Nabespreking Meeting & Tuning @ TVS Engineering te Varsseveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flem_nl

Forumguru
Dat was een erg prettige verrassing.:)

De mijne deed ietsje minder dan de eerdere, maar ik had ook maar 1 run. Blijkbaar hadden ze haast ("Doe deze er dan maar even snel tussendoor" hoorde ik zeggen) en ik had er niet op gerekend. De vorige dag had ik Tango Euro95 getankt voor 165,9 in Almelo.:)

Dus als we 2,9% erbij optellen, komen we aan 171 pk en 298 Nm? Vooral dat laatste is enorm en vrijwel net zo hoog als mijn best gemodificeerde V6 3.0 liter in de MR2.
Zijn jullie de enige O3(C) 1.4's geweest op de dyno of waren het er meer? Of te wel, waren er ook met een O3(C)1.4 die geen extra pk's hadden.....

MaRco2

Forumguru
Mijn (ongetunede) S2 (1.8 TSI met DSG) is ook op de rollenbank geweest. Benzine was gewoon standaard de goedkoopste euro 95. Koppel was precies 250 Nm, maar bleef veel langer (tot in hogere toeren) hoog, zodat het uiteindelijke vermogen op maar liefst 186 pk uit kwam! Niet slecht voor een motor die volgens de folder 160 pk heeft.

Opvallende waarden in vergelijking met de 1.4TSI, nu ben ik benieuwd wat de nieuwe 140 pk in de Superb gaat doen. Als deze al leverbaar is?

• Leuk
Waarderingen: CDK

MaRco2

Forumguru
In een paar woorden: erg gezellig en goed georganiseerd! Het weer zat ook erg mee!

Ik was op doorreis naar de Eiffel dus kon niet te lang blijven hangen. Toen ik alle mooie bolides zag had ik mijn ongewassen Octavia met 16" ballonbanden snel achter de bosjes aan de zijkant van het pand geparkeerd. :)

LOL:-) Ik kwam daar min of meer vandaan (en vantevoren uit Drenthe). Ben vanaf Aachen tot Arnhem door Duitsland gereden. Dus de omgekeerde richting.:)

MaRco2

Forumguru
Je krijgt veel meer foutmeldingen en nee worden niet gewist bij de dealer of door het los halen van de accu polen. Enigste manier met VCDS

Mmm nu vraag ik me af of door de run, waardoor alle dashlampjes foutmeldingen suggereren, die foutmeldingen ook blijven staan en zichtbaar zijn als de diagnosestekker er weer in gaat.

Bij mij zijn ze niet d.m.v. de ''laptop'' eruit gehaald, maar na een kwartier (het was wat onduidelijk) wachten zelf even een rondje gereden (zo ging het met eerdere dyno's ook), waardoor alle lampjes uit gaan.

Behalve ABS duurde wat langer en bandenspanningscontrolesysteem bleef branden, even resetten en het was o.k.

Totdat de melding later onderweg (ik was pas na 20u thuis, had nog een klantenafspraak in Winterswijk daarna) weer ging branden.

Maandag controle en alles was o.k. en na de reset is alles tot op heden uitgebleven.

Misschien dat @Antera dat zaterdag kan checken of er niets achtergebleven is (en kan wissen) als er dan toch een paar VAG-Com dingetjes gedaan worden?

• Leuk
Waarderingen: CDK

Pendragon

Donateur
Bij mij waren ook alle lampjes uit behalve ABS, die ging later vanzelf ook uit. Ik heb daarna niks meer gezien.

VEEJAY

Forumguru
Als mijn ECU weer eens geflashed wordt zit hij ook altijd vol met foutmeldingen in VCDS, gaat vanzelf weer weg. Overigens, mijn ervaring is dat je het beste op meerdere banken kunt rollen om een indicatie te krijgen van je vermogen (eigen ervaring).

Mijn vorige O2 2.0TDI had op de bank 162pk, wilde toen niet meer tunen naar 175pk, vond ik het geld niet waard. Toen kreeg ik van de tuner een maatchip met maar liefst 198PK, daar wilde ik dan wel voor betalen. Echt een hoop lol mee gehad, het was een leasesletauto. Na 4 jaar originele software weer terug laten zetten, gewassen en keurig weer ingeleverd.

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Het blijft apart.:) Zou dat bij de SEAT Leon FR en VW Golf VII ook het geval zijn?
dat lijkt me wel, deze auto's gebruiken dezelfde motoren, afstelling kan uiteraard verschillen ivm de uitstoot/milieu/bijtelling regels

ertromp

Forumguru
En geen broodjes, goodies, biertje, etc en gezellige forumleden om je heen :D.
Maar ja als je echt wilt weten wat je auto presteert :D Je zult maar net die ene Octavia hebben die fors onder de opgegeven specs functioneert. Je zult net zien dat dat onze @Flem_nl overkomt die heeft voldoende meegemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan