Columbus in O3 DVD vrijschakelen

nomad

Senior Member
Ik weet niet of het al bekend was, maar net als bij de oude Columbus kan ook bij de nieuwe Columbus in de O3 de DVD weergave vrijgeschakeld worden tijdens het rijden. Ik hoor wel of hier interesse voor is.
 

Maik

Actief lid
Uiteraard.... We zijn er al mee bezig geweest, maar aangezien nog niet veel mensen een o3 hebben en dit ook willen proberen, is er nog niet echt resultaat geboekt....

Dus als je de oplossing hebt..... Delen :thumbsup:
 

nomad

Senior Member
De methode is hetzelfde voor het systeem wat ook in de Golf 7 zit. Ik heb meer info opgevraagd.
 

nomad

Senior Member
Op dit moment kost het vrijschakelen van DVD tijdens het rijden 100 euro. Als je interesse hebt, graag een PM.
 

isonic125

Actief lid
Dan koop ik wel een portable DVD speler.
Hang er een grote USB stick met avi films aan.

Lijkt me ook veiliger.
Volgens mij ben je als bestuurder toch geneigd om af en toe een blik op het scherm te werpen tijdens het rijden.

Of is de dvd vrijschakelen bedoeld om zo schermen achterin aan te sturen?
Dan heb ik niks gezegd :bloos:
 

nomad

Senior Member
Dit gaat niet om de "oude" Columbus, maar de nieuwe met het 8 inch touchscreen wat in de Octavia 3 en de Golf 7 zit.
 
Mag ik vragen welke instelling moet je hiervoor hebben in VAGCOM en welke waarde moet je die instelling meegeven om 'm te kunnen vrijwaarden?!
 

nomad

Senior Member
Dit kun je niet met VCDS vrijschakelen. Ook VW is niet gek en heeft de beveiliging aangepast omdat de oude Columbus iets te makkelijk te kraken was...
 

BcB

Forumguru
Beste Skoda liefhebbers, ik zie zo veel verschillende berichten aangaande het vrijschakelen van de nieuwe Columbus in de O3 dat ik door de bomen de dvd's niet meer zie.

Afgelopen maandag onze nieuwe auto op mogen halen en 1 van mijn vragen aan de dealer was of zij voor mij konden vrijschakelen. Hij gaf aan dit niet te mogen doen van Pon.

Kan iemand mij het juiste pad wijzen of is er een kundig forum lid die dit voor mij kan doen? Hier mag best een compensatie tegen over staan..
 

isonic125

Actief lid
Ik ging net de zenderlogo's in de radio zetten.
USB stick erin gestopt.
Radio gaat automatisch de stick scannen.
Ik was even vergeten dat er ook nog films opstonden.
De film begon gewoon te spelen.
Auto maar even in z'n 'D' gezet en rem losgelaten.
Film bleef prima doorspelen.
Navigatie ingesteld; film bleef prima doorspelen

Wellicht dat ie bij hogere snelheden stopt met spelen dat moet ik nog even proberen.
Als dat niet het geval is; waarom dan nog de dvd vrijschakelen..
Gewoon een USB stick (avi is ongeveer 1,5 Gb per film) en klaar
 

BcB

Forumguru
Als dat niet het geval is; waarom dan nog de dvd vrijschakelen..
Gewoon een USB stick (avi is ongeveer 1,5 Gb per film) en klaar[/quote]

Het liefst luister ik naar live concerten. Deze heb ik allemaal op DVD of BR. Het gaat mij niet echt om films kijken, dat doe ik thuis op de bank wel. Wil er af en toe wel een blik op werpen al was het maar om door de menu's heen te schakelen.
 

isonic125

Actief lid
Ga maar rijden dan is het over.
Yep, helaas.
Vanochtend geprobeerd.
'Wagen in beweging.... beeld wordt uitgeschakeld'
Geluid blijft het doen en forward naar volgende film werkt ook.
Zit inderdaad in de software.

Denk dat ik het anders ook niet zou gebruiken.
Ben bang dat ik te vaak op scherm zou spieken tijdens het rijden.
Maar toch altijd leuk om uit te proberen.
 

Antera

Donateur
Zijn er liefhebbers die de DVD vrij willen laten schakelen? Dan heb ik daarvoor wel de tool onderweg en vraag ik er minder voor dan de eerder genoemde €100. Indien er genoeg liefhebbers zal de prijs € 50 of minder zijn/worden
 
Laatst bewerkt:

VWim

Forumguru
Op internet zie ik voldoende prijzen voorbij komen die iets onder de 50 euro liggen, maar geen omschrijving van hoe dit werkt.

@Antera Stuur je dan een CD of DVD op en kun je het daarmee vrijschakelen? Of moet je hiervoor bij jou langs komen?
 

BcB

Forumguru
Na doorverwijzing van Nomad heb ik vrijdag as een afspraak bij een bedrijf die mijn speeltje zal vrijschakelen. De kosten zijn €75,-. Heerlijk om eindelijk de betutteling van VW kunnen te kunnen beëindigen. :jaja:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan