Jokkende Skoda Octavia reclame

OctaviaWest

Actief lid
Als niemand zich er meer mee bezig zou houden krijgen we straks reclames waarin het Hilton in beeld komt als reclame voor een bed en breakfast.
Ik kan me goed voorstellen dat ts ervan baalt omdat hij iets denkt te kunnen kopen wat hij in de reclame ziet en wat niet waar blijkt te zijn.
Of de rcc er iets mee doet....tja, niet geschoten is altijd mis.

Yep. Of reclame voor een fabia met in beeld de duurste Laurin & Klément uitvoering van de Superb of zo. Als er nooit iemand reageert hebben die reclamemakers het gevoel dat ze zich alles kunnen permitteren. Terwijl wij altijd van ons moeder hebben geleerd dat liegen of de waarheid verdraaien not done is...

Ik vind het moedig van de topicstarter dat hij er de tijd wil instoppen om hier even tegenin te gaan!
 

rtwee

Senior Member
Ik heb nog nooit een reclame of een folder van een autofabrikant vertrouwd. Je wordt altijd voor de gek gehouden met mooie modellen, die opties hebben die of veel kosten of stiekem niet kunnen. Het is gewoon een kwestie van mensen lokken en alles staat vervolgens echt wel in de kleine lettertjes...
Waarom krijg je trouwens nooit die vrouwen erbij als je een keer lingerie koopt... ;)
 

hemi24

Forumguru
Hebben jullie het kenteken van die grijze combi al eens gecheckt? In werkelijkheid is het helemaal geen 14% auto in de reclame, maar een zwarte TSI... :shutup:

Het is in elk geval een Skoda!!!
Zo meen ik me te herinneren dat Toyota dit een aantal jaren ook deed en dat het in werkelijkheid een kenteken van een Renault was..! (kan ook andersom zijn geweest...)
 

CDK

Forumguru
Van mij mag die reclame ook van de buis.
Mijn O3 EBL combi heeft namelijk dezelfde kleur, pano dak, 18" & geen sunset ;)
De reacties: "Hey, is dat zo'n 14% Skoda, van de TV?" :mad:
Haha geweldig, dat heb jij weer! Heb je een dikke auto gekocht en dan krijg je deze vraag om je oren.... :sterretjes::banghead::banghead::banghead:
 

MarcoO2

Forumguru
Ik kan me goed voorstellen dat ts ervan baalt omdat hij iets denkt te kunnen kopen wat hij in de reclame ziet en wat niet waar blijkt te zijn.
Tsja. Dan zou ik TS adviseren om maar geen reclame meer te kijken - de daarin beloofde resultaten zijn mij nog nooit gelukt - en de auto's die ik bestel, zien er meestal ook net ff wat anders uit dan op TV. 't Staat ook altijd in de kleine lettertjes, net als in de folder: afbeeldingen kunnen afwijken van de werkelijkheid. Niets nieuws - ik zou mijn energie in nuttiger zaken steken.

Trouwens, : "jokkende reclame"? Als dát geen pleonasme is... :D

Ik vind het bedonderen van klanten door te beweren dat auto's zo super zuinig zijn een stuk erger dan een iets mooiere auto laten zien. Lekker terug naar bv iedereen 20% bijtelling en mrb betalen. Zijn we af van daadwerkelijke misleiding en krijgen we leukere auto's .

Wederom: tsja. Check de definitie van misleiding eens voordat je de term gebruikt. Er is geen sprake van misleiding in het voorbeeld wat jij geeft.
 

Remakil

Forumguru
Wederom: tsja. Check de definitie van misleiding eens voordat je de term gebruikt. Er is geen sprake van misleiding in het voorbeeld wat jij geeft.
Maar ik ben het wel met hem eens dat die bijtellingsregeling op de schop kan en iedereen weer gewoon 20% mag betalen. Veel beter! En het geeft inderdaad leukere auto's...

Zo'n Prius/Volt... daar zit je toch niet in voor je plezier... ;)
 

henriz

Forumguru
En het geeft inderdaad leukere auto's...
Even off-topic over die leukere auto's.

Ik rij nu een Octavia met een cataloguswaarde van €27.741
Stel het bijtellingspercentage gaat naar 20% en ik wil het zelfde uit geven per maand.
Dan kan ik een auto uitzoeken (moet een diesel zijn) van:
27.741 * 0.14 / 0.20 = € 19.419​
Dat is bv een Fabia of een instap Polo (kale uitvoering).

Hoeveel 'leuker' is een Polo dan een Octavia?
 
Volgens mij zijn bijna alle reclames misleidend... het wasproduct die alles schoon krijgt... de vakantie die toch veel duurder is dan ze aanbieden... autoprijzen waar achteraf nog allerlei vage afleverkosten bij komen.. enz enz.

Of te wel de reclames moet je altijd met een korreltje zout nemen. Het zijn lokkertjes.
 

Oogje

Senior Member
Even off-topic over die leukere auto's.

Ik rij nu een Octavia met een cataloguswaarde van €27.741
Stel het bijtellingspercentage gaat naar 20% en ik wil het zelfde uit geven per maand.
Dan kan ik een auto uitzoeken (moet een diesel zijn) van:
27.741 * 0.14 / 0.20 = € 19.419​
Dat is bv een Fabia of een instap Polo (kale uitvoering).

Hoeveel 'leuker' is een Polo dan een Octavia?
Dus je rijdt nu feitelijk 'boven je stand', gesponsord door onze overheid ;)
 

henriz

Forumguru
Dus je rijdt nu feitelijk 'boven je stand', gesponsord door onze overheid
nee, hij rijdt in het voorbeeld ónder z'n stand, gestraft door onze overheid
Voor beide valt wat te zeggen. Hangt er van af wat je persoonlijk als redelijke belastingdruk ziet.

Ik zie belastingdruk en het bijtellingregime als een gegeven. Ik ga er geen energie in steken om het te veranderen en ik ga me er dus niet druk om maken.
Ik maak gewoon een keuze uit het mij gebodene.

En als ik een auto kies die in een onrealistische test een CO2 uitstoot die onder een arbitraire grens zit, dan krijg ik voor het zelfde geld meer auto. Tegenover dit voordeel zit het nadeel van minder keuze.
Ik heb dan een zeer beperkte keuze in modellen en, in geval van een Octavia, kan bijvoorbeeld geen automaat op mijn auto bestellen, of panoramisch dak. En daarmee kom ik terug op het topic-onderwerp. :)
 

Remakil

Forumguru
Even off-topic over die leukere auto's.

Ik rij nu een Octavia met een cataloguswaarde van €27.741
Stel het bijtellingspercentage gaat naar 20% en ik wil het zelfde uit geven per maand.
Dan kan ik een auto uitzoeken (moet een diesel zijn) van:
27.741 * 0.14 / 0.20 = € 19.419​
Dat is bv een Fabia of een instap Polo (kale uitvoering).

Hoeveel 'leuker' is een Polo dan een Octavia?

Hiermee geef je aan dat het doel wat de overheid heeft, te weten meer kleine zuinige auto's op de weg, zijn doel met deze regeling voorbij schiet. Ze "sponsoren"in feite duurdere auto's op de weg... ;)

Met leukere auto's bedoelde ik auto's die voorzien zijn van een "normale" motor...
Een Octavia of SuperB met een 1.2 TSI motor vind ik niet normaal, dat zijn de lichte motoren voor een zware auto. Of een 1.2 3-cilinder TDI... brrr... daar is niets aan. Gewoon iedereen 20% bijtelling en weer fatsoenlijke motoren in een auto en ja, dan kan je voor hetzelfde geld geen Octavia meer rijden... to bad! Maar dat geldt voor alles, dat je niet meer kunt uitgeven dan je kunt betalen. Ze mogen de hypotheek aftrek ook volledig afschaffen van me, als ze de loonbelasting maar fatsoeneren... en de wegenbelasting er uit, gewoon in de brandstofprijs stoppen (zit er eigenlijk al meer dan genoeg in). Dan betalen de Polen/Duitsers/Roemenen en vakantiegangers gewoon mee en wie veel rijdt, betaald meer... is te gek voor woorden dat iemand die maar 6.000 km p/jaar rijdt net zoveel betaald als iemand die 60.000 km p/jaar rijdt... ;)

Maar goed, we dwalen af...
Om in de reclame te blijven... leuker kunnen ze het niet maken, makkelijker ook niet...
 
Bovenaan Onderaan