Columbus in O3 DVD vrijschakelen

Antera

Donateur
Op internet zie ik voldoende prijzen voorbij komen die iets onder de 50 euro liggen, maar geen omschrijving van hoe dit werkt.

@Antera Stuur je dan een CD of DVD op en kun je het daarmee vrijschakelen? Of moet je hiervoor bij jou langs komen?


Moet je voor langskomen helaas geen andere mogelijkheid al wil ik nog even een code zien te achterhalen die nodig is om in te loggen. Heb de mogelijkheid ook op een andere wijze gevonden maar nog de code gevonden
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Hieronder wat ik gevonden heb (niet zelf in bezit of uitgevoerd)

Met vag-can is het schijnbaar mogelijk om het te doen.Startsetje kost 185 euro:
http://www.vag-tech.eu/index.php?k1,vag-can-professional-diagnostics-system
Vervolgens kun je een bestand flashen naar je columbus: http://www.diagnoses.biz/index.php?action=extra&extra=A_downloads_vag_can_pro&lang=NL

Bovenstaande bestand is voor de discover pro wat in feite hetzelfde apparaat is. Als je gaat zoeken naar de columbus vind je heel veel over de "oude" columbus en dat maakt het zoeken wat lastig..
 

Antera

Donateur
Vanaf vrijdag is iedereen welkom voor de dvd vrijgave van de nieuwe columbus Octavia 3 (5E) , MMi Audi A3 (8v) en de Golf 7 Discover pro

Kosten € 50
 

Leon!!

Lid
Vanaf vrijdag is iedereen welkom voor de dvd vrijgave van de nieuwe columbus Octavia 3 (5E) , MMi Audi A3 (8v) en de Golf 7 Discover pro

Kosten € 50


hoe gaat dat nou in zn werk? Wordt net als de O2 er iets tussen gesoldeert? of is het softwarematig vrijschakelen?
 

BcB

Forumguru
De softwarematige "snelheidsbeperking" voor weergave van het beeld (vanaf 1 km per uur en hoger) wordt opgeschroefd naar 250 km per uur. Althans, dat gaan ze vrijdag bij die van mij doen. Wel jammer dat je dan boven de 250 km per uur het beeld verliest....:deuk:
 

Leon!!

Lid
en wanneer je auto en/of columbus een software update krijgt is het niet zo dat dit wordt overschreven en niet meer bruikbaar is?
 

BcB

Forumguru
Ja dat klopt. Maar de partij die mij "helpt" geeft levenslange garantie, dan kan ik gewoon weer even langs gaan. Wel een takke eind vanaf mijn huis, maar goed. Heb ik ook eens een ritje. (Lelystad omgeving Eindhoven)
 

Antera

Donateur
Ook ik geef de garantie erop na update langskomen en ik Pas het 1 malig kosteloos opnieuw aan
 

BcB

Forumguru
dvd.jpg dvd 2.jpg

Pretttige ontvangst, voldoende uitleg en een gezellig praatje. (over Skoda en auto's natuurlijk) Ik kan de mannen van electronic4cars.nl aanbevelen. Nomad, goed advies!
 

Bijlagen

  • 20131101_145426.jpg
    20131101_145426.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 54
  • dvd 2.jpg
    dvd 2.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:

BcB

Forumguru
Ik had ook nog jeuk aan mn neus. Kwam een hand te kort. Maar de film was een herhaling, dus het ging net. Nee gekheid, het dagelijks Bestuur heeft de foto gemaakt. :geek:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
Vandaag me software binnen gehad en bij 1 dealer auto mogen testen. Werkt naar behoren. Dus vanaf vandaag is iedereen van harte welkom.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Amorimmus

Nieuw lid
Ik wil ook graag mijn systeem laten vrij schakelen, vooral voor in de file erg practisch...wie kan mij helpen?
 
Bovenaan Onderaan