.6 TDI motor na veel wikken en wegen nu eindelijk toch getuned van 105PK naar 140 PK en 320Nm:D
Ik ben zelf geen strepen trekker, maar dat extra beetje koppel bij inhalen is nooit weg.
Dat mis ik nu wel een beetje bij tussensprints van 100 naar 130km/h.
Ik ben benieuwd morgen....:D

Ik zal mijn bevindingen ter zijner tijd hier wel even posten.

Import Yeti

Forumguru
Hallo beste Skoda liefhebbers,
Zaterdag 1-2-2014 was het dan zo ver:jaja:
Ontvangst in Lochem om 8:45 uur was hartelijk en begon met een bak koffie.
Even later met Mark(Race Eend) kennis gemaakt en nog even een paar dingen en vragen die ik nog had met hem doorgesproken. Al met al werd alles netjes uitgelegd en had het gevoel dat men daar ook de tijd voor nam. Inmiddels werd er door een collega van Mark al een testrit gemaakt om te zien of alles in orde was met de auto. Gelukkig was dit het geval en werd al snel het motormanagement uitgebouwd om uitgelezen te worden. En om een uur of 11 was het dan zo ver:yeehaa:
Mark vroeg mij of ik mee wilde rijden met de testrit en ik zat naast hem met de laptop op mijn schoot zodat Mark nog het één en ander kon controleren tijdens de rit. Meteen merkte ik zonder dat ik zelf aan het stuur zat dat de auto flink wat kilootjes was afgevallen.Nadat Mark alles gecontroleerd had en de tuning goedkeurde, nodigde Mark mij uit om zelf achter het stuur te kruipen.... Maar mijn god!!! Wat een POWER zeg:D Ik kon de auto niet meer terug.
Ongelofelijk wat een brede powerband er nu in zit. Je merk dat de motor nu vanaf zo'n 1800 tpm veel beter oppakt en naar mijn mening is de gasresponse nu ook iets beter. Daar waar ik eerst altijd een kleine turbogat in elke versnelling had lijkt wel een heel stuk minder te zijn. Ook op de terugweg naar huis merkte ik dat bij inhalen op de snelweg van 100 naar 130km/h vele malen makkelijke gaat. Je hebt bijna niet meer dat als je het gaspedaal induwt, dat er een kort moment is dat er even nog niets gebeurde. Naar mijn gevoel reageert de motor veel direkter.
In zijn 5e versnelling blijft hij nu door en door gaan, echt ongelofelijk.
De terugweg naar huis toe(bijna 2 uur rijden) was dan ook één groot feestje:D
Wel merk ik dat er onder de 1500tpm bijna niets veranderd is. Mark legde tijdens de testrit ook uit,dat niet ook niet kan met een motor van deze inhoud. Maar na de 1500tpm is de motor veel soepeler als voorheen en merk je dat je veel minder door hoeft te doortrekken. Kan wel, dan gaat ie helemaal als een speer er vandoor.:D
Mijn dank is dan ook groot aan Mark en zijn collega's:thumbsup:
En dan te bedenken dat ik zo'n twijfels had over het wel en niet doen:sterretjes:
Spijt dat ik dit nu niet veel eerder hebt laten doen:banghead:

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Mooi dat de 1e ervaringen al zo positief zijn!
Zo zie je maar dat er fabrieks af dusdanige concessies gedaan zijn om milieu eisen te halen dat dit ten nadele gaat van de motorprestaties in diverse toerengebieden.
En ja dat "waarom niet eerder gedaan" heb ik mezelf ook lopen afvragen na mijn motortuning maar je moet maar zo denken dat je er weer vele km's van genieten gaat. Succes :thumbsup:

• Leuk
Waarderingen: CDK

Import Yeti

Forumguru
Mooi dat de 1e ervaringen al zo positief zijn!
Zo zie je maar dat er fabrieks af dusdanige concessies gedaan zijn om milieu eisen te halen dat dit ten nadele gaat van de motorprestaties in diverse toerengebieden.
En ja dat "waarom niet eerder gedaan" heb ik mezelf ook lopen afvragen na mijn motortuning maar je moet maar zo denken dat je er weer vele km's van genieten gaat. Succes :thumbsup:
Ja dank je, dat zal zeker gaan lukken:D

Import Yeti

Forumguru
JDI, leuk gevonden...
Geniet ervan.
Ja dank je....
Ik moet zeggen, dat ik erg bang was dat de Yeti een bommetje zou worden.
Maar dat is me gelukkig mee gevallen. Tja mijn vrouw moet er ook nog mee overweg kunnen;)
Eigenlijk rijd het gewoon "Origineel", totdat je om de "Power" vraagt middels het gaspedaal.
Dan komen die Tjechische JD-paardjes echt los.:D

Race Eend

Forumguru
Hey Marcel,
Leuk je even gesproken te hebben vandaag en goed om te lezen dat de tuning je goed is bevallen.

De gasresponse van de 1.6 TDI is standaard erg tam, wij maken die ietsje scherper, niet veel, anders worden ze zenuwachtig, maar in onze ogen is het zo precies goed.

Heb je je echtgenote al even laten sturen?

Import Yeti

Forumguru
Hey Marcel,
Leuk je even gesproken te hebben vandaag en goed om te lezen dat de tuning je goed is bevallen.

De gasresponse van de 1.6 TDI is standaard erg tam, wij maken die ietsje scherper, niet veel, anders worden ze zenuwachtig, maar in onze ogen is het zo precies goed.

Heb je je echtgenote al even laten sturen?
Hoi Mark, Het genoegen was geheel wederzijds.:jaja:
En wat betreft de gasresponse, dat hebben jullie naar mijn mening precies goed gedaan!
Vandaag heb ik mijn 75 jaar oude vader er ook ff in laten rijden.
Die rijd overigens normaal in een Audi A4 met TDI.:D
Die was echt stom verbaast over de power die er nu in zit.:sterretjes:

Hahahaha dat was ff lachen zeg:maakmegek::D
Mijn vrouw laat ik er morgen even mee scheuren.....:D

turboturbo

Forumguru
Wat als je niets zou zeggen en ze weet nog van niets.....:jaja:

Eens kijken hoe snel ze terug is van boodschappen doen.

Bovenaan Onderaan