Extreme detailing Octavia RS (rood)

Blackokkie2

Forumguru
Schitterend resultaat. Ik moet maar eens gaan nadenken over zo'n behandeling voor mijn O2c. Ik heb zo'n vermoeden dat jij het nog aardig druk gaat krijgen:sterretjes:, gezien de reacties hier.

Kippie-style

Forumguru
Wooooooow!!!! Knap staaltje werk zeg! S-U-P-E-R! Looks like a brand new car :) Hoe vaak kan je dit nu doen? Op een gegeven moment wordt de lak te dun neem ik aan??

Greetz Corné

Geen idee maar je haalt zo weinig weg met een dap500 dat je wel paar keer kan doen maar als je goed bijhoud blijft ie mooi.Een rotary daarintegen haalst veel meer weg en daarom heb je daar een lakdikte meter voor nodig.Over algemeen zijn autos best wel dik gespoten.

Wat als ik dit nu op mijn nieuwe O3 wil gaan toepassen? Welke producten en volgorde zal ik dan moeten aanhouden?

Jouw O3 is die nieuw ? of wat is de staat van de lak?

• Leuk
Waarderingen: CDK

Kippie-style

Forumguru
Is gewoon een nieuwe auto idd

Die zou ik dan niet polijsten.
Ik persoonlijk zou goed wassen als eerste.
Dan voelen of de lak glad is zo niet kleien.
Dan Monello finale op een zachte pad (SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad)
Dan Poorboys black hole(donkere auto) White diamond ( lichte kleur) rode pad
Dan Poorboys ex-p sealant en deze 45 minuten laten intrekken. zwarte pad
En afsluiten met een wax Dodo juice rainforrest rub,Meguiars mirror glaze m16,Poorboys Natty's bue,Collinite 915 is wat ik heb staan maar dat is per persoon afhankelijk wat ie mooier vind en makkelijker mee te werken Gold pad
Dit alles is goed te doen met een dap500 deze zijn erg betaalbaar.
Mijn micro fiber doeken haal ik altijd bij action die werken perfct.

Pendragon

Donateur
En dat laatste is nu juist wat ik niet durf (nog nooit gedaan ook), het werken met een dap500 op mijn lak. Vind ik heel eng. Daarom ga ik een keer een afspraak met je maken, dan kijk ik mee of we doen ook wat dingen samen zodat ik van je kan leren. 1 keer goed gegaan....dan durf ik het ook wel helemaal zelf :) Ik doe nu alles met de hand en heb na een dag poetsen geen armen meer over. Ik doe dan wassen, kleien, Poorboys black hole en Meguiars. Maar als ik kijk hoeveel swirls en kleine krasjes er op de auto zitten. En die zijn vooral van de vorige eigenaar, die reed de auto altijd door de wasstraat, iets wat ik dus echt nooi doe. Die swirls en kleine krasjes moeten er dus een keer helemaal uit.

Kippie-style

Forumguru
En dat laatste is nu juist wat ik niet durf (nog nooit gedaan ook), het werken met een dap500 op mijn lak. Vind ik heel eng. Daarom ga ik een keer een afspraak met je maken, dan kijk ik mee of we doen ook wat dingen samen zodat ik van je kan leren. 1 keer goed gegaan....dan durf ik het ook wel helemaal zelf :) Ik doe nu alles met de hand en heb na een dag poetsen geen armen meer over. Ik doe dan wassen, kleien, Poorboys black hole en Meguiars. Maar als ik kijk hoeveel swirls en kleine krasjes er op de auto zitten. En die zijn vooral van de vorige eigenaar, die reed de auto altijd door de wasstraat, iets wat ik dus echt nooi doe. Die swirls en kleine krasjes moeten er dus een keer helemaal uit.

Had ik ook hoor in het begin.
Ik heb zelfs een keer gewoon korrel 2500 schuurpapier op me lak gezet bij me vorige auto, daarna polijsten en werd strak.
In principe kun je met een dap geen gekke dingen toebrengen,als je de originele lak nog hebt ga je daar niet zomaar doorheen ;)
Maar komt goed wil je best een keer alles voordoen ;)

Wesly

Senior Member
Sorry, ik bedoel die eerste laag met poorboys, de zwarte of de witte voor een race blue?

Cordoba

Forumguru
Black hole en White Diamond zijn beiden een glaze, en die bevatten ook fillers als je dat bedoelt. Racing blue is donker genoeg om Black Hole te kiezen, White Diamond is voor echt lichte kleuren als wit, zilvergrijs en kleuren die daar op lijken, zoals bijvoorbeeld Baleobeige.

Kippie-style

Forumguru
@Antera Hier een zonder alle logo's
20130819_144029_HDR_zpsa3218b63.jpg

Antera

Donateur
Ik had het logo ook al weg gehaald gehad maar zag dat er 2 pasgaten zitten voor het logo. Blijkbaar konden ze in de fabriek niet een logo recht plakken en moesten ze daarvoor paspennen plaatsen. Anders was dat logo al verdwenen. Heb er nu het nieuwe type logo op zitten en dat misstaat eigenlijk ook niet

• Leuk

Pendragon

Donateur
Paspennen zijn toch veel handiger. Zit het altijd goed. Als je nu een afwijking hebt zit ie zomaar scheef ;)

• Leuk

Antera

Donateur
Bij diverse merken hebben daar speciaal een mal voor en soms word er zelfs in elsawin de maten gegeven waar de logo's precies moeten komen te zitten. :-)

Bovenaan Onderaan