Werkzaamheden aan het forum

Cordoba

Forumguru
Ik had toch tussen een half uur en uur dat ik eerst helemaal geen respons kreeg, en na een poosje dat het forum in onderhoud was. Vervolgens kreeg ik een melding dat reactie niet geplaatst kon worden vanwege server error.
Upgrade lijkt geslaagd! :)
Het was inderdaad even een uur niet mogelijk om een reactie/bericht te plaatsen, maar dat is nu verholpen.
Ik zal binnenkort even kort vertellen wat er nieuw/veranderd is. Mochten jullie nog iets tegenkomen wat niet (naar behoren) werkt, zet dit dan svp in de feedback.

Thanks!

je vraagt wel veel van ons Pasqual: iets in de feedback plaatsen, terwijl je geen reactie kan plaatsen.:(
Ik zie dat de reactie uiteindelijk toch geplaatst is, dus toch goed gekomen. Ik was al van plan om te checken of ik via conversatie wel kon laten weten dat ik niet kon reageren.
 

CDK

Forumguru
wat is er nieuw staat weer gewoon in het nederlands, maar watched forums mag van mij ook wel weer in onze moedertaal ;)
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Hebben jullie trouwens ook gemerkt dat de layout nu volledig 'responsive' is?
(Het ontwerp van een responsive website schaalt mee met de afmetingen van een scherm, zonder in te leveren op leesbaarheid van tekst of bruikbaarheid van de gebruikersinterface).

Als je nu bijvoorbeeld (op de PC) naar boven scrolt en dan pagina kleiner/smaller maakt, dan zul je zien dat bepaalde menu items inklappen en alleen het relevante blijft over. ;)
 

rdrummen

Senior Member
Hebben jullie trouwens ook gemerkt dat de layout nu volledig 'responsive' is?
(Het ontwerp van een responsive website schaalt mee met de afmetingen van een scherm, zonder in te leveren op leesbaarheid van tekst of bruikbaarheid van de gebruikersinterface).

Als je nu bijvoorbeeld (op de PC) naar boven scrolt en dan pagina kleiner/smaller maakt, dan zul je zien dat bepaalde menu items inklappen en alleen het relevante blijft over. ;)

Nice, fijne verbeteringen! :thumbsup:
 

CDK

Forumguru
Hebben jullie trouwens ook gemerkt dat de layout nu volledig 'responsive' is?
(Het ontwerp van een responsive website schaalt mee met de afmetingen van een scherm, zonder in te leveren op leesbaarheid van tekst of bruikbaarheid van de gebruikersinterface).

Als je nu bijvoorbeeld (op de PC) naar boven scrolt en dan pagina kleiner/smaller maakt, dan zul je zien dat bepaalde menu items inklappen en alleen het relevante blijft over. ;)
de quote klapt nu toch in :tongue: Dus ik doe het maar ff zo, maar dit is echt fantastisch, ik denk dat ik tappatalk niet veel meer ga gebruiken, want zelfs op het kleine iPhone schermpje is het nu goed te doen én je hebt smiley's dus ik ben heel blij met de energie die jullie er in gestoken hebben! TOP! BEDANKT!
 

cvegreen

Forumguru
Ga hier ff moeten kijken , maar er is inderdaad iets aan de layoutveranderd. Ik dacht dat er knoppen verzet waren, het ziet er minder druk uit op mijn 10" netbookje.
Het is wederom een hele verbertering Pasqual.
 

Thorgal

Forumguru
Vanaf een iPad is het eerste gedeelte van je bericht niet te lezen omdat het over "schrijf je reactie .." heen gaat.
Verder is het heel fijn dat je veel meer mogelijkheden hebt, :thumbsup:, bv met smileys
Ook het responsive design is prettig, schaalt goed mee
En dat met een uurtje downtime, top
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
.... ik ben heel blij met de energie die jullie er in gestoken hebben! TOP! BEDANKT!

De complimenten zijn natuurlijk fijn om te horen, maar de credits verdienen grotendeels de forumsoftware jongens. Juist omdat de software zo goed in elkaar steekt, is zo'n upgrade vaak slechts een kwestie van 'next>next>next...' met vervolgens hier en daar wat tweaken en rechtzetten. :geek:
 

jalex_h

Forumguru
Het responsive gebeuren is echt top, alleen wel een beetje jammer dat als ik op mijn mobieltje via de browser aan het loeren ben er veel witruimte tussen de berichten zit (zie de bijlage).

Toch zal ik op mijn mobiel Tapatalk blijven gebruiken. Het probleem met de browser is namelijk dat antwoorden nauwelijks mogijk is.
In principe kan antwoorden op 3 manieren, maar geen van alle werkt bevredigend.
1- antwoorden in het tekstvak direct onder het laatste bericht is totaal onmogelijk. Ik kan erop tikken wat ik wil, maar er verschijnt geen toetsenbord. Deze manier werkt dus niet.
2- via de knop 'uitgebreid' naast het tekstvak.
Als ik daarop druk, verschijnt er wel een toetsenbord. Echter dan verspring het scherm naar de bovenkant van de webpagina. Ik kan dus niet zien wat ik typ, laat staan dat jullie mij begrijpen.
Scrol ik naar beneden om het tekstvak weer te zien, verdwiint het toetsenbord weer naar de eeuwige jachtvelden.
Werkt per saldo dus evenmin.
3- via de knop 'reageren' onder een bericht.
Dan verschijnt het toetsenbord en kan ik zien wat ik typ. Echter dan wordt ook het bericht geqout wat ik dan eerst moet deleten. Mij te omslachtig.

Maar begrijp mij niet verkeerd, Tapatalk is voor mij geen straf, dus wat mij betreft gaan jullie hiermee pas aan de slag als jullie je vervelen en echt niets belangrijkers meer te doen hebben :cool:

Dat jullie kans zien om het forum de hele tijd zo goed te laten draaien en verbeteren is echt super:).
Ik zit ook op enkele fora waar men, zelfs met professionele ondersteuning, al maanden of zelfs jaren niet bij machte is om de boel goed te laten draaien.
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1376847603653.jpg
    uploadfromtaptalk1376847603653.jpg
    25,6 KB · Weergaven: 21
Bovenaan Onderaan