VEEJAYS Octavia

sitechris

Donateur
328i High Executive (nuttig ivm opties). Ik ben zeer benieuwd, ik rijd er graag even een rondje in. Je kent mijn mening over de viercilinder, ik ben echt pro zescilinder voor de high-end BMW's. Ik heb ervaring met de 320i (mwoh) en heb de 328i een keer horen wegrijden. Hij schijnt wel heel erg rap te zijn, dat telt ook. Maar wellicht dat het blok me ook in auditief opzicht positief verrast.

Los van dat alles is de 3 serie een absolute topauto. Ideaal als daily drive. Niet voor niets wint de 3 serie altijd alle testen waaraan hij meedoet. Dus de 3 serie is altijd een goede keus!

Heb je automaat of handbak? Ik vind zelf de 8 versnellingsbak net wat teveel van het goede, hij moet soms wel erg ver terugschakelen. Wel vind ik qua schakelen de 8 bak onovertroffen. Zo soepel, zo smooth. Dat is wel bijzonder. Daar kan een DSG bak (die ik ook goed en snel vind schakelen) niet tegenop.
 

Ridley

Forumguru
Euhm, dit is toch de Octavia die 2 dagen geleden nog bij JD stond? Supertuning: zo snel is ie weg ;)

Nieuw projectje?
 

LT83

Forumguru
Lol na stickertuning nu ook interieur tuning, de grenzen worden steeds weer verlegd... ;)

Voor de rest... zie mijn Gummen onderschrift :)

Hahah inderdaad, nu nog wachten op die joekel van een turbo bij Chris!!!!!!
Maareh, wat is het voor een bmw geworden Veejay, toch wel een beetje een snelle niet.......dat sprintjes timen krijg jij er niet meer uit!
En ik verwacht ook een turbo, of gaat Riptjoening zich op de atmosferische blokken richten in de toekomst...iets in de zin van..verleg de toerenbegrezer van 6500 naar 8500 rpm ;)
 

VEEJAY

Forumguru
Inderdaad een 328, maar ik slik even, want stond er niet bij stil dat die automaat 8 versnellingen heeft! De proefrit was meer file rijden dan een echte proefrit.

Nu dus een dubbele turbo, maar helaas nog steeds niet rap genoeg om Luuk en Chris voor te blijven (dat zal voorlopig nog een droom blijven ;) )

2013-12-30 14.17.29 (Custom).jpg
 

___JC___

Forumguru
Is ie gestolen of in de kreukels de Octy?

Dat bijhouden kan best wel eens meevallen VJ. Ik vond de 428i veeeeel sneller aanvoelen dan 245pk..
 

sitechris

Donateur
@VEEJAY: fabrieksopgave 0-100 in 5,9 seconden is serieus snel. Wij zullen moeten trappen om je los te rijden. Ik heb ergens al gelezen dat de 328i meer vermogen haalt als opgegeven.

De eerste test.....http://www.autoweek.nl/autotest/2520/bmw-328i-high-executive

Nog wel een nadeel van de 3 serie. Je hebt 3 standen
ECO PRO: zinloos, je auto voelt dan alsof hij aan de beademing ligt
Comfort: besturing lichter en automaat op comfort
Sport: besturing zwaarder (ook iets lekkerder) en automaat op sportstand (heel erg nerveus)

Bij sommige modellen heb je ook een Sport +, volgens mij krijg je die als je de sportautomaat hebt. Maar dat weet ik niet precies.

Mijn pa rijdt in een 320i GT en het grote manco vind ik dat de besturing en automaat niet individueel kunt instellen. The best of both worlds (zware besturing inc comfortabele automaat) heb ik niet kunnen bereiken, of ik weet niet hoe. Dat irriteerde me wel een beetje. Wellicht kun je dat nog eens uitproberen. Natuurlijk kun je zelf ook opschakelen als je dat wilt, maar dat doe je ook niet altijd.
 
Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Kijk, dat is een lekkere en mooie auto zeg! Het klinkt alsof je een hele snelle beslissing hebt moeten nemen Veejay.
Denk niet dat je qua snelheid heel veel achter blijft hoor........dus ik zou zeggen laat die autobahnmeeting maar komen!!!
Niet stiekem eerst chippen he ;)
 

sitechris

Donateur
Er zijn overigens ook zaken die ik erg goed vind aan de nieuwe 3 serie.

Mijn pa rijdt in een nieuwe 3 serie GT. Die heeft wel een iets zachter onderstel, dat van de gewone 3 serie zal net nog ff iets strakker zijn. En ik vind de 3 serie GT ook al heel aardig rijden.

En verder.....het navisysteem is absolute top, je hebt RWD(!), het interieur is van grote klasse, de looks zijn gaaf, de snelheid is dik in orde, de restwaarde is prettig, net als de stoelen en het imago is idem dito etc etc. Het is gewoon een hele goede auto. Topkwaliteit. Bijna geen minpunten.

Oh ja.....over de service van BMW dealers niets anders dan lof. Echt een wereld van verschil met het standaard gezeik bij je VAG dealer.
 
Laatst bewerkt:

VEEJAY

Forumguru
Hallo Ros, wegens prive omstandigheden. Hier wil ik liever niet over uitweiden, ik hoop op je begrip hiervoor.

Wat me leuk lijkt is er gewoon Skoda emblemen op te plakken, heeft iemand nog wat liggen? :-)

Hier een screenshotje: snapshot.png

Het was overigens bijna deze VAG geworden, veel mooier dan de BMW in mijn opinie. Alleen handbak met 170pk en de garantie was iets minder, ook een beetje "all show no go" zou ik me op termijn denk ik aan ergeren.

a5s.gif
 

LT83

Forumguru
Bij de lokale automaterialenshop liggen vast nog wel wat stickers denkik, valt vast passend te maken lijkt mij ;)
Misschien hebben die ook nog wel wat extra's zoals bijvoorbeeld wat rode 16V emblemen en stickers in de zin van See you later GSI :D

En natuurlijk de skodaforum.nl kentekenplaathoudersticker (onthouden voor woordspelletjes) niet te vergeten, die heb ik nog een reserve thuis liggen....kan altijd franco opgestuurd worden hoor ;)
 

CDK

Forumguru
Veel plezier met je nieuwe aanwinst! Prachtige auto en niet vergelijkbaar met je oude O2....

greetz Corné
 

Desperado

Forumguru
Privé omstandigheden. Ik ken het, dat was ook de reden dat ik in het verleden op ben gestapt.
Ik wens je veel succes/sterkte met de omstandigheden en veel plezier met de nieuwe auto!
 
Bovenaan Onderaan