Meeting & Tuning @ 28/09/2013, Place2B @ TVS Engineering / DSG Dokter @ Varsseveld NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

lovely305

Forumguru
Ik dacht even aan een kofferbakverkoop:maakmegek:

@ Joske, ik kom alleen langs voor de gezelligheid dus ik kan je niet helpen.

CDK

Forumguru
@Joske, het is dat ik niet op de lijst sta, anders stond ik m'n plekje aan jou af om te rollen, je bent altijd de vriendelijkheid en behulpzaamheid zelve met een flinke dosis humor, maar laat je niet op kosten jagen hoor! Je bent al een klein fortuin aan diesel kwijt voordat je heen en weer gereden bent....

Joske

Forumguru
@Joske, het is dat ik niet op de lijst sta, anders stond ik m'n plekje aan jou af om te rollen, je bent altijd de vriendelijkheid en behulpzaamheid zelve met een flinke dosis humor, maar laat je niet op kosten jagen hoor! Je bent al een klein fortuin aan diesel kwijt voordat je heen en weer gereden bent....
och.. het is maar 500km hoor ;) dan is ie eens goed warm gereden, een lange rit doet een TDI altijd deugd!

Canon-Eye

Forumguru
@Canon-Eye : we zullen dan maar pralines meebrengen zeker? (moet je OOK wél komen é :tongue: )
Helaas - gaat echt niet lukken. Heb mijn vrouw een wat mij betreft niet-omkeerbare toezegging gedaan voor dat weekend want ik huldig het aloude beginsel "een man een man, een woord een woord"...

CoesDoes

Forumguru
Belangrijke informatie!!

De Octavia III 1.6 TDI is tot op heden niet te chippen, het password van de ecu is nog niet gekraakt helaas, maar er wordt druk aan gewerkt, het lijkt er op dat de andere motoren wel al te chippen zijn.
Houdt dit in dat de nieuwe 1.4TSI 140pk nu wel gekraakt is en dus te chippen is?
Is er dan ook al bekend wat de resultaten zijn? Hoe zit het dan al ze later meer/betere dingen uit de tuning kunnen halen, mag je dan nog een keer terug komen?

Majefloti

Forumguru
@Dennis, dat gaat spannend worden of ze voor die tijd de lastige diesel ECU vakkundig de nek omgedraaid krijgen? JD is met dezelfde uitdaging bezig maar de focus gaat nu richting TVS. We laten ons ( hopelijk positief) verrassen maar eerst nog ff wat planningsverplichtingen zien om te gooien, ik heb voor hetere vuren gestaan :D.

@Corne, uit ervaring weet ik dat chiptuning (OBD) overschreven kan worden door een software update tijdens onderhoudsbeurt bij de dealer, mits hier aanleiding voor is. Is dit risco er ook bij de chiptuning van TVS en zo ja kun je na een software update van de dealer dan bij daarna terug en de auto weer (gratis) laten tunen? Wellicht ff voorleggen aan TVS?

@CoesDoes, mijn huidige 1.4 TSI met compressor en turbo heeft 140pk/220Nm is getuned naar 180pk/300Nm bij 1500rpm. Loopt 50 in z'n 6e versnelling (1100 toertjes) en trekt als een bezetene naar 230kmh met twee vingers in de neus :maakmegek:. Dit ga ik wel missen, nu terug naar 105pk dus een peekaatje of 30 en het nodige koppel extra is zeer welkom. Je mag er wel vanuitgaan dat deze waarden ook gehaald worden bij de huidige SO TSI's maar TVS weet het antwoord :thumbsup:.

@Joske, mijn roots liggen in Weert dus het Belgische gerstenat is er met de papfles ingegoten. Het is dat ik het liefst zelf rij maar overweeg een chauffeuse :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan