Achteruitrijcamera O3

Gieliovd

Forumguru
Je kan hem er uiteraard op plaatsen.. De vraag is echter welke head unit je hebt en of dat gaat lukken.

Ik vind het een interessante!
 

Joske

Forumguru
parkeersensoren, 3 spiegels, een deftige rij-opleiding.. heb je dan nog echt ook nog een achteruitrijcamera nodig? zit nog niet eens op de helft van vrachtwagens.. manouvreer daar maar eens mee achteruit. (en ik spreek uit ondervinding ;))

lijkt me eerder een leuke gimmick dan iets dat je echt nodig hebt .. maar dat geheel terzijde, lijkt me gewoon leuk "om hebben" :)
 

Rick

Senior Member
Uit ervaring weet ik dat zo'n camera echt top is. Kan geen parkeersensor tegenop. Maar ik heb de octavia EBL besteld met de Columbus en daar zit ook een view op mbv van de parkeersensoren waar je je auto als het ware van boven ziet en alle obstakels om de hele auto ziet. Als je nu een achteruitrij camera neemt zal deze rondom view vervangen worden door de cameraview. Dat lijkt me dan toch niet ideaal.
 

Flem_nl

Forumguru
parkeersensoren, 3 spiegels, een deftige rij-opleiding.. heb je dan nog echt ook nog een achteruitrijcamera nodig? zit nog niet eens op de helft van vrachtwagens.. manouvreer daar maar eens mee achteruit. (en ik spreek uit ondervinding ;))

lijkt me eerder een leuke gimmick dan iets dat je echt nodig hebt .. maar dat geheel terzijde, lijkt me gewoon leuk "om hebben" :)

Heb mijn huidige Golf 6 variant al ruim 3 jaar incl sensoren en parkassist. Nog altijd krijgt (durft) mijn vrouw de auto niet parallel geparkeerd in een vak ruim 2 x de auto!!!!! Wellicht biedt de camera haar uitkomst en wordt ik niet meer 's nachts uit bed gehaald omdat mevrouw de auto niet ingeparkeerd krijgt en de andere vakken bezet zijn............
 

Flem_nl

Forumguru
Uit ervaring weet ik dat zo'n camera echt top is. Kan geen parkeersensor tegenop. Maar ik heb de octavia EBL besteld met de Columbus en daar zit ook een view op mbv van de parkeersensoren waar je je auto als het ware van boven ziet en alle obstakels om de hele auto ziet. Als je nu een achteruitrij camera neemt zal deze rondom view vervangen worden door de cameraview. Dat lijkt me dan toch niet ideaal.
Heb deze view nog niet gezien! Ben benieuwd als ik 'ma eindelijk krijg! Zijn er mensen die ervaringen kunnen delen over dit systeem?
 
Op de nieuwe Golf VII is de gewoon af fabriek te bestellen.....


Naar ik begrepen heb, bevindt de camera zich bij de nieuwe Golf onder het VW-logo op de achterklep.
Dat zal dus op de een of andere manier weg moeten klappen zodat de camera zichtbaar wordt.
Op de Octavia zou dit niet mogelijk zijn heb ik van mijn dealer begrepen.
Je hebt wél allerhande camera's die gemonteerd worden op een plek van de kentekenplaatverlichting.
Of de Skodadealer dat ook kan/wil doen???
 

Wesly

Senior Member
Heb deze view nog niet gezien! Ben benieuwd als ik 'ma eindelijk krijg! Zijn er mensen die ervaringen kunnen delen over dit systeem?
e7ujuha5.jpg

Volgens mij ziet dieview op het scherm er dan zo uit.
Wellicht kunnen ze bij www.cartronic.nl antwoord geven op jouw vraag, ze kunnen veel af-fabriek opties alsnog op de auto installeren o.a. Parkeersensoren aan de voorzijde . Ook kunnen ze de top view inschakelen op het scherm als je alleen maar achtersensors hebt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2
 

Flem_nl

Forumguru
e7ujuha5.jpg

Volgens mij ziet dieview op het scherm er dan zo uit.
Wellicht kunnen ze bij www.cartronic.nl antwoord geven op jouw vraag, ze kunnen veel af-fabriek opties alsnog op de auto installeren o.a. Parkeersensoren aan de voorzijde . Ook kunnen ze de top view inschakelen op het scherm als je alleen maar achtersensors hebt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2
Deze achteruit kijk view kende ik. Bedoelde de view vanuit de Columbus in de nieuwe O3. Lijkt mij niet heel anders dan de view die ik nu op mijn RNS510 in de Golf als ik m in R zet
 

Canon-Eye

Forumguru
Wellicht biedt de camera haar uitkomst en wordt ik niet meer 's nachts uit bed gehaald omdat mevrouw de auto niet ingeparkeerd krijgt
En als dit ook niet helpt: omscholen naar een ander beroep dan maar...
 

NewO3

Forumguru
CarTronic kan achteruitrijcamera inclusief inbouw en coding doen voor 549 euro. Best prijzig.
Zeker als je bedenkt dat deze optie voor 250 euro op een EBL te bestellen is.

Een andere oplossing is :
http://www.car-multimedia.at/produk...age=flypage.tpl&product_id=366&category_id=44
Of :
http://www.navlinkz.de/Interfaces/I...ang-NTSC-VW-RNS510-RCD510-Skoda-Columbus.html
Of :
http://www.maxxcount.de/ruckfahrkam...swagen-navigationssystem-rns-315-rns-510.html

Herkend de columbus als RVC maar moet nog wel codeerd worden voor automatisch tonen van beeld bij in zijn achteruit zetten. Kabel kost rond de 100 euro geloof ik. Exclusief camera. Maar alles bij elkaar zou je wel onder de 250 euro blijven lijkt me dan.

Misschien heeft iemand ervaring met coding van de head unit voor RVC. (Rear view camera)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan